![]() |
Graffiti, wie, waar en hoe
Hoi, ik ben heel erg nieuw hier *verlegen zwaai*.
Maar ik heb wel gelijk een vraag. Ik vind graffiti zelf ontzettend mooi en zou het graag leren en toepassen. Zijn er mensen die graffiti spuiten en hoe zijn jullie erin gerold, doen jullie het met een groep...tell mie all Groetjes! |
door mn vrienden...en ja zit in n crew met zelfde vrienden...
|
Mijn vrienden zijn daar veel te braaf voor, ze zouden niet durven of niet willen. Ik ben een beetje een buitenbeentje ;)
x |
Citaat:
|
meisjes die graffiti doen zijn leuukk! :)
Ik had een vriend die het deed, hij heeft t me een beetje geleerd, toen heb ik zelf mn eigen stijl er aan toegevoegd enzo (dat klinkt een beetje makkelijk maar ik heb echt wel veel moeten oefenen op papier) ~x~ |
Lijkt me niks om t alleen te doen...misschien moet ik maar eens om me heen gaan vragen.
xx |
Ik doe niet aan graff, dat is illigaal gekken !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op openbare muurtjes/muren waarbij je geen toestemming hebt is het idd illegaal. Maar als ik van de eigenaar van een muur daar mag spuiten is er niets illegaals aan hoor... :) |
Citaat:
ja leuk graffiti.. ik weet niet waarom ik ermee begonnen ben.. echt geen idee :D |
ik kwam, ik zag, ik tekende, ik spoot :P
gewoon veel naar dope schrijvers kijken, hun letters proberen na te tekenen, daarna je eigen stijl proberen te ontwikkelen, en veel oefenen. of gewoon gelijk wat poepen op een muurtje. wat je wil, alles kan, niets moet |
Ik tekende heel veel, echt heel veel, toen begon ik letters te vervormen enzow, t werd al snel als graff gezien, wat in eerste instantie niet echt de bedoeling was. Toen deed ik het eens op doek, na positieve reacties ben ik het vaker gaan doen. Ik mag nu een kelder volspuiten, twee deuren, een muur, een garage en gisteren vroeg een docent of ik een lokaal wou doen :eek: !
Ik doe het niet illegaal, daar ben ik te perfectionistisch voor, ik ben er dan te lang mee bezig. |
Tsja ik doe daar wel aan, komt door een jongen waarbij ik een jaar geleden in de klas zat, die deed daar aan, en nu doe ik er ook aan:)...veel tekenen helpt, en natuurlijk ook technieken voor op de muur oefenen, ik ben zelf nog niet zo goed op de muur...op papier gaat t wel goed...
En meisjes die aan graff doen zijn vetcool! (y) |
Door m'n broer. Die had met een paar vrienden een van de toonaangevende crews binnen groningen-stad. Zodoende ben ik er mee begonnen.
Kheb met 'n paar vrienden ook wel es een crew opgezet, ja. Nu beperk ik me zo ongeveer tot de computer-graffiti, d.w.z. pieces op de computer :) De enige keren dat ik nog met 'n spuitbus werk ik als ik m'n broer assisteer als hij eens een graffiti-workshop geeft ergens. |
ik heb iemand zover gekregen hihi, eigenlijk wou zij t ook al heel lang.
Nu gaan we heeeeeeeel hard oefenen *groentje voelt* trouwens wel cool dat ik als meisje in de graff zo cool ben ;) xx |
Na goed, ik ben door mijn broer en kornuiten begonnen.
Ergens in de lente van 1996, kwam mijn broer met ene jongen thuis, en begon een graffiti kunstwerk op zijn rolgordijn te maken. Mijn broer is op zijn buurt weer aangestoken door mij neef, die in zijn jonge jaartjes rockte met USA crew uit Amsterdam, dank je. Edit: Ik doe het waar het me uitkomt, hardcore voor het leven. Ik ga vaak met mijn crewtje op stap, meestal erg gezellig, jointje (en hun biertje) van te voren, en dan rocken, maaaaad gezellig ! het ware leven, whut ! |
Citaat:
wij zijn als graffiti meisjes gewoon vet gaaf. en doop. enzo. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je zegt t alsof ik dat al van plan was...*beledigd kijk* ik ben ook niet gek hoor :P xx |
Citaat:
|
we spuiten gewoon net zoalng over onze eigen heen tot ie mooi is ;) haha
|
mm eerst kijken, intresseren, tekenen (veel) , spuiten...
taggen, pieces... mja zo was het bij mij gegaan |
Citaat:
|
1x gedaan en het zag er niet uit .... Paar weken terug hadden ze het weg gehaald !!
|
Citaat:
|
Ik heb er nog een foto van gemaakt ..weet ff niet hoe ik die upload
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik doe wel aan tekenen, zo nu en dan als ik zin heb. Ben er door me broertje in aanraking gekomen. In het begin veel afkijken natuurlijk en natekenen en dan je eige ding ervan maken..spuiten doe ik niet echt, soms in de achtertuin of ergens waar het legaal is, geen zin om druk te doen en op te gaan letten enzo..Als ik ga, ga ik altijd wel met vrienden. Maar het liefst maak ik wat op de pc of in me blackbook.
|
Citaat:
|
hey,..
Ik teken zelf veel 'graffiti' op papier,..ik heb altijd al veel getekend en toen ik een jaar of 8 was begon ik met 'blok letters', vanaf toen ben ik steeds meer letters gaan vervormen. Toen tekende ik alleen thuis, nu teken in ook op skool als ik me verveel ofzo...en dan krijg ik ook wel opmerkingen dat ze het mooi vinden en dat ze vinden dat ik een heel apparte eigen styl heb...daar ben ik wel blij mee... Ik ben nog niet echt met spuitbussen enzo aan de gang gegaan, omdat ik vind dat ik daar nog nie goed genoeg voor ben (perfectionistje;) )op school heeft m'n ckv/teken leraar aan geboden om te komen oefenen met van die kleine spuitjes met zo'n luchtdruk dinges erbij (weet nie hoe dat heet) alleen die spuitjes zijn voor rechtshandige gemaakt, en ik ben links...Maar hierdoor leer ik wel met dar soort spul omgaan enzo en hoe ik het mooi kan krijgen enzo.. dus ik zou zeggen als je cker van jezelf bent dat je het kunt ga wat op een muur proberen en als je nog wat wilt oefenen met spuiten enzo probeer dat dan eest op plekken die niet zo opvallend zijn ofzo...enne ja vrienden die ook graffiti maken zijn meestal wel handig om het te leren... veel suc6 ermee |
Citaat:
En das niet zo makkelijk. |
ik teken wel als ik me verveel...op de basisschool tekende ik altijd al vage letters...en nu maak ik ze nog, maar dan anders...t ziet er alleen niet uit...vind ik zelf dan...paar bekenden doen t ook veel, maar die zijn dan ook echt goed....
ik zou t ook weleens "echt" willen leren... airbrush ziet er echt zwaar phat uit als je dat goed kan.... :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |