![]() |
Mes bij je dragen
[Ik weet niet zeker waar dit hoort, maar ik probeer het op lifestyle]
Is het legaal als ik een mes bij me draag? Gewoon voor eigen veiligheid enzo. Ik draag er eigenlijk altijd een bij me, in m'n binnenzak. Ik heb 'm nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig. Maar is het niet strafbaar als ik zo'n (redelijk groot) mes bij me draag?? |
Ligt eraan wat voor mes je hebt he..
|
geen idee...ik heb eigenlijk ook altijd een zakmes bij me, maar niet voor de veiligheid ofso, maar gewoon omdat t handig is (kurkentrekken, mesje, pincetje enz.)
maar ik heb me dat idd ook wel s afgevraagd of dat eigenlijk wel mag... |
natuurlijk mag dat niet
waarom denk je dat ze tegenwoordig van die fouilleer acties houden in buurten waar veel geweld is, en er waren volgens mij nog niet zo lang geleden van die acties om je wapens in te leveren waaronder ook messen....je kreeg dan geen straf want het was gewoon anoniem maar goed ik snap wel het idee van voor de zekerheid,soms zou ik het ook wel willen voor de veiligheid,maar goed met een wapen sla je ook sneller toe en dat is niet de bedoeling. Rat |
't is niet legaal.
verder vind ik 't laf en dom: het is een vals gevoel van zekerheid, en maakt je een mogelijke aggressor. |
vind het dom en zelfs asociaal, ik zou alleen een mes meenemen als ik het ergens voor wil gebruiken, en dat dat ''illegaal'' zou zijn maakt me niets uit, je mag niet zomaar gefouilleerd worden (en maastricht kent niet veel geweldadige wijken)
|
tegenwoordig mag je wel "zomaar" gefouilleerd worden....
preventief fouilleren.... en ik vind het niet slim om een mes bij je te dragen...agressie lokt agressie uit... |
Ik ben ff voor je op zoek geweest, en wat ik ervan begrijp mag dat. Er zijn in de wapenwetgeving een aantal eisen wil een mes verboden zijn (dit zijn oa de lengte en breedte van het lemmer, het al dan niet hebben van een stootplaat (:confused: ), en nog zo wat). Een zakmes bij je hebben mocht, voor zover ik het begrepen heb.
|
Citaat:
|
Euhm het mag, idd zoals hierboven beshreven staat grootte e.d.
Maar waarom, ga op een vechtsport ofzo dan kan je ervoor kiezen om iemand te doden maar weet je dus ook wat je moet doen om iemand alleen van je af te krijgen of tijdelijk uit te schakelen. Met een mes steek je op iemand in en zie je maar wat er gebeurt, het enige wat je zeker weet is dat je hem ernstig toetakelt, maar niet of je hem uitschakelt. Tenzij je een pro bent, maar je zegt zelf dat je hem nog nooit heb hoeven gebruiken. |
Een mes bij je hebben mag onder enkele voorwaarden.
Een klijn mes mag als je het maar niet bij de hand hebt. Als het mes groter word mag het alleen met een beschermhoesje volgens mij (en niet bij de hand) En zo'n mega mes mag volgens mij alleen als je het echt nodig hebt omdat je boswachter of kok bent ofzow en je bent opweg naar je werk, maar dan ook beschermd en niet bij de hand. Uhm, zoiets was het. |
Citaat:
"Mijnheer blijft u even staan, preventieve fouilleer actie, begrijpt u" Wat je dan ook doet, je zal alleen maar verdachter worden en dus extra goed gefouilleerd worden. [edit]aanhalingsteken[\edit] |
Citaat:
|
en dan preventief op je poten laten schieten :d
(sorry, kon het nie laten ;) ) |
Nou goed, dan neem je geen mes mee.. Neem dan zo'n stroomschok ding mee..
'k heb hier nog ergens een schemaatje van liggen, leuk speelgoed.. |
Als ik jou was zou ik dat ding maar niet mee nemen naar Amsterdam. Want in het centrum en in gevaarlijke buurten hebben ze een indentificatieplicht ingesteld. En je wordt dan ook gelijk gefouilleerd, dus ik zal maar een beetje uitkijken!!! ;)
Maar ik kan wel goed begrijpen dat je voor je eigen veiligheid een mes meeneemt. Haha, maar ik ben waarschijnlijk zo onhandig dat ik het mes uit mijn handen laat vallen:D Of dat ik misschien het mes uit mijn handen laat slaan:o |
Citaat:
maar je bent echt ge-wel-dig :o |
ik hoor weleens dat het tegenwoordig redelijk normaal is om overal van die metaaldetectoren te hebben, op scholen en discotheken enzow.. maar ik heb nog nooit zown ding gezien, nog nooit gefouilleerd (maar ik ben dan ook klein en cute :rolleyes:) en al helemaal nog nooit de behoefte gehad om ergens een mes of ander wapen mee naar toe te nemen...
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb ook twee kleinere messen en een grotere( in de trant van een zwaard) thuis liggen, niet dat ik die mee ga nemen ergens naartoe ofzo. ik bedoel wat zou het een zooitje worden als iedereen mekaar zou gaan neersteken als ze ruzie hebben ofzo, of een mes bij zich hebben om je veilig te voelen. |
Ik heb geen mes nodig, tik iedereen zo wel tegen de vlakte die me ook maar aankijkt.
"Wat kijk je gek?" |
het kan alleen maar tegen je gebruikt worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
NS black metallers hebben onder ALLE OMSTANDIGHEDEN een zwaard bij zich want...
http://home.wanadoo.nl/rutger.muller/forumzooi/true.jpg |
Citaat:
|
Is niet legaal.
Een mes heb je alleen bij je met een bedoeling,ook al is het alleen voor veiligheid. Zodra jij word aangevallen en je gebruikt dat mes ter verdediging is dat erg fijn maar wel strafbaar want je had dat mes zoiezo bij je. |
Citaat:
In je schouder :D. (S) |
Uhm mes op zak, voelt misschien veilig maar zolang je niet weet hoe hem juist te gebruiken is het nog gevaarlijker dan zonder...
Kans is punt 1 groot dat de aggressie tegen jouw persoontje versterkt wordt op het moment dat je een mes trekt (is bij mij in ieder geval wel het geval) Want als ik ruzie heb probeer ik dat altijd op te lossen met woorden, maar als iemand het in z'n stomme kop halen om een mes te trekken zie ik diegene toch echt als een direct gevaar wat uitgeschakeld moet/gaat worden. Als je mij in direct gevaar zet door een mes naar me te trekken is voor mij de grens bereikt en mag ik los gaan. Puntje 2 dat je eigen mes tegen je gebruikt kan/gaat worden |
Ik draag dynamiet over me hele lichaam, gewoon voor me eigen veiligheid, maar een mes... nee dat is echt lomp.
/me is paar maanden geleden bijna neergestoken. |
ik dnek dat je wel een zakmes ofzoiets bij je mag hebben natuurlijk (zon rood zwitsers geval) maar ik denk echt dat zo'n stenlymes niet mag.
|
Je kunt wel zeggen vooir eigen veiligheid, maar van zo'n zakmesje wor dniemand bang..
En verder lokt het alleen maar uit om het juist te gebruiken.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg nou zelf, is Heerlen zoooo gevaarlijk? Vind ik meevallen; wel je kop erbij houden. Citaat:
|
agressie en wapens allemaal afschaffen.
|
Citaat:
|
onzin... lokt alleen maar uit...
|
Ik vind het trouwens stom om altijd een mes bij je te dragen.
Dat is helemaal niet nodig. Het kan zelfs heel gevaarlijk zijn. Als jij je mes pakt en je hebt helaas toevallig iemand tegenover je staan die daar mee om weet te gaan word het tegen je gebruikt. Zo moeilijk is het niet om iemand een mes af te pakken, als je maar weet hoe. Ook moet je heel erg oppassen met waneer je hem gebruikt. Als jij iemand neersteekt dan ben jij de schuldige tenzij de ander jou eerst heefd aangevallen met een wapen, mar dan nog ben je schuldig dat je een mes op zak hebt. Je komt er dus mischien wel levend vanaf maar wel met een straf. Je kunt het beter slim aanpakken. Als je je echt bedreigd voelt zou ik toch een zelfverdedigings cursus gaan doen of een vechtsport. Daar berijk je veel meer mee. Mja, ik hbe wle eens een mes bij de hand gehouden. Pas nog ik had hem gelukkig toevallig in mijn tas zitten. (kelnersmes, voor mijn werk) Ik zat met een vriendin op een heel erg afgelegen plekje 's avonds laat in het donker, heel stom natuurlijk. En toen kwam d'r een man steeds voorbij fietsen en naar ons kijken en hij ging op een gegeven moment stilstaan en ons bekijken. Gingen we aan de andere kant van de halfpipe staan zodat hij ons niet kon zien, ging hij ergens anders staan zodat hij ons wle kon zien. Toen hbe ik toch dat mes in mij zak gestoken. Maar meer voor het geval dat dan met de bedoeling hem te gebruiken. Echt zo van stel dat hij ons wat aan doet en we kunnen het niet aan en niet wegkomen dan heb ik tenminste nog een mesje bij me. (ghehe 6 centimeter ofzow maargoed) Gelukkig beheers ik toch een beetje zelfverdediging en vechtsport en weet ik dat wegfietsen het beste idee is wat we ook hebben gedaan. Maar stel dat. |
Citaat:
|
In de stad is het ook helemaal nergens voor nodig, denk ik zo. Alleen meenemen als je het misschien nodig hebt, voor het snijden van het een of ander ofzo (geen mensen). En ach, je hoeft er geen zwaard op na te houden, gewoon zakmesje kom je ook al een eind mee, mits het niet zo ***-Zwitsers ding is of ander roestvrijstale rommel.
|
Citaat:
|
Ik vind het nogal zinloos, een mes bij je te dragen 'voor je eigen veiligheid'. Als je tegenover één agressief persoon staat, en je gebruikt je mes, is het doodslag of poging daartoe. Als een groep tegenover je staat, heb je er ook niks aan, want dat mes wordt jou afhandig gemaakt en gebruikt om een glimlach mee in je keel te kerven.
|
Ga op een vechtsport. Dan ben je altijd gewapend, het kan niet tegen je worden gebruikt en het is legaal om met de skills rond te lopen :) bij fouilleren vinden ze niks.
en zoals een mes hoef je het niet bij je te hebben om je te kunnen verweren. |
Als mensen dat standaard meenemen, dan gaan steeds meer mensen messen meenemen om zich te verdedigen...
en als je even heel boos bent oid, kan je in je woede iemand dan neersteken, terwijl je dat zonder mes nooit zou kunnen doen, en achteraf nooit zou willen doen.. ik ben er zeker tegen om dat standaard mee te nemen...kan me wel weer voorstellen dat je een busje pepperspray ofzo meeneemt, is wel handig en niet zo gevaarlijk als een mes. |
me pik is me wapen
|
Citaat:
|
Als iemand me dist dan lul ik hem omver. en als dat niet werkt kan ik nog altijd niet hard rennen. Rook te veel :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |