Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik jou was zou ik dat ding maar niet mee nemen naar Amsterdam. Want in het centrum en in gevaarlijke buurten hebben ze een indentificatieplicht ingesteld. En je wordt dan ook gelijk gefouilleerd, dus ik zal maar een beetje uitkijken!!!
![]() Maar ik kan wel goed begrijpen dat je voor je eigen veiligheid een mes meeneemt. Haha, maar ik ben waarschijnlijk zo onhandig dat ik het mes uit mijn handen laat vallen ![]() ![]() |
![]() |
|
ik hoor weleens dat het tegenwoordig redelijk normaal is om overal van die metaaldetectoren te hebben, op scholen en discotheken enzow.. maar ik heb nog nooit zown ding gezien, nog nooit gefouilleerd (maar ik ben dan ook klein en cute
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik heb ook twee kleinere messen en een grotere( in de trant van een zwaard) thuis liggen, niet dat ik die mee ga nemen ergens naartoe ofzo. ik bedoel wat zou het een zooitje worden als iedereen mekaar zou gaan neersteken als ze ruzie hebben ofzo, of een mes bij zich hebben om je veilig te voelen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() In je schouder ![]() (S) |
![]() |
|
![]() |
Uhm mes op zak, voelt misschien veilig maar zolang je niet weet hoe hem juist te gebruiken is het nog gevaarlijker dan zonder...
Kans is punt 1 groot dat de aggressie tegen jouw persoontje versterkt wordt op het moment dat je een mes trekt (is bij mij in ieder geval wel het geval) Want als ik ruzie heb probeer ik dat altijd op te lossen met woorden, maar als iemand het in z'n stomme kop halen om een mes te trekken zie ik diegene toch echt als een direct gevaar wat uitgeschakeld moet/gaat worden. Als je mij in direct gevaar zet door een mes naar me te trekken is voor mij de grens bereikt en mag ik los gaan. Puntje 2 dat je eigen mes tegen je gebruikt kan/gaat worden
|||
![]() |
Citaat:
Zeg nou zelf, is Heerlen zoooo gevaarlijk? Vind ik meevallen; wel je kop erbij houden. Citaat:
|
Ik vind het trouwens stom om altijd een mes bij je te dragen.
Dat is helemaal niet nodig. Het kan zelfs heel gevaarlijk zijn. Als jij je mes pakt en je hebt helaas toevallig iemand tegenover je staan die daar mee om weet te gaan word het tegen je gebruikt. Zo moeilijk is het niet om iemand een mes af te pakken, als je maar weet hoe. Ook moet je heel erg oppassen met waneer je hem gebruikt. Als jij iemand neersteekt dan ben jij de schuldige tenzij de ander jou eerst heefd aangevallen met een wapen, mar dan nog ben je schuldig dat je een mes op zak hebt. Je komt er dus mischien wel levend vanaf maar wel met een straf. Je kunt het beter slim aanpakken. Als je je echt bedreigd voelt zou ik toch een zelfverdedigings cursus gaan doen of een vechtsport. Daar berijk je veel meer mee. Mja, ik hbe wle eens een mes bij de hand gehouden. Pas nog ik had hem gelukkig toevallig in mijn tas zitten. (kelnersmes, voor mijn werk) Ik zat met een vriendin op een heel erg afgelegen plekje 's avonds laat in het donker, heel stom natuurlijk. En toen kwam d'r een man steeds voorbij fietsen en naar ons kijken en hij ging op een gegeven moment stilstaan en ons bekijken. Gingen we aan de andere kant van de halfpipe staan zodat hij ons niet kon zien, ging hij ergens anders staan zodat hij ons wle kon zien. Toen hbe ik toch dat mes in mij zak gestoken. Maar meer voor het geval dat dan met de bedoeling hem te gebruiken. Echt zo van stel dat hij ons wat aan doet en we kunnen het niet aan en niet wegkomen dan heb ik tenminste nog een mesje bij me. (ghehe 6 centimeter ofzow maargoed) Gelukkig beheers ik toch een beetje zelfverdediging en vechtsport en weet ik dat wegfietsen het beste idee is wat we ook hebben gedaan. Maar stel dat.
|
![]() |
In de stad is het ook helemaal nergens voor nodig, denk ik zo. Alleen meenemen als je het misschien nodig hebt, voor het snijden van het een of ander ofzo (geen mensen). En ach, je hoeft er geen zwaard op na te houden, gewoon zakmesje kom je ook al een eind mee, mits het niet zo ***-Zwitsers ding is of ander roestvrijstale rommel.
|
Verwijderd
|
Ik vind het nogal zinloos, een mes bij je te dragen 'voor je eigen veiligheid'. Als je tegenover één agressief persoon staat, en je gebruikt je mes, is het doodslag of poging daartoe. Als een groep tegenover je staat, heb je er ook niks aan, want dat mes wordt jou afhandig gemaakt en gebruikt om een glimlach mee in je keel te kerven.
|
![]() |
|
Ga op een vechtsport. Dan ben je altijd gewapend, het kan niet tegen je worden gebruikt en het is legaal om met de skills rond te lopen
![]() en zoals een mes hoef je het niet bij je te hebben om je te kunnen verweren.
|
Verwijderd
|
Als mensen dat standaard meenemen, dan gaan steeds meer mensen messen meenemen om zich te verdedigen...
en als je even heel boos bent oid, kan je in je woede iemand dan neersteken, terwijl je dat zonder mes nooit zou kunnen doen, en achteraf nooit zou willen doen.. ik ben er zeker tegen om dat standaard mee te nemen...kan me wel weer voorstellen dat je een busje pepperspray ofzo meeneemt, is wel handig en niet zo gevaarlijk als een mes. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisjes doden lastige man infrasoft | 329 | 24-08-2007 18:44 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Nieuw Rechts wil wapenbezit mogelijk maken. Verwijderd | 131 | 06-11-2005 20:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Buma/Stemra verliest zaak van Kazaa Gatara | 49 | 23-12-2003 21:04 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 |