Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2002, 17:08
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
[Ik weet niet zeker waar dit hoort, maar ik probeer het op lifestyle]

Is het legaal als ik een mes bij me draag? Gewoon voor eigen veiligheid enzo.
Ik draag er eigenlijk altijd een bij me, in m'n binnenzak. Ik heb 'm nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig.
Maar is het niet strafbaar als ik zo'n (redelijk groot) mes bij me draag??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2002, 17:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ligt eraan wat voor mes je hebt he..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:15
Blubje
Blubje is offline
geen idee...ik heb eigenlijk ook altijd een zakmes bij me, maar niet voor de veiligheid ofso, maar gewoon omdat t handig is (kurkentrekken, mesje, pincetje enz.)
maar ik heb me dat idd ook wel s afgevraagd of dat eigenlijk wel mag...
Oud 12-12-2002, 17:32
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
natuurlijk mag dat niet

waarom denk je dat ze tegenwoordig van die fouilleer acties houden in buurten waar veel geweld is, en er waren volgens mij nog niet zo lang geleden van die acties om je wapens in te leveren waaronder ook messen....je kreeg dan geen straf want het was gewoon anoniem

maar goed ik snap wel het idee van voor de zekerheid,soms zou ik het ook wel willen voor de veiligheid,maar goed met een wapen sla je ook sneller toe en dat is niet de bedoeling.

Rat
Oud 12-12-2002, 17:40
cha0s
cha0s is offline
't is niet legaal.
verder vind ik 't laf en dom: het is een vals gevoel van zekerheid, en maakt je een mogelijke aggressor.
Oud 12-12-2002, 17:45
]{ing
]{ing is offline
vind het dom en zelfs asociaal, ik zou alleen een mes meenemen als ik het ergens voor wil gebruiken, en dat dat ''illegaal'' zou zijn maakt me niets uit, je mag niet zomaar gefouilleerd worden (en maastricht kent niet veel geweldadige wijken)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
tegenwoordig mag je wel "zomaar" gefouilleerd worden....
preventief fouilleren....

en ik vind het niet slim om een mes bij je te dragen...agressie lokt agressie uit...
Oud 12-12-2002, 17:47
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ben ff voor je op zoek geweest, en wat ik ervan begrijp mag dat. Er zijn in de wapenwetgeving een aantal eisen wil een mes verboden zijn (dit zijn oa de lengte en breedte van het lemmer, het al dan niet hebben van een stootplaat ( ), en nog zo wat). Een zakmes bij je hebben mocht, voor zover ik het begrepen heb.
Oud 12-12-2002, 17:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
tegenwoordig mag je wel "zomaar" gefouilleerd worden....
preventief fouilleren....

en ik vind het niet slim om een mes bij je te dragen...agressie lokt agressie uit...
ik zou me niet laten fouilleren als ik iets bij me heb..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:50
RuffThugg
RuffThugg is offline
Euhm het mag, idd zoals hierboven beshreven staat grootte e.d.

Maar waarom, ga op een vechtsport ofzo dan kan je ervoor kiezen om iemand te doden maar weet je dus ook wat je moet doen om iemand alleen van je af te krijgen of tijdelijk uit te schakelen.
Met een mes steek je op iemand in en zie je maar wat er gebeurt, het enige wat je zeker weet is dat je hem ernstig toetakelt, maar niet of je hem uitschakelt. Tenzij je een pro bent, maar je zegt zelf dat je hem nog nooit heb hoeven gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:50
Black Sugar
Black Sugar is offline
Een mes bij je hebben mag onder enkele voorwaarden.
Een klijn mes mag als je het maar niet bij de hand hebt.
Als het mes groter word mag het alleen met een beschermhoesje volgens mij (en niet bij de hand)
En zo'n mega mes mag volgens mij alleen als je het echt nodig hebt omdat je boswachter of kok bent ofzow en je bent opweg naar je werk, maar dan ook beschermd en niet bij de hand.

Uhm, zoiets was het.
Oud 12-12-2002, 17:53
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik zou me niet laten fouilleren als ik iets bij me heb..
Wat wil je dan doen?

"Mijnheer blijft u even staan, preventieve fouilleer actie, begrijpt u"
Wat je dan ook doet, je zal alleen maar verdachter worden en dus extra goed gefouilleerd worden.

[edit]aanhalingsteken[\edit]
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Wat wil je dan doen?

"Mijnheer blijft u even staan, preventieve fouilleer actie, begrijpt u"
Wat je dan ook doet, je zal alleen maar verdachter worden en dus extra goed gefouilleerd worden.

[edit]aanhalingsteken[\edit]
ik zou wegrennen als ik iets strafbaars & waardevols bij me had (stel je voor, je hebt 200g wietjes op zak, laat je je fouilleren of..)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:59
Pharmacon
Pharmacon is offline
en dan preventief op je poten laten schieten

(sorry, kon het nie laten )
Oud 12-12-2002, 18:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou goed, dan neem je geen mes mee.. Neem dan zo'n stroomschok ding mee..

'k heb hier nog ergens een schemaatje van liggen, leuk speelgoed..
Oud 12-12-2002, 18:19
Verwijderd
Als ik jou was zou ik dat ding maar niet mee nemen naar Amsterdam. Want in het centrum en in gevaarlijke buurten hebben ze een indentificatieplicht ingesteld. En je wordt dan ook gelijk gefouilleerd, dus ik zal maar een beetje uitkijken!!!

Maar ik kan wel goed begrijpen dat je voor je eigen veiligheid een mes meeneemt. Haha, maar ik ben waarschijnlijk zo onhandig dat ik het mes uit mijn handen laat vallen Of dat ik misschien het mes uit mijn handen laat slaan
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:23
shanli
shanli is offline
Citaat:
bertbart schreef:
. Haha, maar ik ben waarschijnlijk zo onhandig dat ik het mes uit mijn handen laat vallen Of dat ik misschien het mes uit mijn handen laat slaan

maar je bent echt ge-wel-dig
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:50
Roxy
Roxy is offline
ik hoor weleens dat het tegenwoordig redelijk normaal is om overal van die metaaldetectoren te hebben, op scholen en discotheken enzow.. maar ik heb nog nooit zown ding gezien, nog nooit gefouilleerd (maar ik ben dan ook klein en cute ) en al helemaal nog nooit de behoefte gehad om ergens een mes of ander wapen mee naar toe te nemen...
Oud 12-12-2002, 18:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Nou goed, dan neem je geen mes mee.. Neem dan zo'n stroomschok ding mee..

'k heb hier nog ergens een schemaatje van liggen, leuk speelgoed..
in tsjechie heb ik zo'n ding gekocht, maar ik heb het nooit teruggekregen van mijn pa die het preventief van me afgenomen heeft (en dan te bedenken dat ik over 3 weken ofzo 16 wordt :\) mijn speelgoed
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:01
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
]{ing schreef:
in tsjechie heb ik zo'n ding gekocht, maar ik heb het nooit teruggekregen van mijn pa die het preventief van me afgenomen heeft (en dan te bedenken dat ik over 3 weken ofzo 16 wordt :\) mijn speelgoed
en terecht

ik heb ook twee kleinere messen en een grotere( in de trant van een zwaard) thuis liggen, niet dat ik die mee ga nemen ergens naartoe ofzo. ik bedoel wat zou het een zooitje worden als iedereen mekaar zou gaan neersteken als ze ruzie hebben ofzo, of een mes bij zich hebben om je veilig te voelen.
Oud 12-12-2002, 19:07
Faery
Faery is offline
Ik heb geen mes nodig, tik iedereen zo wel tegen de vlakte die me ook maar aankijkt.

"Wat kijk je gek?"
Oud 12-12-2002, 19:19
strafcorner
strafcorner is offline
het kan alleen maar tegen je gebruikt worden
Oud 12-12-2002, 19:32
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Een mes bij je hebben mag onder enkele voorwaarden.
Een klijn mes mag als je het maar niet bij de hand hebt.
Als het mes groter word mag het alleen met een beschermhoesje volgens mij (en niet bij de hand)
En zo'n mega mes mag volgens mij alleen als je het echt nodig hebt omdat je boswachter of kok bent ofzow en je bent opweg naar je werk, maar dan ook beschermd en niet bij de hand.

Uhm, zoiets was het.
inderdaad, zoiets heb ik ook gehoord, maar ik zou nooit een mes meenemen, dat helpt toch niets......
Oud 12-12-2002, 19:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
en terecht
maar ik wil em nog uittesten, op een irritante klasgenoot ofzo (of ben ik dan irritant? )
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:39
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
]{ing schreef:
maar ik wil em nog uittesten, op een irritante klasgenoot ofzo (of ben ik dan irritant? )
neeenee, maar die persoon raakt wel geirriteerd
Oud 12-12-2002, 19:47
a new noise
a new noise is offline
NS black metallers hebben onder ALLE OMSTANDIGHEDEN een zwaard bij zich want...

Oud 12-12-2002, 19:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
a new noise schreef:
NS black metallers
oh die
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:46
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Is niet legaal.
Een mes heb je alleen bij je met een bedoeling,ook al is het alleen voor veiligheid.
Zodra jij word aangevallen en je gebruikt dat mes ter verdediging is dat erg fijn maar wel strafbaar want je had dat mes zoiezo bij je.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:50
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Als ik jou was zou ik dat ding maar niet mee nemen naar Amsterdam. Want in het centrum en in gevaarlijke buurten hebben ze een indentificatieplicht ingesteld. En je wordt dan ook gelijk gefouilleerd, dus ik zal maar een beetje uitkijken!!!

Maar ik kan wel goed begrijpen dat je voor je eigen veiligheid een mes meeneemt. Haha, maar ik ben waarschijnlijk zo onhandig dat ik het mes uit mijn handen laat vallen Of dat ik misschien het mes uit mijn handen laat slaan
Of dat je per ongeluk jezelf steekt .

In je schouder .

(S)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:17
SirhC
SirhC is offline
Uhm mes op zak, voelt misschien veilig maar zolang je niet weet hoe hem juist te gebruiken is het nog gevaarlijker dan zonder...

Kans is punt 1 groot dat de aggressie tegen jouw persoontje versterkt wordt op het moment dat je een mes trekt (is bij mij in ieder geval wel het geval)

Want als ik ruzie heb probeer ik dat altijd op te lossen met woorden, maar als iemand het in z'n stomme kop halen om een mes te trekken zie ik diegene toch echt als een direct gevaar wat uitgeschakeld moet/gaat worden.
Als je mij in direct gevaar zet door een mes naar me te trekken is voor mij de grens bereikt en mag ik los gaan.

Puntje 2 dat je eigen mes tegen je gebruikt kan/gaat worden
Oud 12-12-2002, 21:24
DrPain
DrPain is offline
Ik draag dynamiet over me hele lichaam, gewoon voor me eigen veiligheid, maar een mes... nee dat is echt lomp.

/me is paar maanden geleden bijna neergestoken.
Oud 12-12-2002, 21:49
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik dnek dat je wel een zakmes ofzoiets bij je mag hebben natuurlijk (zon rood zwitsers geval) maar ik denk echt dat zo'n stenlymes niet mag.
Oud 12-12-2002, 21:52
Verwijderd
Je kunt wel zeggen vooir eigen veiligheid, maar van zo'n zakmesje wor dniemand bang..
En verder lokt het alleen maar uit om het juist te gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:56
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Ik draag dynamiet over me hele lichaam, gewoon voor me eigen veiligheid, maar een mes... nee dat is echt lomp.

Oud 12-12-2002, 22:08
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Mes.
Mis.
Oud 12-12-2002, 22:23
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Gelukkig.
Pis
Oud 12-12-2002, 22:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
[Ik weet niet zeker waar dit hoort, maar ik probeer het op lifestyle]

Is het legaal als ik een mes bij me draag? Gewoon voor eigen veiligheid enzo.
Ik draag er eigenlijk altijd een bij me, in m'n binnenzak. Ik heb 'm nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig.
Onzinnig. Je mag 'm toch niet gebruiken. In de VS is het legaal een wapen te dragen -dat zorgt voor de nodige problemen- maar daar mag je ook niet op mensen knallen.

Zeg nou zelf, is Heerlen zoooo gevaarlijk? Vind ik meevallen; wel je kop erbij houden.

Citaat:
Maar is het niet strafbaar als ik zo'n (redelijk groot) mes bij me draag??
Lijkt me een kwestie van logisch nadenken? 'Illegaal wapenbezit'.
Oud 12-12-2002, 22:34
Stevill
Stevill is offline
agressie en wapens allemaal afschaffen.
Oud 12-12-2002, 22:36
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
agressie en wapens allemaal afschaffen.
dan moet je heel veel mensen preventief gaan ruimen
Oud 12-12-2002, 22:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
onzin... lokt alleen maar uit...
Oud 13-12-2002, 09:23
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind het trouwens stom om altijd een mes bij je te dragen.
Dat is helemaal niet nodig.
Het kan zelfs heel gevaarlijk zijn. Als jij je mes pakt en je hebt helaas toevallig iemand tegenover je staan die daar mee om weet te gaan word het tegen je gebruikt. Zo moeilijk is het niet om iemand een mes af te pakken, als je maar weet hoe.
Ook moet je heel erg oppassen met waneer je hem gebruikt. Als jij iemand neersteekt dan ben jij de schuldige tenzij de ander jou eerst heefd aangevallen met een wapen, mar dan nog ben je schuldig dat je een mes op zak hebt. Je komt er dus mischien wel levend vanaf maar wel met een straf.
Je kunt het beter slim aanpakken. Als je je echt bedreigd voelt zou ik toch een zelfverdedigings cursus gaan doen of een vechtsport. Daar berijk je veel meer mee.

Mja, ik hbe wle eens een mes bij de hand gehouden. Pas nog ik had hem gelukkig toevallig in mijn tas zitten. (kelnersmes, voor mijn werk) Ik zat met een vriendin op een heel erg afgelegen plekje 's avonds laat in het donker, heel stom natuurlijk. En toen kwam d'r een man steeds voorbij fietsen en naar ons kijken en hij ging op een gegeven moment stilstaan en ons bekijken. Gingen we aan de andere kant van de halfpipe staan zodat hij ons niet kon zien, ging hij ergens anders staan zodat hij ons wle kon zien. Toen hbe ik toch dat mes in mij zak gestoken. Maar meer voor het geval dat dan met de bedoeling hem te gebruiken. Echt zo van stel dat hij ons wat aan doet en we kunnen het niet aan en niet wegkomen dan heb ik tenminste nog een mesje bij me. (ghehe 6 centimeter ofzow maargoed)
Gelukkig beheers ik toch een beetje zelfverdediging en vechtsport en weet ik dat wegfietsen het beste idee is wat we ook hebben gedaan. Maar stel dat.
Oud 13-12-2002, 09:23
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
wat is daarvan het probleem?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:24
tacidvs
tacidvs is offline
In de stad is het ook helemaal nergens voor nodig, denk ik zo. Alleen meenemen als je het misschien nodig hebt, voor het snijden van het een of ander ofzo (geen mensen). En ach, je hoeft er geen zwaard op na te houden, gewoon zakmesje kom je ook al een eind mee, mits het niet zo ***-Zwitsers ding is of ander roestvrijstale rommel.
Oud 13-12-2002, 09:27
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Vooral als je naar de definitie van een wapen kijkt.
Oud 13-12-2002, 10:33
Verwijderd
Ik vind het nogal zinloos, een mes bij je te dragen 'voor je eigen veiligheid'. Als je tegenover één agressief persoon staat, en je gebruikt je mes, is het doodslag of poging daartoe. Als een groep tegenover je staat, heb je er ook niks aan, want dat mes wordt jou afhandig gemaakt en gebruikt om een glimlach mee in je keel te kerven.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 10:47
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Ga op een vechtsport. Dan ben je altijd gewapend, het kan niet tegen je worden gebruikt en het is legaal om met de skills rond te lopen bij fouilleren vinden ze niks.

en zoals een mes hoef je het niet bij je te hebben om je te kunnen verweren.
Oud 13-12-2002, 13:14
Verwijderd
Als mensen dat standaard meenemen, dan gaan steeds meer mensen messen meenemen om zich te verdedigen...

en als je even heel boos bent oid, kan je in je woede iemand dan neersteken, terwijl je dat zonder mes nooit zou kunnen doen, en achteraf nooit zou willen doen..

ik ben er zeker tegen om dat standaard mee te nemen...kan me wel weer voorstellen dat je een busje pepperspray ofzo meeneemt, is wel handig en niet zo gevaarlijk als een mes.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:17
GRRR
GRRR is offline
me pik is me wapen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:50
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
me pik is me wapen
"this is my rifle this is my gun, this is for fighting this is for fun"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:59
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Als iemand me dist dan lul ik hem omver. en als dat niet werkt kan ik nog altijd niet hard rennen. Rook te veel
Reageren

Regels voor berichten