![]() |
hd overbouwen zonder info te verliezen?
Ik heb m'n compu pas uitgebreid met een extra 30gig hd, maar nu ik nieuwe comp krijg wil ik graag deze hd overbouwen naar m'n nieuwe comp. Kan ik dit doen zonder dat de informatie op de hd verloren gaat? dus dattie gewoon geformatteerd blijft en dat het OS op m'n nieuwe comp hem gelijk herkent ????
Of werkt dat niet zo? Weinig ervaring op dat gebied... tnx+grz duracellkonijntje |
je wil je windows over zetten? moeilijk, want windows is ingestelt op je ouwe pc.... niet op de nieuwe.... soms gaat 't goed, kan die alles opnieuw vinden, maar meestal zul je windows opnieuw moeten installeren.... niet formatten, just windows, en dan doettie 't goed
|
neeneenee !!!!
shit dat bedoel ik niet. Het is echt een puur opslag HD, fat32 geformatteerd, met alleen maar mp3. Het OS staat op een andere HD! Ik wil dus weten of als ik een nieuwe comp heb, met een hd'tje er al in met os erop enzo, of dat ik deze er gewoon zo bij kan zetten, en ofdat ik dan gelijk alle info erop kan lezen. |
Citaat:
dat kan prima, je moet alleen zorgen dat de windows schijf MASTER is en de mp3-schijf SLAVE (kan met jumpertjes achterop de schijf) en dan de MASTER op 't einde van de kabel en de SLAVE op de middelste positie,... en oh ja, vergeet de stroom niet aan te sluiten http://forum.scholieren.com/wink.gif |
ja dat weet ik, ik heb immers die hd er in deze compu ook bijgebouwd, kouw alleen ff weten of het os ook een geformatteerde hd gelijk herkent, dat ik 'm dus niet opnieuw hoef te formatten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zover ik weet kun je in mijn bios alleen instellen of tie eerst van floppy / cdrom / HD moet booten, niet van WELKE HD...
Maar daar ging 't helemaal niet om, ik wilde alleen maar weten of m'n comp zogauw hij een nieuwe HD detect de info die erop staat gelijk kan lezen. grz duracelkonijntje |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en leeftijd heeft er m.i. juist wél mee te maken, daar oudere borden over het algemeen stricter zijn met dat soort dingen.. |
Citaat:
hdd0 = pri master, 1=pri slave..... met ze omgewisseld op hdd1 booten in de bios willie wel, maar dan moet ik eerst zegge dattie op HDD1 moet booten, anders zegt ie "no system or disk error" Age is nothing but a number... even with computers..... |
Citaat:
|
Citaat:
HO! da's juist de bedoeling van een forum...... zo lang mogelijk doordiscussieren op 1 onderwerp, toch? dat jij je antwoord hebt is voor jou genoeg, dus jij hoeft nie meer te komen op deze topic.... dan mogen wij toch wel 7334-look'a'like doen over biossen? |
hm.. dan is het niet met alle moederborden zo dat 'ie automatisch een bootdevice opzoekt.. maar het kan weldegelijk..
|
[quote]duracelkonijntje schreef:
Citaat:
snotneus.. |
Citaat:
|
Citaat:
ik krijg ook zo'n 20 fanmails per dag..... (50% reclame, ong. 25% forum) en jah, zijn maar 2 klikken om die mail weg te krijgen.... enne, nobody forced you to put a V in the checkbox "stuur e-mail bericht als der 'n reply is" is je eigen risico dus.... die 't 'nkeer bij 'n thread op Onzin en je leert 't wel af! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |