Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2001, 21:23
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
Ik heb m'n compu pas uitgebreid met een extra 30gig hd, maar nu ik nieuwe comp krijg wil ik graag deze hd overbouwen naar m'n nieuwe comp. Kan ik dit doen zonder dat de informatie op de hd verloren gaat? dus dattie gewoon geformatteerd blijft en dat het OS op m'n nieuwe comp hem gelijk herkent ????
Of werkt dat niet zo? Weinig ervaring op dat gebied...

tnx+grz

duracellkonijntje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2001, 21:35
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
je wil je windows over zetten? moeilijk, want windows is ingestelt op je ouwe pc.... niet op de nieuwe.... soms gaat 't goed, kan die alles opnieuw vinden, maar meestal zul je windows opnieuw moeten installeren.... niet formatten, just windows, en dan doettie 't goed
Oud 24-08-2001, 21:37
duracelkonijntje
neeneenee !!!!
shit dat bedoel ik niet.
Het is echt een puur opslag HD, fat32 geformatteerd, met alleen maar mp3.
Het OS staat op een andere HD!
Ik wil dus weten of als ik een nieuwe comp heb, met een hd'tje er al in met os erop enzo, of dat ik deze er gewoon zo bij kan zetten, en ofdat ik dan gelijk alle info erop kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2001, 21:55
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
duracelkonijntje schreef:
neeneenee !!!!
shit dat bedoel ik niet.
Het is echt een puur opslag HD, fat32 geformatteerd, met alleen maar mp3.
Het OS staat op een andere HD!
Ik wil dus weten of als ik een nieuwe comp heb, met een hd'tje er al in met os erop enzo, of dat ik deze er gewoon zo bij kan zetten, en ofdat ik dan gelijk alle info erop kan lezen.

dat kan prima, je moet alleen zorgen dat de windows schijf MASTER is en de mp3-schijf SLAVE (kan met jumpertjes achterop de schijf) en dan de MASTER op 't einde van de kabel en de SLAVE op de middelste positie,...

en oh ja, vergeet de stroom niet aan te sluiten
Oud 24-08-2001, 22:24
duracelkonijntje
ja dat weet ik, ik heb immers die hd er in deze compu ook bijgebouwd, kouw alleen ff weten of het os ook een geformatteerde hd gelijk herkent, dat ik 'm dus niet opnieuw hoef te formatten
Met citaat reageren
Oud 25-08-2001, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

dat kan prima, je moet alleen zorgen dat de windows schijf MASTER is en de mp3-schijf SLAVE (kan met jumpertjes achterop de schijf) en dan de MASTER op 't einde van de kabel en de SLAVE op de middelste positie,...

en oh ja, vergeet de stroom niet aan te sluiten

wat heeft dan de plaatsing v.d. schijven te maken met of ze het wel/niet doen of wel/niet booten? - geen fuck.. je kunt net zo goed booten van een secundaire slave als een primaire master nowadays..

Met citaat reageren
Oud 25-08-2001, 14:21
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
wat heeft dan de plaatsing v.d. schijven te maken met of ze het wel/niet doen of wel/niet booten? - geen fuck.. je kunt net zo goed booten van een secundaire slave als een primaire master nowadays..

veel..... de schijf die er nu in zit kanslave zijn..... en de oppslag master..... wat dan als je 'm derin zet?

Oud 25-08-2001, 19:04
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

kan wel, maar het is logisch en makkerlijker om hem op slave (of 2nd channel) te zetten
Oud 26-08-2001, 13:33
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

maak 't niet moeilijker als 't is he, want waar moet je instellen vanwaar de pc boot? precies in de bios.... denk nie dat duracelrabbit daar net zo goed mee om kan gaan als jij

Oud 26-08-2001, 13:58
duracelkonijntje
zover ik weet kun je in mijn bios alleen instellen of tie eerst van floppy / cdrom / HD moet booten, niet van WELKE HD...
Maar daar ging 't helemaal niet om, ik wilde alleen maar weten of m'n comp zogauw hij een nieuwe HD detect de info die erop staat gelijk kan lezen.

grz

duracelkonijntje
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
maak 't niet moeilijker als 't is he, want waar moet je instellen vanwaar de pc boot? precies in de bios.... denk nie dat duracelrabbit daar net zo goed mee om kan gaan als jij
zelfs mijn oude abit BE6-je bootte zélf automatisch op vanaf secundaire slave, terwijl voorheen van de primaire master geboot werd, zonder één aanpassing te doen in het BIOS..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 18:58
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
zelfs mijn oude abit BE6-je bootte zélf automatisch op vanaf secundaire slave, terwijl voorheen van de primaire master geboot werd, zonder één aanpassing te doen in het BIOS..

dan heb je massel, bij mij zegt die in de bios dattie boot van HDD0, moe instellen.... dus bij zou die 't op een nieuwer board (K7t pto 2a) 't NIET doen..... de leeftijd bvan je board heeft er ook nix mee te maken (" zelfs bij mijn OUDE .. ")

Oud 26-08-2001, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
dan heb je massel, bij mij zegt die in de bios dattie boot van HDD0, moe instellen.... dus bij zou die 't op een nieuwer board (K7t pto 2a) 't NIET doen..... de leeftijd bvan je board heeft er ook nix mee te maken (" zelfs bij mijn OUDE .. ")
waarom probeer je het niet eens? -- ik durf te wedden dat je gewoon boot..

en leeftijd heeft er m.i. juist wél mee te maken, daar oudere borden over het algemeen stricter zijn met dat soort dingen..

Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 13:58
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
waarom probeer je het niet eens? -- ik durf te wedden dat je gewoon boot..

en leeftijd heeft er m.i. juist wél mee te maken, daar oudere borden over het algemeen stricter zijn met dat soort dingen..

listen man..... met me pri master en pri slave omgewisseld boot die van me (nu) pri slave.... de verkeerde dus.... me sec. master/slave zijn cd-roms, en die kabels wil ik nie loshalen van dit expiriment....

hdd0 = pri master, 1=pri slave..... met ze omgewisseld op hdd1 booten in de bios willie wel, maar dan moet ik eerst zegge dattie op HDD1 moet booten, anders zegt ie "no system or disk error"

Age is nothing but a number... even with computers.....
Oud 27-08-2001, 15:23
duracelkonijntje
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
listen man..... met me pri master en pri slave omgewisseld boot die van me (nu) pri slave.... de verkeerde dus.... me sec. master/slave zijn cd-roms, en die kabels wil ik nie loshalen van dit expiriment....

hdd0 = pri master, 1=pri slave..... met ze omgewisseld op hdd1 booten in de bios willie wel, maar dan moet ik eerst zegge dattie op HDD1 moet booten, anders zegt ie "no system or disk error"

HEJ, IK HEB AL ANTWOORD OP M'N VRAAG, PLZ SOME ADMIN CLOSE THIS TOPIC !!!

Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:07
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

HO!

da's juist de bedoeling van een forum...... zo lang mogelijk doordiscussieren op 1 onderwerp, toch?

dat jij je antwoord hebt is voor jou genoeg, dus jij hoeft nie meer te komen op deze topic....

dan mogen wij toch wel 7334-look'a'like doen over biossen?
Oud 28-08-2001, 00:56
Verwijderd
hm.. dan is het niet met alle moederborden zo dat 'ie automatisch een bootdevice opzoekt.. maar het kan weldegelijk..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 00:57
Verwijderd
[quote]duracelkonijntje schreef:
Citaat:
zo.. jij durft.. remember dat jij vraagsteller was? en dan ga je nou een beetje bijdehand lopen doen als de discussie iets uitgebreider wordt en jij het waarschijnlijk voor geen ene meter snapt?

snotneus..

Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 17:14
duracelkonijntje
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

HO!

da's juist de bedoeling van een forum...... zo lang mogelijk doordiscussieren op 1 onderwerp, toch?

dat jij je antwoord hebt is voor jou genoeg, dus jij hoeft nie meer te komen op deze topic....

dan mogen wij toch wel 7334-look'a'like doen over biossen?
maar ik krijg gvd iedere keer een meel zogauw er een antwoord op dit topic is gepost, waar ik nix meer meej te maken heb... tis toch overzichtelijker om een nieuw topic te beginnen?

Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 23:47
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
maar ik krijg gvd iedere keer een meel zogauw er een antwoord op dit topic is gepost, waar ik nix meer meej te maken heb... tis toch overzichtelijker om een nieuw topic te beginnen?

isnie overzichtelijker.... want waar moeten we die topic beginnen? en moeten we deze zooi zeker overtypen?

ik krijg ook zo'n 20 fanmails per dag..... (50% reclame, ong. 25% forum) en jah, zijn maar 2 klikken om die mail weg te krijgen....

enne, nobody forced you to put a V in the checkbox "stuur e-mail bericht als der 'n reply is" is je eigen risico dus.... die 't 'nkeer bij 'n thread op Onzin en je leert 't wel af!

Reageren

Regels voor berichten