![]() |
probleempje met geluidskaart
Ik heb geen geluidskaart, maar wel iets die geluiden ondersteunt. Dat ben ik zeker, want vroeger kon ik zonder problemen naar muziek luisteren. Nu heb ik alles van mijn HD gesmeten en mijn OS (win 2k) opnieuw derop gezet. Als ik nu bij apparaatbeheer ga kjken dan staat er zo'n geel vraagtekentje (die ken je waarschijnlijk wel) en ik zou moeten de gepaste stuurprogramma's installeren. Is er een mogelijkheid om te vinden welk stuurprogramma ik moet installeren. Morgen bel ik naar de computerwinkel om te vragen of zij nog weten wat er allemaal in me pc zit, maar ik vrees daar wel voor.
|
Hoezo je hebt geen geluidskaart? Misschien dat je niet zo'n geluidskaart hebt die je in zo'n PCI-slot pleurt maar een soundkaart die 'on-board' zit. Dus op je moederbord vast.
|
voor onboardsound, probeer de AC'97 drivers eens, daar is 80% vande onboard soundkaarten mee compatible
|
hoezo je hebt geen geluidskaart?? als je vroeger wel muziek kon beluisteren, heb je dus ergens in je pc het stekkertje van je boxen in gedaan en heb je dus wel een geluidskaart. zoals vortex al zei, dan heb je waarschijnlijk een onboard.
ik zou zeggen, kijk ff in de handleiding (als je die hebt) naar wat voor soundchip er op het mobo zit. als je dat niet kunt vinden bel je toch ff naar de leverancier? |
Ik heb nu pas de drivers van mijn moederbord opnieuw geïnstalleerd, maar als ik nu als geluidsschema geen geluiden kies (ik haat die windows geluidjes) krijg ik bij iedere foutmalding een korte biep. Ook bij msn (iemand online, niewe mail, berichtje)
Aarg het is echt niet te doen. Zo'n irri geluid! Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ohja en wanneer ik zei dat ik geen geluidskaart had bedoelde ik dat ik niet zo'n speciale kaart had ingeplugd. Verkeerd woordgebruik! Sorry [Dit bericht is aangepast door nosferato (07-09-2001).] |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |