![]() |
ADSL en Kabel op een pc?
Ik heb in Maart 2002 een jaar ADSL bij Planet d'r opzitten, maar ik ben er niet echt tevreden over.
Daarom wil ik nu Chello aanvragen, aangezien de opzegtermijn drie maanden is. Als Chello me dan niet bevalt, laat ik het ADSL abonnement (1 jaar) gewoon doorlopen. M'n vraag is of je op een PC met twee ethernetkaarten zowel een ADSL als een Kabel verbinding kan hebben. Ook wil ik graag weten wat voor een kabel er loopt tussen de wandcontactdoos en het kabelmodem. Volgens mij is het een coaxkabel (tv kabel), of niet? |
Dat kan, maar ik betwijfel of Windows die stream kan delen. Linux kan dat iig wel...
|
Sorry, ik ben niet zo thuis op dit gebied, maar gaan jullie d'r nu van uit dat ik tegelijkertijd beide verbindingen kan hebben of om en om? |
Citaat:
|
mja het kan, ik heb het nu zelf voorlopig ook, had chello(wat zwaar ligt te kutten..) en heb nu adsl van planet, maar chello moet nog worden afgesloten zegmaar, en ja, t kan prima
|
het loopt trouwens via een UTP kabel, bij de hoofdingang van de telefoondinges in je huis wordt een dingetje aangesloten met 2 ingangen, en 1 gang gaat die kabel aan vast naar je modem en via je modem naar je PC..
|
Hoe heb je dat dan ingesteld op je computer? Heb je twee ethernetkaarten en maak je gewoon met beide een verbinding tegelijkertijd?
Het lijkt me namelijk handig om beide aansluitingen te gebruiken, want je betaalt toch voor beide F 100,- per maand per stuk. [Dit bericht is aangepast door Tnwr (26-11-2001).] |
*grinnik*
en dan zul je thuis een LAN hebben, die je ook wilt voorzien van internet.. zit je met 3 NICs in je PC.. anyway, volgens mij moet dit natuurlijk gewoon kunnen, 2 internetverbindingen gebruiken op 1 systeem.. je kunt ze niet alletwee tegelijk gebruiken is een logische gedachte, maar het zijn gewoon 2 netwerken die je aansluit, of dat nou 2 ISP's zijn of 1 ISP en een LAN, dat zal geen ruk uitmaken denk ik.. |
Sorry, maar waarom zou je Chello willen? Da's waarschijnlijk veel slechter dan ADSL bij Planet.
|
De Plus paketten van de kabels zijn net zo snel als de normale van ADSL....
|
Ik heb wel een gegarandeerde snelheid bij Planet, maar ondanks dat de snelheid van Kabel onvoorspelbaar is, kan Kabel 3 keer of meerdere keren sneller zijn dan de Basic variant van ADSL bij Planet.
[Dit bericht is aangepast door Tnwr (27-11-2001).] |
Citaat:
en die van adsl gaat naar de modem toe en dan via de telefoonlijn, bij adsl moet je dus zeg maar inbellen ofzo, en dan kan je zo internetten, als je dat niet doet(dat inbellen) dan open je browser gewoon en heb je chello, chello zit via de LANinstellingen van je browser, en adsl heeft zo een aparte verbinding wat je in de map externe toegang vind, en ja, t gaat prima http://forum.scholieren.com/smile.gif maar ik wil wel ff zeggen dat chello slomer is, kabel kan dan wel es sneller zijn, maar dat gebeurd echt niet vaak.. en de service is ook klote, bovendien valt je verbinding(modem) wel es nogal vaak weg... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op irc zie ik een hoop mensen die inderdaad een goede verbinding hebben, maar ook mensen waar het gewoon traag is en die er elk kwartier uitliggen. adsl is tenminste stabiel. die snelheid boeit me niet zo.. |
mensen, zeik nou niet zo http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
het werkt gewoon, ik heb het op dit moment zelf dus... |
Citaat:
|
Citaat:
wanneer je ADSL wilt gebruiken schakel je je Chello-netwerk uit en vice versa.. logischerwijs komt er dan helemaal geen extra software bij kijken, helemaal niet wanneer je de standaard Windows ICS gebruikt |
Citaat:
"Trunking" heet dat geloof ik. |
Citaat:
Volgens mij heet het in Linux multicasting. Dat is voor als je meerdere default routes wilt. Vind load balancing nogal een vreemde benoeming, want dat wordt gebruikt voor servers bijv. dan heb je www1.site.nl en www2.site.nl |
Citaat:
|
Citaat:
als je chello aanzet, schakelt adsl automatisch uit, en andersom. tegelijk gebruiken kan ook, maar dat tegelijk wil niet zeggen dat je de beide snelheden in 1x krijgt, ze behouden gewoon allebei hun eigen snelheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zullen vast wel routers voor zijn die zo iets kunnen, maar dat zal dan waarschijnlijk niet goedkoop zijn http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
kan perfect , de kabel tussen wandoos en kabelmodem is coax , vauit de kabelmodem wordt het utp ...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |