Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2001, 22:07
Tnwr
Tnwr is offline
Ik heb in Maart 2002 een jaar ADSL bij Planet d'r opzitten, maar ik ben er niet echt tevreden over.

Daarom wil ik nu Chello aanvragen, aangezien de opzegtermijn drie maanden is. Als Chello me dan niet bevalt, laat ik het ADSL abonnement (1 jaar) gewoon doorlopen.

M'n vraag is of je op een PC met twee ethernetkaarten zowel een ADSL als een Kabel verbinding kan hebben.

Ook wil ik graag weten wat voor een kabel er loopt tussen de wandcontactdoos en het kabelmodem. Volgens mij is het een coaxkabel (tv kabel), of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2001, 06:14
dystopia
dystopia is offline
Dat kan, maar ik betwijfel of Windows die stream kan delen. Linux kan dat iig wel...
Oud 26-11-2001, 16:12
Tnwr
Tnwr is offline

Sorry, ik ben niet zo thuis op dit gebied, maar gaan jullie d'r nu van uit dat ik tegelijkertijd beide verbindingen kan hebben of om en om?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 16:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tnwr schreef:

Sorry, ik ben niet zo thuis op dit gebied, maar gaan jullie d'r nu van uit dat ik tegelijkertijd beide verbindingen kan hebben of om en om?
Om en om kan sowieso, maar het moet in princiepe mogelijk zijn beide kanalen tegelijkertijd te gebruiken. Hoe en waarmee weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
mja het kan, ik heb het nu zelf voorlopig ook, had chello(wat zwaar ligt te kutten..) en heb nu adsl van planet, maar chello moet nog worden afgesloten zegmaar, en ja, t kan prima
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
het loopt trouwens via een UTP kabel, bij de hoofdingang van de telefoondinges in je huis wordt een dingetje aangesloten met 2 ingangen, en 1 gang gaat die kabel aan vast naar je modem en via je modem naar je PC..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 21:48
Tnwr
Tnwr is offline
Hoe heb je dat dan ingesteld op je computer? Heb je twee ethernetkaarten en maak je gewoon met beide een verbinding tegelijkertijd?

Het lijkt me namelijk handig om beide aansluitingen te gebruiken, want je betaalt toch voor beide F 100,- per maand per stuk.

[Dit bericht is aangepast door Tnwr (26-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 05:03
Verwijderd
*grinnik*

en dan zul je thuis een LAN hebben, die je ook wilt voorzien van internet.. zit je met 3 NICs in je PC..

anyway, volgens mij moet dit natuurlijk gewoon kunnen, 2 internetverbindingen gebruiken op 1 systeem.. je kunt ze niet alletwee tegelijk gebruiken is een logische gedachte, maar het zijn gewoon 2 netwerken die je aansluit, of dat nou 2 ISP's zijn of 1 ISP en een LAN, dat zal geen ruk uitmaken denk ik..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 09:40
Drizzt
Drizzt is offline
Sorry, maar waarom zou je Chello willen? Da's waarschijnlijk veel slechter dan ADSL bij Planet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 12:33
VJ
VJ is offline
De Plus paketten van de kabels zijn net zo snel als de normale van ADSL....
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 14:36
Tnwr
Tnwr is offline
Ik heb wel een gegarandeerde snelheid bij Planet, maar ondanks dat de snelheid van Kabel onvoorspelbaar is, kan Kabel 3 keer of meerdere keren sneller zijn dan de Basic variant van ADSL bij Planet.

[Dit bericht is aangepast door Tnwr (27-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 20:09
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Tnwr schreef:
Hoe heb je dat dan ingesteld op je computer? Heb je twee ethernetkaarten en maak je gewoon met beide een verbinding tegelijkertijd?

Het lijkt me namelijk handig om beide aansluitingen te gebruiken, want je betaalt toch voor beide F 100,- per maand per stuk.

[Dit bericht is aangepast door Tnwr (26-11-2001).]
gewoon, 2 ethernetkaarten ja, die van k*tchello loopt via een kabel, en dan via de tvuitgang het huis uit zegmaar
en die van adsl gaat naar de modem toe en dan via de telefoonlijn, bij adsl moet je dus zeg maar inbellen ofzo, en dan kan je zo internetten, als je dat niet doet(dat inbellen) dan open je browser gewoon en heb je chello, chello zit via de LANinstellingen van je browser, en adsl heeft zo een aparte verbinding wat je in de map externe toegang vind, en ja, t gaat prima maar ik wil wel ff zeggen dat chello slomer is, kabel kan dan wel es sneller zijn, maar dat gebeurd echt niet vaak.. en de service is ook klote, bovendien valt je verbinding(modem) wel es nogal vaak weg...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 22:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
anyway, volgens mij moet dit natuurlijk gewoon kunnen, 2 internetverbindingen gebruiken op 1 systeem.. je kunt ze niet alletwee tegelijk gebruiken is een logische gedachte, maar het zijn gewoon 2 netwerken die je aansluit, of dat nou 2 ISP's zijn of 1 ISP en een LAN, dat zal geen ruk uitmaken denk ik..
Tuurlijk kan dat. Maar er is maar 1 default route en daar gaat het om. Ik weet echt niet hoe dat moet op Windows ik weet wel dat dat softwarematig moet (snap dus ook niet wat dit op H&T doet, but okay)
Oud 28-11-2001, 14:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Tuurlijk kan dat. Maar er is maar 1 default route en daar gaat het om. Ik weet echt niet hoe dat moet op Windows ik weet wel dat dat softwarematig moet (snap dus ook niet wat dit op H&T doet, but okay)
Toevallig stond deze vraah ook op nl.comp.hardware. Bottom-line: Het werkt alleen met speciale load-balancing software.

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 20:28
beuk
beuk is offline
Citaat:
Tnwr schreef:
Ik heb wel een gegarandeerde snelheid bij Planet, maar ondanks dat de snelheid van Kabel onvoorspelbaar is, kan Kabel 3 keer of meerdere keren sneller zijn dan de Basic variant van ADSL bij Planet.

[Dit bericht is aangepast door Tnwr (27-11-2001).]
zelf weten..
op irc zie ik een hoop mensen die inderdaad een goede verbinding hebben, maar ook mensen waar het gewoon traag is en die er elk kwartier uitliggen.

adsl is tenminste stabiel. die snelheid boeit me niet zo..

Oud 29-11-2001, 14:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
mensen, zeik nou niet zo
het werkt gewoon, ik heb het op dit moment zelf dus...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
mensen, zeik nou niet zo
het werkt gewoon, ik heb het op dit moment zelf dus...
Bij jou wordt de data dus over beide connecties verdeeld? Hoe heb je dat gedaan?

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Toevallig stond deze vraah ook op nl.comp.hardware. Bottom-line: Het werkt alleen met speciale load-balancing software.
load-balancing software?

wanneer je ADSL wilt gebruiken schakel je je Chello-netwerk uit en vice versa.. logischerwijs komt er dan helemaal geen extra software bij kijken, helemaal niet wanneer je de standaard Windows ICS gebruikt

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
wanneer je ADSL wilt gebruiken schakel je je Chello-netwerk uit en vice versa.. logischerwijs komt er dan helemaal geen extra software bij kijken, helemaal niet wanneer je de standaard Windows ICS gebruikt
Dan gebruik je dus amar een van de twee connecties. Zou natuurlijk veel leuker zijn als ze allebij gebruikt zouden worden.

"Trunking" heet dat geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 02:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Juist ja, software

Volgens mij heet het in Linux multicasting. Dat is voor als je meerdere default routes wilt.

Vind load balancing nogal een vreemde benoeming, want dat wordt gebruikt voor servers bijv. dan heb je www1.site.nl en www2.site.nl
Oud 30-11-2001, 08:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Vind load balancing nogal een vreemde benoeming, want dat wordt gebruikt voor servers bijv. dan heb je www1.site.nl en www2.site.nl
Kweet 't, dat werkt normaliter de andere kant op.

Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 12:36
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Bij jou wordt de data dus over beide connecties verdeeld? Hoe heb je dat gedaan?

dat is de vraag niet van tnwr
als je chello aanzet, schakelt adsl automatisch uit, en andersom.
tegelijk gebruiken kan ook, maar dat tegelijk wil niet zeggen dat je de beide snelheden in 1x krijgt, ze behouden gewoon allebei hun eigen snelheid
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 16:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
dat is de vraag niet van tnwr
als je chello aanzet, schakelt adsl automatisch uit, en andersom.
tegelijk gebruiken kan ook, maar dat tegelijk wil niet zeggen dat je de beide snelheden in 1x krijgt, ze behouden gewoon allebei hun eigen snelheid
Ja en het leuke is nou juist als ie ze in 1 stream kan gebruiken. Stel iemand upload iets. Dat zou dan met Xs4all Fast en Chello zo'n 32 + 16 = 48 kB/sec gaan. En da's de bedoeling en dat moet kunnen.
Oud 30-11-2001, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Dan gebruik je dus amar een van de twee connecties. Zou natuurlijk veel leuker zijn als ze allebij gebruikt zouden worden.

"Trunking" heet dat geloof ik.

joh, ik wist niet dat dat kon? wel stoer

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 14:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
joh, ik wist niet dat dat kon? wel stoer
Doen ze ook vaak met ethernet. 2 lijnen vna de switch naar de server zodat je 2 keer zoveel bandbreedte hebt. ISDN met 2 kanalen doet iets dergelijks.

Zullen vast wel routers voor zijn die zo iets kunnen, maar dat zal dan waarschijnlijk niet goedkoop zijn

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2001, 17:09
be062603
be062603 is offline
kan perfect , de kabel tussen wandoos en kabelmodem is coax , vauit de kabelmodem wordt het utp ...

Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
be062603 schreef:
kan perfect , de kabel tussen wandoos en kabelmodem is coax , vauit de kabelmodem wordt het utp ...
Spuit 11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten