![]() |
AMD TB ook overklok beveiliging ?
Hallo
heb mijn amd athlon Thunderbird nou op 1400 lopen(oorsprongkelijk 1200) dit doet ie ook pas na het verhogen van het core voltage naar 1,850v maar bij 1466 wordt ie ineens heerl errug instabiel terwijl de temperatuur echt mee valt nog geen 50 graden 45 idle 48 stressed op 1466 stijgt dit dus niet. Ik heb drie koelers voor mijn systeem (voeding voor, achter onder voeding) en een koperen spire koelr op de processor die mag volgens spire tot 1,7 ghz gaan(persoonlijk denk ik dat ze de amd nummering door elkaar halen) de fan van die cpu koeler draait ook een stuk harder Groeten Edwin |
hmm, hoe heb je 'm dan overclocked? via de multiplier? of de FSB? of een combinatie van?
anyway, wanneer je in je BIOS of via dipwsitches e.d. je multiplier vrij in kunt stellen is hij dus niet 'locked', en heb je een leuke speelruimte tot je beschikking.. Thunderbirds ná 1.4GHz werden pas 'standaard' unlocked verkocht, dus ik denk dat jij een lockede hebt.. dus zul je via je FSB hebben overclocked.. redenen van instabiliteit door FSB-overklokken kan heel veel zijn.. o.a. het geheugen (mits het PC100 is), een netwerkkaartje die het niet fijn vind een iets hogere PCI-bus te krijgen (zelfde geldt voor andere insteekkaarten overigens, de een kan 't wel hebben, de ander niet), je +5V lijntje van de voeding kan te weinig afgeven (in dat geval is-ie niet zozeer instabiel; hij doet gewoon helemaal niets meer) en de belangrijkste reden eigenlijk; je processor zit domweg aan z'n max.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb mijn TB via de multi plier overklokt en het core voltage naar 1,85 gezet.verhogingen tussen 1,750(standaard) en 1,850(wordt overal als maximaal aangegeven) in hebben geen zin blijft ie instabiel werken.
via de fsb ga ik niet overklokken zoals doberman al zij dan kan je pci, agp geheugen raar gaan doen. En dat vind ik te riskant werk in een computer winkel en ziet toch vrij vaak doorgebrande moederbordjes terugkomen. Groeten Edwin [edit]Mijn systeem geheugen+proc draait overginds op 133mhz(mijn cpu is ook de 133mhz versie)en hij heeft een avia core[edit] ------------------ Goed of Slecht de vraag in je hoofd, hard of zacht, het gevecht voor wat je gelooft. Http://www.edjuh.nl [Dit bericht is aangepast door Edwin uit Kaasstad (06-01-2002).] |
mwah, je zou het voltage nog wel naar 1.950 kunnen gooien hoor..
overigens, FSB-overclocken is hetgeen écht aantikt in je performance.. CPU natuurlijk ook, maar verhoudingsgewijs véél minder! p.s. werden Thunderbirds vanaf 1200MHz dan unlocked verkocht? hoe zat 't nou? |
kweenie, ik heb iig een 1400 tb unlocked gekocht, in de gewone sjop.
|
Citaat:
Ik zou zeggen, koop een andere koeler !! en ook een XP (als je mobo die kan hebben met de juiste BIOS-flash) |
Citaat:
|
andere koeler heb ikal xp kan dr ook in maar wil deze gewoon iets hoger.
ik kan trouwens mijn proccessor fsb appart van de rest instellen moet toch hoger kunnun. en hij kan inderdaad niet hoger dan 1,850v core. Groeten Edwin |
Citaat:
|
Citaat:
|
wtf maakt dat nou uit..
dus jullie beweren dat je een 1.4ghz niet kan overclocken dan? enne.. ik denk dat je uhm nie veel hoger gaat krijgen... omdat je cpu te warm wordt.. waardoor je uhm niet nog hoger kan krijgen.. (watercooling aanschaffen dus http://forum.scholieren.com/smile.gif) |
Citaat:
en watercooling vind ik onzin voor die prijs heb ik ook een nieuwe athlon xp Groeten Edwin |
mijn thnderbird 1,3 draait op 1,5 en draiit stabiel..............................
dus het is wel mogelijk http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Idd, en de multiplier kan bij mij trouwens 1 standje hoger, maar ik doe altijd via fsb, word alles wat sneller van http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50. |