Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2002, 02:46
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Hallo

heb mijn amd athlon Thunderbird nou op 1400 lopen(oorsprongkelijk 1200) dit doet ie ook pas na het verhogen van het core voltage naar 1,850v maar bij 1466 wordt ie ineens heerl errug instabiel terwijl de temperatuur echt mee valt nog geen 50 graden 45 idle 48 stressed
op 1466 stijgt dit dus niet.

Ik heb drie koelers voor mijn systeem (voeding voor, achter onder voeding)
en een koperen spire koelr op de processor die mag volgens spire tot 1,7 ghz gaan(persoonlijk denk ik dat ze de amd nummering door elkaar halen)
de fan van die cpu koeler draait ook een stuk harder

Groeten

Edwin
Oud 06-01-2002, 07:00
Verwijderd
hmm, hoe heb je 'm dan overclocked? via de multiplier? of de FSB? of een combinatie van?

anyway, wanneer je in je BIOS of via dipwsitches e.d. je multiplier vrij in kunt stellen is hij dus niet 'locked', en heb je een leuke speelruimte tot je beschikking.. Thunderbirds ná 1.4GHz werden pas 'standaard' unlocked verkocht, dus ik denk dat jij een lockede hebt.. dus zul je via je FSB hebben overclocked..

redenen van instabiliteit door FSB-overklokken kan heel veel zijn.. o.a. het geheugen (mits het PC100 is), een netwerkkaartje die het niet fijn vind een iets hogere PCI-bus te krijgen (zelfde geldt voor andere insteekkaarten overigens, de een kan 't wel hebben, de ander niet), je +5V lijntje van de voeding kan te weinig afgeven (in dat geval is-ie niet zozeer instabiel; hij doet gewoon helemaal niets meer) en de belangrijkste reden eigenlijk; je processor zit domweg aan z'n max..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:11
SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Thunderbirds ná 1.4GHz
Hmm volgens mij is er toch geen processor uitgebr8 met de thunderbird core boven de 1400 mhz?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:44
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
Hmm volgens mij is er toch geen processor uitgebr8 met de thunderbird core boven de 1400 mhz?
nope bestaan niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:42
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
Toen kwam de xp.

Oud 06-01-2002, 16:28
Edwin uit Kaasstad
Ik heb mijn TB via de multi plier overklokt en het core voltage naar 1,85 gezet.verhogingen tussen 1,750(standaard) en 1,850(wordt overal als maximaal aangegeven) in hebben geen zin blijft ie instabiel werken.
via de fsb ga ik niet overklokken zoals doberman al zij dan kan je pci, agp geheugen raar gaan doen.
En dat vind ik te riskant werk in een computer winkel en ziet toch vrij vaak doorgebrande moederbordjes terugkomen.

Groeten

Edwin

[edit]Mijn systeem geheugen+proc draait overginds op 133mhz(mijn cpu is ook de 133mhz versie)en hij heeft een avia core[edit]
------------------
Goed of Slecht de vraag in je hoofd, hard of zacht, het gevecht voor wat je gelooft. Http://www.edjuh.nl

[Dit bericht is aangepast door Edwin uit Kaasstad (06-01-2002).]
Oud 06-01-2002, 17:58
Verwijderd
mwah, je zou het voltage nog wel naar 1.950 kunnen gooien hoor..

overigens, FSB-overclocken is hetgeen écht aantikt in je performance.. CPU natuurlijk ook, maar verhoudingsgewijs véél minder!

p.s. werden Thunderbirds vanaf 1200MHz dan unlocked verkocht? hoe zat 't nou?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 18:37
The Fox
The Fox is offline
kweenie, ik heb iig een 1400 tb unlocked gekocht, in de gewone sjop.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:50
rippie
rippie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Hoe wou je dat doen?? Dan heb je een leuke moederbordmod nodig. Ik weet het niet hoor, maar ik denk niet dat iedereen er op staat te wachten een extra weerstandje op je mobo van €200,- te solderen met de kans dat je het verneukt.
Ik zou zeggen, koop een andere koeler !! en ook een XP (als je mobo die kan hebben met de juiste BIOS-flash)

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 14:14
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
rippie schreef:
Hoe wou je dat doen?? Dan heb je een leuke moederbordmod nodig. Ik weet het niet hoor, maar ik denk niet dat iedereen er op staat te wachten een extra weerstandje op je mobo van €200,- te solderen met de kans dat je het verneukt.
Ik zou zeggen, koop een andere koeler !! en ook een XP (als je mobo die kan hebben met de juiste BIOS-flash)

Het is heel makkelijkt hoor. Je neemt een soldeerbout met een spitse punt en het lieft van 20 a 30 watt. Je leg het weestandje van goed, doe wat zin op je boet en tik hem ff aan. en hetzelfde bij die andere.

Oud 07-01-2002, 20:16
Edwin uit Kaasstad
andere koeler heb ikal xp kan dr ook in maar wil deze gewoon iets hoger.
ik kan trouwens mijn proccessor fsb appart van de rest instellen moet toch hoger kunnun.

en hij kan inderdaad niet hoger dan 1,850v core.

Groeten

Edwin

Oud 08-01-2002, 00:02
SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Kweenie, kom vaak ungelockte athlons en durons tegen gewoon uit de fabriek varierend van 600 tot 1.4 g. Die xp's zijn wel allemaal gelocked.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 17:05
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

overigens, FSB-overclocken is hetgeen écht aantikt in je performance.. CPU natuurlijk ook, maar verhoudingsgewijs véél minder!

De meste wel. de 200 fsb modellen die zijn wel gelokt, omdat de mobo de multieplier niet pakt.
Oud 09-01-2002, 14:13
InterFreak
InterFreak is offline
wtf maakt dat nou uit..
dus jullie beweren dat je een 1.4ghz niet kan overclocken dan?

enne.. ik denk dat je uhm nie veel hoger gaat krijgen... omdat je cpu te warm wordt.. waardoor je uhm niet nog hoger kan krijgen.. (watercooling aanschaffen dus )
Oud 09-01-2002, 15:54
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
InterFreak schreef:
wtf maakt dat nou uit..
dus jullie beweren dat je een 1.4ghz niet kan overclocken dan?

enne.. ik denk dat je uhm nie veel hoger gaat krijgen... omdat je cpu te warm wordt.. waardoor je uhm niet nog hoger kan krijgen.. (watercooling aanschaffen dus )
neej hij ondersteun geen hogere multiplier heb hem inmiddel stabiel op 1500 gehad via fsb maar laat hem op 1400 anders verziek in heel me compu men netwerkkaart deed het ook al een stuk slechter.

en watercooling vind ik onzin voor die prijs heb ik ook een nieuwe athlon xp

Groeten

Edwin

Oud 09-01-2002, 19:51
HIBJ
HIBJ is offline
mijn thnderbird 1,3 draait op 1,5 en draiit stabiel..............................

dus het is wel mogelijk
Oud 09-01-2002, 20:27
The Fox
The Fox is offline
Idd, en de multiplier kan bij mij trouwens 1 standje hoger, maar ik doe altijd via fsb, word alles wat sneller van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten