![]() |
Wat nou als...?
Wat nou als de hele aarde één week lang geen stroom zou hebben, hoe zou de wereld er daarna dan uitzien?
Zouden verwende mensen meer begrip hebben voor de minderbedeelden? Zouden rijke landen meer aandacht gaan schenken aan arme landen? Zouden commerciele tvonzinstations nog bestaan? (Khoop het niet :D ) Hoe zou het dan zijn met oorlogen, met relaties tussen landen, tussen individuen? Hoe zouden mensen zich gaan gedragen na een week lang in een primitive ruilhandelmaatschappij geleefd te hebben? Of is een weekje niet genoeg, zou alles gewoon weer opstarten zoals het was? |
Citaat:
|
Misschien? ik weet het niet. Maar als je kijkt hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van electriciteit zouden er toch een paar dingen anders uitkomen, niet?
|
Mensen zouden het zo weer vergeten zijn en doen zoals ze altijd gedaan hebben :-S
|
Citaat:
en de armen lachen ons uit... :p |
Citaat:
|
tzijn leuke vragen en t antwoord kent niemand totdat je het uitprobeert, zoiets is niet voorspelbaar..
is mijn mening |
Dan krijg je chaos. Plunderingen. Samenscholingen [immers; geen internet/tv/radio/telefoon meer]. Duizenden mensen zullen samen komen,
coherentie zal wegvallen, geen samenwerking meer tussen allerlei instanties. Dus ongecontroleerde plunderingen en een economie die volledig instort. Noodsituaties. Lijkt me koel! |
ik denk niet dat er veel zal veranderen, maar het zou zeker wel eens nuttig zijn voor sommige mensen.
wel heeft het rode kruis een leuke actie. het gaat over dat mensen bij kerst en oud en nieuw altijd zo veel eten en dan later zeuren dat ze zoveel aangekomen zijn. -denk nu even aan de hongersnood in Afrika- nu zoekt het rode kruis 20 gezinnen om een paar weken lang van alleen maar voedsel paketten te leven. daar zit meel in, bonen en nog wat simpele spullen. je mag alleen je eigen kruiden gebruiken en kraanwater meer niet. ik vind dat een hele goede actie die mensen aan het denken zet (zeker de deelnemers). wij hebben er aan gedacht om mee te doen, maar zijn tot de conclusie gekomen dat we dat niet zouden kunnen. (het missen van etenssoorten, de eentonigheid, [b]de kleine hoeveelheid], maar ook dat we niet zouden kunnen van meel brood te maken. zulk soort acties zetten mensen aan het denken, en dat is goed |
dan kan je het beter een maand doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat er allemaal gaat gebeuren dan. Ik hoop alleen dat ze het zien als een les. en dat ze begrijpen dat heel onze samenleving afhangt van computers/internet etc.. en of dat nou wel allemaal zo goed en veilig is? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |