Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 16:46
Brokje?
Brokje? is offline
Wat nou als de hele aarde één week lang geen stroom zou hebben, hoe zou de wereld er daarna dan uitzien?
Zouden verwende mensen meer begrip hebben voor de minderbedeelden?
Zouden rijke landen meer aandacht gaan schenken aan arme landen?
Zouden commerciele tvonzinstations nog bestaan? (Khoop het niet )
Hoe zou het dan zijn met oorlogen, met relaties tussen landen, tussen individuen?
Hoe zouden mensen zich gaan gedragen na een week lang in een primitive ruilhandelmaatschappij geleefd te hebben?

Of is een weekje niet genoeg, zou alles gewoon weer opstarten zoals het was?
Oud 20-12-2002, 16:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat nou als de hele aarde één week lang geen stroom zou hebben, hoe zou de wereld er daarna dan uitzien? Zouden verwende mensen meer begrip hebben voor de inderbedeelden?
Zouden rijke landen meer aandacht gaan schenken aan arme anden? Zouden commerciele tvonzinstations nog bestaan? (Khoop het niet ) Hoe zou het dan zijn met oorlogen, met relaties tussen landen, tussen individuen? Hoe zouden mensen zich gaan gedragen na een week lang in een primitive ruilhandelmaatschappij geleefd te hebben?
Wel binnen een (jeetje) hele week zou de mens veranderd zijn?
Oud 20-12-2002, 17:11
Brokje?
Brokje? is offline
Misschien? ik weet het niet. Maar als je kijkt hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van electriciteit zouden er toch een paar dingen anders uitkomen, niet?
Oud 20-12-2002, 17:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
Mensen zouden het zo weer vergeten zijn en doen zoals ze altijd gedaan hebben :-S
Oud 21-12-2002, 12:21
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Brokje? schreef:

Of is een weekje niet genoeg, zou alles gewoon weer opstarten zoals het was?
Een week is volgens mij lang niet genoeg, er zou egt niks veranderen hoor.. de rijke mensen blijven nog steeds bijelkaar, en ze gaan heus niet inzien dat ze meer aan de armen moeten geven ze gaan (de meeste dan ) alleen nog maar meer aan zichzelf denken.. misschien dat de extreem gelovige meer aan de armen geven omdat ze denken dat het een straf van god is ofzo en de economie zou flink achteruit gaan...

en de armen lachen ons uit...
Oud 21-12-2002, 14:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Mensen zouden het zo weer vergeten zijn en doen zoals ze altijd gedaan hebben :-S
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:41
Artemis
Artemis is offline
tzijn leuke vragen en t antwoord kent niemand totdat je het uitprobeert, zoiets is niet voorspelbaar..
is mijn mening
Oud 21-12-2002, 18:54
Evito
Evito is offline
Dan krijg je chaos. Plunderingen. Samenscholingen [immers; geen internet/tv/radio/telefoon meer]. Duizenden mensen zullen samen komen,
coherentie zal wegvallen,
geen samenwerking meer tussen allerlei instanties. Dus ongecontroleerde plunderingen en een economie die volledig instort. Noodsituaties. Lijkt me koel!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 23:29
Verwijderd
ik denk niet dat er veel zal veranderen, maar het zou zeker wel eens nuttig zijn voor sommige mensen.

wel heeft het rode kruis een leuke actie.

het gaat over dat mensen bij kerst en oud en nieuw altijd zo veel eten en dan later zeuren dat ze zoveel aangekomen zijn.
-denk nu even aan de hongersnood in Afrika-
nu zoekt het rode kruis 20 gezinnen om een paar weken lang van alleen maar voedsel paketten te leven.
daar zit meel in, bonen en nog wat simpele spullen.
je mag alleen je eigen kruiden gebruiken en kraanwater meer niet.

ik vind dat een hele goede actie die mensen aan het denken zet (zeker de deelnemers).
wij hebben er aan gedacht om mee te doen, maar zijn tot de conclusie gekomen dat we dat niet zouden kunnen.
(het missen van etenssoorten, de eentonigheid, [b]de kleine hoeveelheid], maar ook dat we niet zouden kunnen van meel brood te maken.

zulk soort acties zetten mensen aan het denken, en dat is goed
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:46
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
dan kan je het beter een maand doen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:40
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
dan kan je het beter een maand doen.
Of een jaar..... Ik denk dat het uiteindelijk maar een echt effect is en dat is hier al eerder genoemd ( namelijk de plunderingen die zullen plaatsvinden) Verder denk ik dat de mensen uiteindelijk alles zo weer vergeten zijn. Bovendien ligt het probleem in de arme landen veel dieper dan alleen maar "een gebrek aan stroom". Als wij een week geen stroom meer hebben dan teren we toch gewoon op spullen die geen stroom nodig hebben om opgewarmd te worden? Desnoods chips enzo.Wil je de mensen bewust maken van dat wat er om ons heen gebeurd, dan moet je ze daar naartoe slepen. Lijkt me een goed ID om bv eens als westerling een jaartje in het arme gedeelte van Afrika te verblijven ( en wanneer je daar dan toch bent, dan kun je net zo goed zo'n hulporganisatie bijstaan) ik denk eigelijk dat dat pas echt een eyeopener zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:49
rooijackers
rooijackers is offline
Citaat:
Evito schreef:
Dan krijg je chaos. Plunderingen. Samenscholingen [immers; geen internet/tv/radio/telefoon meer]. Duizenden mensen zullen samen komen,
coherentie zal wegvallen,
geen samenwerking meer tussen allerlei instanties. Dus ongecontroleerde plunderingen en een economie die volledig instort. Noodsituaties. Lijkt me koel!
Mij niet. want daarna kun wij als consument al het geld wat hun in die week hebben misgelopen allemaal zelf weer gaan betalen. alles gaat dan omhoog in de prijs.

Ik weet niet wat er allemaal gaat gebeuren dan. Ik hoop alleen dat ze het zien als een les. en dat ze begrijpen dat heel onze samenleving afhangt van computers/internet etc.. en of dat nou wel allemaal zo goed en veilig is?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:25
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Green D@y schreef:
een jaar.....
kan je beter wachten tot de olie op is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten