![]() |
meisje 20, jongen 18
Als je het in het algemeen bekijkt, en je hoort dat een jongen van 18 jaar een vriendin heeft van 20. Is dat een groot leeftijdsverschil?
(Ik hou geen rekening met mening van anderen en voel me gelukkig maar het is niet prettig te weten dat anderen dit vreemd vinden, hoe denken jullie?) |
Citaat:
|
Nee i.d.d. het is niet echt een groot verschil, maa je moet niet alleen naar leeftijd kijken maar ook naar hoe de twee personen zijn! :)
|
Ja lekker belangrijk :confused:
|
2 jaar is geen groot verschil, maar t gaat meer om de geestelijke leeftijd, die is veel belangrijker!
|
Op zich heb ik er zelf geen probleem mee, hij is trouwens rijper dan andere jongens van zijn leeftijd, maar het probleem is natuurlijk mijn ouders die dat niet kunnen begrijpen, en familie ook. Uiteraard gaat het om mijn eigen geluk maar dat kunnen zij blijkbaar niet begrijpen.
|
lucky guy ;)
|
Citaat:
|
Tis apart, in zoverre: tis niet echt algemeen. Maar ik geloof niet dat dit een leeftijdsverschil is wat echt problemen kan geven ofzo...
|
Ik zelf zou er niet zoveel problemen mee hebben....denk dat verschil tussen 18 en 20 owk niet zo groot is opzich..
Ken het commentaar van mensen :( (16+14..) |
neej k vind dat best wel kunnen. 18 en 20 is minder erg dan 14 (jongen) en 16 (meisje). maar dat ook lang niet altijd.
|
Sja, als een meisje van 20 geinteresseerd is in een jongen van 18, waarom dan niet? Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen, maar als jullie gelukkig zijn, wie ben ik dan om er iets van te zeggen?
|
kan makkelijk, mijn liefje is 3 jaar jonger, leeftijd zegt nix!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vind ik niet zo raar, ken een jongen van 20 die met een meisje van 23 is :o
|
Niet raar. Doen.
|
Twintig en achttien is natuurlijk geen probleem.
|
Citaat:
|
oh ik vind je heel leuk! wat zeg je? je bent 2 jaar ouder? Nee dan kan het nooit wat worden.
Maar goed dat het niet ZO werkt! Hehe dan was ik nooit geboren (mun ouders -> 5 jaar verschil) |
Citaat:
|
Citaat:
NOT. |
Dat kan. Het maximum-leeftijdsverschil is idealiter twee jaar. Jullie zijn boven de 18, dus dat is ook geen echt probleem. Succes in de "liefde"!
|
Citaat:
|
Het leeftijdsverschil tussen mijn vriend en mij is ook 2 jaar, niks raars aan voor zo ver ik weet. Of is het bij jullie omdat hij 2 jaar jonger is dan jij dat er 'raar' tegen aan gekeken wordt? Bij ons vindt niemand die 2 jaar teveel nl.
|
het is iets commercieels ofzo, het beeld dat de jongen ouder moet zijn als het meisje. Kennissen van mij is de man een jaar of 10 jonger dan zijn vrouw... kan best hoor.
En het gaat er ook nie om wat je omgeving er van vind! Gewoon doen wat je hartje je ingeeft! |
Ik vind het ook niet eens een echt verschil, je bent toch een beetje op hetzelfde niveau denk ik.
Zoals ik al zei leeftijd zegt nix, want de eene is de andere niet. |
Ken relaties met meer leeftijdsverschil
als in vrouw 53 man 48 ofzo |
Euhm, waarom zit je hier eigenlijk mee? Je zegt dat je er niet mee zit, maar ondertussen peil je hier wel naar meningen...
Vind je hem niet volwassen genoeg? Ben je zelf onzeker? |
Citaat:
Alleszins bedankt iedereen, zoals ik al zei, de meningen doen er niet toe want ben gelukkig met hem, dat mijn ouders dat eens inzien! Ze zullen het wel ooit moeten begrijpen. |
no problemo. zelf gaat mijn voorkeur uit naar meiden die ouder zijn dan ik.
|
hangt van jongen en meisje af
maar 2 jaar is toch ni zo vel, en sommige jongens zijn op hun 18 best redelijk volwassen al ;) |
Aan de andere kant zie ik toch ook regelmatig jongens van een jaar of 22 lopen waar ik ook van denk 'wat een sukkeltjes'. En dat je ouders dat zeggen, ach ja, je kan toch niet altijd je ouders blijven volgen in hun ideeën. Als je relatie met die jongen een tijdje geduurd heb, bewijs je automatisch het tegendeel... en mocht het ooit echt foutlopen om het leeftijdsverschil dan zie je dat vanzelf wel. Ik zou er niet te veel mee zitten, want dan zijn vooral de ideeën van jou het probleem in de plaats van die jongen.
|
Citaat:
Tweede reactie: gewoon doen joh, kan gemakkelijk! |
Citaat:
|
18 en 20 vind ik zelf harstikke normaal. het is bijna onmogelijk om een relatie met eigen leeftijd aan te gaan. je hebt het niet voor het uitkiezen. ik ben nu 17 en mijn vriendin is 16 vind ik beter want vrouwen zijn geestelijk veel verder zeggen ze
|
ben het helemaal ben de "zeer bezopen chauffeur" eens.
En van die anderen moet je je niks aantrekken. Als je jezelf er maar happy bij voelt grtz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |