Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2002, 13:35
elledc
elledc is offline
Als je het in het algemeen bekijkt, en je hoort dat een jongen van 18 jaar een vriendin heeft van 20. Is dat een groot leeftijdsverschil?
(Ik hou geen rekening met mening van anderen en voel me gelukkig maar het is niet prettig te weten dat anderen dit vreemd vinden, hoe denken jullie?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2002, 13:52
jij
jij is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Als je het in het algemeen bekijkt, en je hoort dat een jongen van 18 jaar een vriendin heeft van 20. Is dat een groot leeftijdsverschil?
(Ik hou geen rekening met mening van anderen en voel me gelukkig maar het is niet prettig te weten dat anderen dit vreemd vinden, hoe denken jullie?)
ah nee, waarom zou het vreemd zijn. 18 en 20 vind ik nie echt zooooo'n groot verschil
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:04
Iotje
Iotje is offline
Nee i.d.d. het is niet echt een groot verschil, maa je moet niet alleen naar leeftijd kijken maar ook naar hoe de twee personen zijn!
Oud 22-12-2002, 14:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ja lekker belangrijk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:11
3rd Rock
3rd Rock is offline
2 jaar is geen groot verschil, maar t gaat meer om de geestelijke leeftijd, die is veel belangrijker!
Oud 22-12-2002, 14:20
elledc
elledc is offline
Op zich heb ik er zelf geen probleem mee, hij is trouwens rijper dan andere jongens van zijn leeftijd, maar het probleem is natuurlijk mijn ouders die dat niet kunnen begrijpen, en familie ook. Uiteraard gaat het om mijn eigen geluk maar dat kunnen zij blijkbaar niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:25
a new noise
a new noise is offline
lucky guy
Oud 22-12-2002, 14:35
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Nee, valt wel mee, als je maar gelukkig bent toch.
Oud 22-12-2002, 15:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Tis apart, in zoverre: tis niet echt algemeen. Maar ik geloof niet dat dit een leeftijdsverschil is wat echt problemen kan geven ofzo...
Oud 22-12-2002, 16:29
Zottuh
Zottuh is offline
Ik zelf zou er niet zoveel problemen mee hebben....denk dat verschil tussen 18 en 20 owk niet zo groot is opzich..
Ken het commentaar van mensen
(16+14..)
Oud 22-12-2002, 17:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
neej k vind dat best wel kunnen. 18 en 20 is minder erg dan 14 (jongen) en 16 (meisje). maar dat ook lang niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:31
Verwijderd
Sja, als een meisje van 20 geinteresseerd is in een jongen van 18, waarom dan niet? Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen, maar als jullie gelukkig zijn, wie ben ik dan om er iets van te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:20
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
kan makkelijk, mijn liefje is 3 jaar jonger, leeftijd zegt nix!
Oud 23-12-2002, 10:00
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
a new noise schreef:
lucky guy
precies ja, maar ik denk zeker niet dat die 2 jaar een probleem is. Misschien dat ze zich op het eerste gezicht een beetje vreemd voelt bij vriendinnen omdat haar vriendje 'maar' 18 is, maar ik denk dat het verder totaal niks uit maakt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 11:43
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
heet je toevallig linda? O_o
Oud 23-12-2002, 13:40
elledc
elledc is offline
Citaat:
rysdigital schreef:
heet je toevallig linda? O_o
nee dat ben ik niet
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 15:41
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
vind ik niet zo raar, ken een jongen van 20 die met een meisje van 23 is
Oud 23-12-2002, 15:48
Phileine
Phileine is offline
Niet raar. Doen.
Oud 23-12-2002, 16:13
Studentje
Studentje is offline
Twintig en achttien is natuurlijk geen probleem.
Oud 23-12-2002, 16:28
elledc
elledc is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
vind ik niet zo raar, ken een jongen van 20 die met een meisje van 23 is
Dat vind ik dan een minder groot verschil aangezien een jongen van 18 nog niet helemaal "volwassen" is qua denken en tussen 20 en 18 is er toch wel een aardig verschil, hij studeert nog secundair, ik hogeschool. Maarja bedankt voor jullie reacties, ik ben gelukkig met hem en dat is het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 18:13
Qimm
Qimm is offline
oh ik vind je heel leuk! wat zeg je? je bent 2 jaar ouder? Nee dan kan het nooit wat worden.

Maar goed dat het niet ZO werkt! Hehe dan was ik nooit geboren (mun ouders -> 5 jaar verschil)
Oud 23-12-2002, 20:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
Qimm schreef:
(mun ouders -> 5 jaar verschil)
Mijn ouders idem. Maar het punt is dat ik een meisje ben en ouder. Je kan 18-20 relatie niet vergelijken met 40-42 relatie vind ik. Een jongen van 18, alsook een meisje, is nog volop in ontdekking en groei. Ik ben er zelf doorgegaan en ik voel wel een verschil, vandaar de reacties van mijn ouders. Maar ik trek me daar niks meer van aan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 22:38
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
Olé. Wel twee jaar. Rampzalig.

NOT.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dat kan. Het maximum-leeftijdsverschil is idealiter twee jaar. Jullie zijn boven de 18, dus dat is ook geen echt probleem. Succes in de "liefde"!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 07:06
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat kan. Het maximum-leeftijdsverschil is idealiter twee jaar. Jullie zijn boven de 18, dus dat is ook geen echt probleem. Succes in de "liefde"!
Kan jij me dan vertellen wat het liefdesideaal is? Toch bullshit met je leeftijdsverschil moet rond de 2 jaar zitten. Sinds wanneer is liefde leeftijdsgekoppeld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2002, 09:11
Verwijderd
Het leeftijdsverschil tussen mijn vriend en mij is ook 2 jaar, niks raars aan voor zo ver ik weet. Of is het bij jullie omdat hij 2 jaar jonger is dan jij dat er 'raar' tegen aan gekeken wordt? Bij ons vindt niemand die 2 jaar teveel nl.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 09:13
Qimm
Qimm is offline
het is iets commercieels ofzo, het beeld dat de jongen ouder moet zijn als het meisje. Kennissen van mij is de man een jaar of 10 jonger dan zijn vrouw... kan best hoor.
En het gaat er ook nie om wat je omgeving er van vind! Gewoon doen wat je hartje je ingeeft!
Oud 24-12-2002, 19:24
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Ik vind het ook niet eens een echt verschil, je bent toch een beetje op hetzelfde niveau denk ik.
Zoals ik al zei leeftijd zegt nix, want de eene is de andere niet.
Oud 24-12-2002, 19:31
Verwijderd
Ken relaties met meer leeftijdsverschil
als in
vrouw 53 man 48 ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 01:26
Tatsu
Tatsu is offline
Euhm, waarom zit je hier eigenlijk mee? Je zegt dat je er niet mee zit, maar ondertussen peil je hier wel naar meningen...
Vind je hem niet volwassen genoeg? Ben je zelf onzeker?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 14:50
elledc
elledc is offline
Citaat:
Tatsu schreef:
Euhm, waarom zit je hier eigenlijk mee? Je zegt dat je er niet mee zit, maar ondertussen peil je hier wel naar meningen...
Vind je hem niet volwassen genoeg? Ben je zelf onzeker?
neen maar het is vervelend die reacties van mijn ouders, mijn moeder die er wel mee lijkt te lachen! En het gaat om het feit dat hij een jongen is en jonger, mijn ouders zijn vrij ouderwets op dat punt, ze verwachten van me dat ik met een man naar huis kom die al werkt en een diploma heeft.
Alleszins bedankt iedereen, zoals ik al zei, de meningen doen er niet toe want ben gelukkig met hem, dat mijn ouders dat eens inzien! Ze zullen het wel ooit moeten begrijpen.

Laatst gewijzigd op 25-12-2002 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 19:18
Flod
Flod is offline
no problemo. zelf gaat mijn voorkeur uit naar meiden die ouder zijn dan ik.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 09:31
damaetas
damaetas is offline
hangt van jongen en meisje af
maar 2 jaar is toch ni zo vel, en sommige jongens zijn op hun 18 best redelijk volwassen al
Oud 30-12-2002, 11:43
oneMen
oneMen is offline
Aan de andere kant zie ik toch ook regelmatig jongens van een jaar of 22 lopen waar ik ook van denk 'wat een sukkeltjes'. En dat je ouders dat zeggen, ach ja, je kan toch niet altijd je ouders blijven volgen in hun ideeën. Als je relatie met die jongen een tijdje geduurd heb, bewijs je automatisch het tegendeel... en mocht het ooit echt foutlopen om het leeftijdsverschil dan zie je dat vanzelf wel. Ik zou er niet te veel mee zitten, want dan zijn vooral de ideeën van jou het probleem in de plaats van die jongen.
Oud 30-12-2002, 12:35
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik hou geen rekening met mening van anderen en voel me gelukkig maar het is niet prettig te weten dat anderen dit vreemd vinden, hoe denken jullie?
Eerste reactie: waarom maak je dit topic dan?
Tweede reactie: gewoon doen joh, kan gemakkelijk!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:36
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
damaetas schreef:
hangt van jongen en meisje af
maar 2 jaar is toch ni zo vel, en sommige jongens zijn op hun 18 best redelijk volwassen al
en sommige meisjes op hun 20ste nog redelijk kinderachtig
Oud 01-01-2003, 20:05
very drunk driver
very drunk driver is offline
18 en 20 vind ik zelf harstikke normaal. het is bijna onmogelijk om een relatie met eigen leeftijd aan te gaan. je hebt het niet voor het uitkiezen. ik ben nu 17 en mijn vriendin is 16 vind ik beter want vrouwen zijn geestelijk veel verder zeggen ze
Oud 01-01-2003, 20:31
twim
twim is offline
ben het helemaal ben de "zeer bezopen chauffeur" eens.

En van die anderen moet je je niks aantrekken.
Als je jezelf er maar happy bij voelt

grtz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten