Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [comic / photoshop creatie] Webcomic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=332052)

Nate 05-01-2003 20:01

[comic / photoshop creatie] Webcomic

Oké, ik ben al een tijdje aan het werk aan een 'web'comic... 'Web', omdat 'ie nog heel erg offline is. Maar ik heb genoeg voor een possje, en ik dacht, laat ik eens ergens kijken wat mensen ervan denken. Dus bij deze, een exclusieve preview :D

http://members.home.nl/carin.chorus/dgopen.jpg

http://members.home.nl/carin.chorus/dgno01.jpg

Voor de numbwitted onder ons; ja, die pixels zijn met opzet, ja :p

Bast 05-01-2003 21:37

erg grappige stijl ja...heb het gevoel dat ik naar screenshots van een heel oud spelletje kijk!

Type 05-01-2003 21:39

< 8 bit spellen ownage... :D

het Pre-NES tijdperk.

Ziet er cool uit :)

Nate 05-01-2003 23:20

8-bit zeker ownage :D Het idee is overigens niet van mij hoor, ik ben geinspireerd door een andere 8-bit webcomic, maar 't is verder wel origineel ;)

Bedankt trouwens!

Black Sugar 06-01-2003 09:03

Je kunt haar haats horen lopen :D *prrrt* *prrrt* *prrrt*

GeritoDM 06-01-2003 09:52

Waarom staat er Deurknop Deurknop? :confused:

Wel grappig, maar ik hou niet zo van die verschillende pixelgroottes, nogal onsamenhangend. Het zou mooier en leuker geweest zijn als alles in dezelfde resolutie was (vooral die teksten...). Ennuh, heb je dat vrouwtje zelf getekend of ergens geript?
Ow, titelplaatjegeval is IMHO ook erg lelijk... pixeldraak en dan zown HIGHRES halfdoorzichtig lettertype...

kydnav 06-01-2003 16:54

Citaat:

Nate schreef:
8-bit zeker ownage :D Het idee is overigens niet van mij hoor, ik ben geinspireerd door een andere 8-bit webcomic, maar 't is verder wel origineel ;)

Bedankt trouwens!

origineel met het begin plaatje van shenlong van dragonball???

!Fa!Ke 06-01-2003 17:21

ik vind dat character van de onderste wel heeeel cool. Maar ik ken het ergens van ...

N00dles 06-01-2003 17:25

Dat is toch zo'n verschrikkelijk Sailormoon meisje? :o

Duidelijk van een snes spelletje :) en de deur is van de nes :P

Nate 06-01-2003 18:12

1) Dat meisje is van Sailor Moon, ja. Ik heb d'r niet zozeer 'geript' als wel 'geleend'. Sprites heten die dingen; en die zitten bij oude spellen gewoon als .bmps tussen de data.
2) Origineel met het plaatje van dat beest van DBZ, ja. Anders kunnen we niet veel meer als origineel zien. Origineel als in --> Eigen werk. Sorry dat ik die dingen zelf niet kan tekenen.
3) De pixels - high res tegenstellingen; persoonlijk vind ik dat het leuke. Als ik dat niet doe zouden het bv. voor sommige mensen gewoon loze 8-bit plaatjes zijn. Nu zie je tenminste dat dat met opzet is. En daarnaast, als ik me tot de kwaliteit van die sprites beperk, dan kan ik er niet veel meer mee. Vind ik niet leuk.

4) Deurknop deurknop om het blonde aspect van de lieftallige jongedame te benadrukken. Maar grappen uitleggen is niet leuk :)

Anyway, thanks, dit is de kritiek die ik moet hebben. Dan weet ik dat allemaal voor de volgende :) BV. dat entrance bordje... Die had ik eruit moeten laten, dat staat inderdaad de rest tegen.

GeritoDM 06-01-2003 21:38

Citaat:

Nate schreef:
1) Dat meisje is van Sailor Moon, ja. Ik heb d'r niet zozeer 'geript' als wel 'geleend'. Sprites heten die dingen; en die zitten bij oude spellen gewoon als .bmps tussen de data.
2) Origineel met het plaatje van dat beest van DBZ, ja. Anders kunnen we niet veel meer als origineel zien. Origineel als in --> Eigen werk. Sorry dat ik die dingen zelf niet kan tekenen.
3) De pixels - high res tegenstellingen; persoonlijk vind ik dat het leuke. Als ik dat niet doe zouden het bv. voor sommige mensen gewoon loze 8-bit plaatjes zijn. Nu zie je tenminste dat dat met opzet is. En daarnaast, als ik me tot de kwaliteit van die sprites beperk, dan kan ik er niet veel meer mee. Vind ik niet leuk.

4) Deurknop deurknop om het blonde aspect van de lieftallige jongedame te benadrukken. Maar grappen uitleggen is niet leuk :)

Anyway, thanks, dit is de kritiek die ik moet hebben. Dan weet ik dat allemaal voor de volgende :) BV. dat entrance bordje... Die had ik eruit moeten laten, dat staat inderdaad de rest tegen.

Je kan best gewoon die tekst en de ballonnetjes ook in lowres doen, niets moeilijks aan. Misschien moet je een ander lettertype nemen, omdat het anders onleesbaar is, of er zelf een maken, is ook altijd leuk. :) Enne... je kan ontzettend veel met deze "kwaliteit" van die sprites die je gebruikt. Kijk eens bij Deviantart -> Pixelart, kom je al een hoop leuke dingen tegen. Ik zelf rommel ook wel eens wat aan, met animaties e.d., tis echt niet zo heel erg moeilijk, alleen tis wel rotwerk (pixelneuken :D).
Die tegenstelling is op zich niet zo heel erg, maar je moet het wel een beetje beperken. Het zou er een stuk op vooruit gaan, vind ik, als je het bij maar twee "gradiaties" in resoluties zou houden, dan wordt het gewoon wat minder rommelig van. :) Nu ziet het er wat aan elkaar geplakt uit.

Ik dacht al zoiets bij die Doorknob, maar ik dacht dat je het als geluid bedoelde zeg maar. Daarom snapte ik het niet. :D Mgoed, ik ben ook wel eens blond...

Nate 06-01-2003 22:26

Hm, ik probeer 't in ieder geval te beperken tot de teksten en buiten de plaatjes... De rest moest inderdaad maar 8-bit blijven :) Maargoed dat vordert allemaal wel in de loop van 't gebeuren, I guess. Deviantart --> Pixelart zeg je? Danke :)

Dan ga ik nu verder met dungeon scenery uit FF1 plukken :)

N 15-01-2003 13:44

heeey fat-monkey-boy :p

nice to meet you here! :)

leuke dingetjes. Zou het dbz-plaatje gewoon weggelaten hebben of gewoon een ander draakding lowres gemaakt hebbe (ben daar geen expert in, maar het zal wel kunne)
verder is het nice. Wat boeit het om sprites te gebruiken. Misschien juist leuk om zooi te gebruiken (ouwe zelda, paperboy etc.) en daar een verhaal mee te bouwen.

ga door zou ik zeggen..
en ik wacht nog op me uberbrood-geval... :)

byebye - peeNut

p-chez 15-01-2003 14:19

D'r is trouwens een gast die gewéldige pixelart maakt. Ik ben alleen ff de naam vergeten, alhoewel ik gister in de boekhandel nog door 't boek gebladerd heb... Ik post de titel + artist nog wel een keer :) Die gast maakt hele steden ook.. hehe.

[EDIT] LoL 't schiet me alweer tebinnen, 't is http://www.eboy.com/ Zie op die site ook ECity voor die steden [/EDIT]

Keldon 16-01-2003 15:00

hmmz... ik wil me er niet mee bemoeien ofzo, maar internet is gebaseerd op multimedia. een combinatie van beeld en geluid. ik weet niet of je bekend bent met flash/3dmax of director maar ik denk dat je een heel wat leukere strip maakt als het interactief word. denk bijvoorbeeld aan een knopje in elk plaatje waar een geluidje achter zit om het beeld te ondersteunen. zelfs bewegende plaatjes zijn niet moeilijk te maken in imageready van adobe.

Rokas 16-01-2003 18:34

Citaat:

p-chez schreef:
D'r is trouwens een gast die gewéldige pixelart maakt. Ik ben alleen ff de naam vergeten, alhoewel ik gister in de boekhandel nog door 't boek gebladerd heb... Ik post de titel + artist nog wel een keer :) Die gast maakt hele steden ook.. hehe.

[EDIT] LoL 't schiet me alweer tebinnen, 't is http://www.eboy.com/ Zie op die site ook ECity voor die steden [/EDIT]

zijn boek, ja hij heeft een dikke vette dope boek, met werkjes is zeer jummie. halen als ik weer es geld heb, is wel 55 pleuro :|

p-chez 16-01-2003 19:23

Citaat:

Rokas schreef:
zijn boek, ja hij heeft een dikke vette dope boek, met werkjes is zeer jummie. halen als ik weer es geld heb, is wel 55 pleuro :|
Boek is absoluut dope. Ik haal 'm binnenkort ff, samen met Rian Hughes: Device "Art, Commercial" en Rinzen Presents "RMX Extended Play". Dope boeken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.