Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 20:01
Nate
Nate is offline
Oké, ik ben al een tijdje aan het werk aan een 'web'comic... 'Web', omdat 'ie nog heel erg offline is. Maar ik heb genoeg voor een possje, en ik dacht, laat ik eens ergens kijken wat mensen ervan denken. Dus bij deze, een exclusieve preview

Voor de numbwitted onder ons; ja, die pixels zijn met opzet, ja
Oud 05-01-2003, 21:37
Bast
Bast is offline
erg grappige stijl ja...heb het gevoel dat ik naar screenshots van een heel oud spelletje kijk!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:39
Type
Type is offline
< 8 bit spellen ownage...

het Pre-NES tijdperk.

Ziet er cool uit
Oud 05-01-2003, 23:20
Nate
Nate is offline
8-bit zeker ownage Het idee is overigens niet van mij hoor, ik ben geinspireerd door een andere 8-bit webcomic, maar 't is verder wel origineel

Bedankt trouwens!
Oud 06-01-2003, 09:03
Black Sugar
Black Sugar is offline
Je kunt haar haats horen lopen *prrrt* *prrrt* *prrrt*
Oud 06-01-2003, 09:52
GeritoDM
GeritoDM is offline
Waarom staat er Deurknop Deurknop?

Wel grappig, maar ik hou niet zo van die verschillende pixelgroottes, nogal onsamenhangend. Het zou mooier en leuker geweest zijn als alles in dezelfde resolutie was (vooral die teksten...). Ennuh, heb je dat vrouwtje zelf getekend of ergens geript?
Ow, titelplaatjegeval is IMHO ook erg lelijk... pixeldraak en dan zown HIGHRES halfdoorzichtig lettertype...
Oud 06-01-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
8-bit zeker ownage Het idee is overigens niet van mij hoor, ik ben geinspireerd door een andere 8-bit webcomic, maar 't is verder wel origineel

Bedankt trouwens!
origineel met het begin plaatje van shenlong van dragonball???
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:21
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
ik vind dat character van de onderste wel heeeel cool. Maar ik ken het ergens van ...
Oud 06-01-2003, 17:25
Verwijderd
Dat is toch zo'n verschrikkelijk Sailormoon meisje?

Duidelijk van een snes spelletje en de deur is van de nes
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 18:12
Nate
Nate is offline
1) Dat meisje is van Sailor Moon, ja. Ik heb d'r niet zozeer 'geript' als wel 'geleend'. Sprites heten die dingen; en die zitten bij oude spellen gewoon als .bmps tussen de data.
2) Origineel met het plaatje van dat beest van DBZ, ja. Anders kunnen we niet veel meer als origineel zien. Origineel als in --> Eigen werk. Sorry dat ik die dingen zelf niet kan tekenen.
3) De pixels - high res tegenstellingen; persoonlijk vind ik dat het leuke. Als ik dat niet doe zouden het bv. voor sommige mensen gewoon loze 8-bit plaatjes zijn. Nu zie je tenminste dat dat met opzet is. En daarnaast, als ik me tot de kwaliteit van die sprites beperk, dan kan ik er niet veel meer mee. Vind ik niet leuk.

4) Deurknop deurknop om het blonde aspect van de lieftallige jongedame te benadrukken. Maar grappen uitleggen is niet leuk

Anyway, thanks, dit is de kritiek die ik moet hebben. Dan weet ik dat allemaal voor de volgende BV. dat entrance bordje... Die had ik eruit moeten laten, dat staat inderdaad de rest tegen.
Oud 06-01-2003, 21:38
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Nate schreef:
1) Dat meisje is van Sailor Moon, ja. Ik heb d'r niet zozeer 'geript' als wel 'geleend'. Sprites heten die dingen; en die zitten bij oude spellen gewoon als .bmps tussen de data.
2) Origineel met het plaatje van dat beest van DBZ, ja. Anders kunnen we niet veel meer als origineel zien. Origineel als in --> Eigen werk. Sorry dat ik die dingen zelf niet kan tekenen.
3) De pixels - high res tegenstellingen; persoonlijk vind ik dat het leuke. Als ik dat niet doe zouden het bv. voor sommige mensen gewoon loze 8-bit plaatjes zijn. Nu zie je tenminste dat dat met opzet is. En daarnaast, als ik me tot de kwaliteit van die sprites beperk, dan kan ik er niet veel meer mee. Vind ik niet leuk.

4) Deurknop deurknop om het blonde aspect van de lieftallige jongedame te benadrukken. Maar grappen uitleggen is niet leuk

Anyway, thanks, dit is de kritiek die ik moet hebben. Dan weet ik dat allemaal voor de volgende BV. dat entrance bordje... Die had ik eruit moeten laten, dat staat inderdaad de rest tegen.
Je kan best gewoon die tekst en de ballonnetjes ook in lowres doen, niets moeilijks aan. Misschien moet je een ander lettertype nemen, omdat het anders onleesbaar is, of er zelf een maken, is ook altijd leuk. Enne... je kan ontzettend veel met deze "kwaliteit" van die sprites die je gebruikt. Kijk eens bij Deviantart -> Pixelart, kom je al een hoop leuke dingen tegen. Ik zelf rommel ook wel eens wat aan, met animaties e.d., tis echt niet zo heel erg moeilijk, alleen tis wel rotwerk (pixelneuken ).
Die tegenstelling is op zich niet zo heel erg, maar je moet het wel een beetje beperken. Het zou er een stuk op vooruit gaan, vind ik, als je het bij maar twee "gradiaties" in resoluties zou houden, dan wordt het gewoon wat minder rommelig van. Nu ziet het er wat aan elkaar geplakt uit.

Ik dacht al zoiets bij die Doorknob, maar ik dacht dat je het als geluid bedoelde zeg maar. Daarom snapte ik het niet. Mgoed, ik ben ook wel eens blond...
Oud 06-01-2003, 22:26
Nate
Nate is offline
Hm, ik probeer 't in ieder geval te beperken tot de teksten en buiten de plaatjes... De rest moest inderdaad maar 8-bit blijven Maargoed dat vordert allemaal wel in de loop van 't gebeuren, I guess. Deviantart --> Pixelart zeg je? Danke

Dan ga ik nu verder met dungeon scenery uit FF1 plukken
Oud 15-01-2003, 13:44
Verwijderd
heeey fat-monkey-boy

nice to meet you here!

leuke dingetjes. Zou het dbz-plaatje gewoon weggelaten hebben of gewoon een ander draakding lowres gemaakt hebbe (ben daar geen expert in, maar het zal wel kunne)
verder is het nice. Wat boeit het om sprites te gebruiken. Misschien juist leuk om zooi te gebruiken (ouwe zelda, paperboy etc.) en daar een verhaal mee te bouwen.

ga door zou ik zeggen..
en ik wacht nog op me uberbrood-geval...

byebye - peeNut
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:19
p-chez
p-chez is offline
D'r is trouwens een gast die gewéldige pixelart maakt. Ik ben alleen ff de naam vergeten, alhoewel ik gister in de boekhandel nog door 't boek gebladerd heb... Ik post de titel + artist nog wel een keer Die gast maakt hele steden ook.. hehe.

[EDIT] LoL 't schiet me alweer tebinnen, 't is http://www.eboy.com/ Zie op die site ook ECity voor die steden [/EDIT]

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:00
Keldon
Keldon is offline
hmmz... ik wil me er niet mee bemoeien ofzo, maar internet is gebaseerd op multimedia. een combinatie van beeld en geluid. ik weet niet of je bekend bent met flash/3dmax of director maar ik denk dat je een heel wat leukere strip maakt als het interactief word. denk bijvoorbeeld aan een knopje in elk plaatje waar een geluidje achter zit om het beeld te ondersteunen. zelfs bewegende plaatjes zijn niet moeilijk te maken in imageready van adobe.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:34
Rokas
Rokas is offline
Citaat:
p-chez schreef:
D'r is trouwens een gast die gewéldige pixelart maakt. Ik ben alleen ff de naam vergeten, alhoewel ik gister in de boekhandel nog door 't boek gebladerd heb... Ik post de titel + artist nog wel een keer Die gast maakt hele steden ook.. hehe.

[EDIT] LoL 't schiet me alweer tebinnen, 't is http://www.eboy.com/ Zie op die site ook ECity voor die steden [/EDIT]
zijn boek, ja hij heeft een dikke vette dope boek, met werkjes is zeer jummie. halen als ik weer es geld heb, is wel 55 pleuro
Oud 16-01-2003, 19:23
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Rokas schreef:
zijn boek, ja hij heeft een dikke vette dope boek, met werkjes is zeer jummie. halen als ik weer es geld heb, is wel 55 pleuro
Boek is absoluut dope. Ik haal 'm binnenkort ff, samen met Rian Hughes: Device "Art, Commercial" en Rinzen Presents "RMX Extended Play". Dope boeken.
Reageren

Regels voor berichten