![]() |
Daytek Vigor 2200E + ADSL Modem = Probleem
In principe werkt het allemaal, MAAR de verbinding valt zowat dagelijks weg. Je hebt aan de router een WAN port met ledje dat hoort te branden als het aangesloten is aan het modem (ik heb het dus niet over de Broadband en WAN lampjes aan de voorkant, maar over het ledje dat altijd hoort te branden als je ook maar het modem kan pingen).
Het probleem is dus dat de verbinding tussen het modem en de router steeds vervalt. Ineens brandt het ledje niet meer en kan ik het modem ook niet meer pingen. De grote vraag die verblijft: WAAROM? Het kabel is gewoon goed, heb er ook al een ander tussen gezet .. zelfde probleem. Iemand die dit herkent? [edit] De router zelf is dan nog wel gewoon aanspreekbaar overigens en dus niet down oid. |
PPP setup: Vinkje bij Always on? (=Idle Timeout -1 seconds)
|
Citaat:
De communicatie tussen het modem en de router faalt. Het gaat niet om de PPP over PPTP verbinding an sich. Maar de fysieke netwerkverbinding met de poorten die er ineens geen zin meer in heeft. Ik vraag me af hoe dat kan. |
ik heb ook die router met adsl modem. Gewoon aangesloten en geen problemen gehad. Ik weet niks van de instellingen, dus ik kan je niet helpen, eigenlijk is deze reply dus zeer nutteloos.
|
Citaat:
driver eraf opnieuw opstarten en dan instalere. klinkt stom maar ik had het zelfde probleem na 3 dagen klote maar even yorcom 4 telefoontjes verder: probeer *zie hierboven* eens gedaan en voila het werkte (y) klinkt stom maar wie weer bij mij werkte het ook. |
Citaat:
Het modem werkt gewoon. Daar ligt het niet aan. Aan het kabel ligt het ook niet. De router is nieuw :| en schijnt ook gewoon te werken alleen soms valt de verbinding tussen modem en router weg. Normaal gesproken kan ik altijd het modem pingen, maar dan dus niet, terwijl de router wel gewoon aanspreekbaar is (10.0.0.150 pingen kan wel, 10.0.0.138 niet). Het lampje brandt dan nog wel op het modem, maar niet meer op de router *vindt het uiterst vaag en krijgt de neiging met router en al terug te lopen naar de winkel* |
gwebeurd dit tijdens het gebriuk van internet of pas na een tijdje "niets doen" ??
|
Citaat:
Het heeft niets met die idle setting te maken. Hij staat op Always On. |
Wat voor firmware heeft de router? Ik had afgelopen week ook een probleem met m'n router (ik heb zelf ook de Vigor 2200E), en Draytek Support schreef mij:
Citaat:
|
Hmm ja, ik zal hem vanavond eens flashen :)
*kijkt of hij ergens changelogs kan vinden* |
Ik heb hem geflashed en ben weer online. Ik ben benieuwd of het weer zal gebeuren of dat hij nu stabiel blijft :)
|
Citaat:
|
Und?
|
Werkt tot nu toe stabiel :) (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |