Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 17:19
Verwijderd
In principe werkt het allemaal, MAAR de verbinding valt zowat dagelijks weg. Je hebt aan de router een WAN port met ledje dat hoort te branden als het aangesloten is aan het modem (ik heb het dus niet over de Broadband en WAN lampjes aan de voorkant, maar over het ledje dat altijd hoort te branden als je ook maar het modem kan pingen).

Het probleem is dus dat de verbinding tussen het modem en de router steeds vervalt. Ineens brandt het ledje niet meer en kan ik het modem ook niet meer pingen.

De grote vraag die verblijft: WAAROM?

Het kabel is gewoon goed, heb er ook al een ander tussen gezet .. zelfde probleem. Iemand die dit herkent?

[edit]
De router zelf is dan nog wel gewoon aanspreekbaar overigens en dus niet down oid.

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 17:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 17:52
Verwijderd
PPP setup: Vinkje bij Always on? (=Idle Timeout -1 seconds)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:
PPP setup: Vinkje bij Always on? (=Idle Timeout -1 seconds)
*zucht*

De communicatie tussen het modem en de router faalt. Het gaat niet om de PPP over PPTP verbinding an sich. Maar de fysieke netwerkverbinding met de poorten die er ineens geen zin meer in heeft.

Ik vraag me af hoe dat kan.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:29
`CrazY G
`CrazY G is offline
ik heb ook die router met adsl modem. Gewoon aangesloten en geen problemen gehad. Ik weet niks van de instellingen, dus ik kan je niet helpen, eigenlijk is deze reply dus zeer nutteloos.
Oud 08-01-2003, 21:32
bam
bam is offline
Citaat:
******** schreef:
*zucht*

De communicatie tussen het modem en de router faalt. Het gaat niet om de PPP over PPTP verbinding an sich. Maar de fysieke netwerkverbinding met de poorten die er ineens geen zin meer in heeft.

Ik vraag me af hoe dat kan.
Probeer je netwerk kaart opnieuw te instaleren.
driver eraf opnieuw opstarten en dan instalere.

klinkt stom
maar ik had het zelfde probleem
na 3 dagen klote maar even yorcom
4 telefoontjes verder: probeer *zie hierboven* eens

gedaan en voila het werkte
klinkt stom maar wie weer bij mij werkte het ook.
Oud 08-01-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
Probeer je netwerk kaart opnieuw te instaleren.
Het gaat om de verbinding tussen de Draytek router en het Alcatel home ethernet modem..

Het modem werkt gewoon. Daar ligt het niet aan. Aan het kabel ligt het ook niet. De router is nieuw en schijnt ook gewoon te werken alleen soms valt de verbinding tussen modem en router weg.

Normaal gesproken kan ik altijd het modem pingen, maar dan dus niet, terwijl de router wel gewoon aanspreekbaar is (10.0.0.150 pingen kan wel, 10.0.0.138 niet).

Het lampje brandt dan nog wel op het modem, maar niet meer op de router *vindt het uiterst vaag en krijgt de neiging met router en al terug te lopen naar de winkel*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 01:59
JJzD
JJzD is offline
gwebeurd dit tijdens het gebriuk van internet of pas na een tijdje "niets doen" ??
Oud 09-01-2003, 08:10
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
gwebeurd dit tijdens het gebriuk van internet of pas na een tijdje "niets doen" ??
Random. Kan de ene keer tijdens gebruik zijn, de andere keer bij het niets doen.

Het heeft niets met die idle setting te maken. Hij staat op Always On.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:09
Verwijderd
Wat voor firmware heeft de router? Ik had afgelopen week ook een probleem met m'n router (ik heb zelf ook de Vigor 2200E), en Draytek Support schreef mij:

Citaat:
Draytek Support schreef:
L.S.,

Graag vernemen wij na uitvoering van het onderstaande of e.e.a. nu wel werkt.

Lees eerst het document geheel door voordat u gaat beginnen:

Let op:

Noteer voordat u de firmware vervangt de instellingen welke u in de router heeft gemaakt. De .RST uitvoering van deze firmware verwijderd namelijk alle gemaakte instellingen en zal de router in de fabrieksinstellingen terugplaatsen.

Firmware versie 2.1, 2.1a en 2.1b staan helaas niet bekend als een betrouwbare firmware versies. Deze firmware versies hebben o.a. problemen met NAT en filters maar ook andere problemen worden aan deze firmware versies toegeschreven.
Vervang in dit geval firmware versie 2.1, 2.1a danwel 2.1b voor firmware versie 2.00a.

Firmware versie 2.00a is de meest stabiele versie. De .RST uitvoering van deze firmware kunt u downloaden via:
http://www.draytek.nl/download/v2k20200_rst.zip. Pak dit bestand uit volgens de onderstaande instructies (WinZip).

De firmware upgrade instructies vindt u tevens via onze website en wel via:
http://www.draytek.nl/help/v2200.php...show=frmup.cgi

*knip*

Misschien dat je dat nog eens kunt proberen .
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 11:15
Verwijderd
Hmm ja, ik zal hem vanavond eens flashen

*kijkt of hij ergens changelogs kan vinden*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:54
Verwijderd
Ik heb hem geflashed en ben weer online. Ik ben benieuwd of het weer zal gebeuren of dat hij nu stabiel blijft
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik heb hem geflashed en ben weer online. Ik ben benieuwd of het weer zal gebeuren of dat hij nu stabiel blijft
Ik hoop 't beste .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 09:45
Verwijderd
Und?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 09:51
Verwijderd
Werkt tot nu toe stabiel
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:38
Verwijderd