![]() |
leerlingen een oorvijg geven???
Bij een vriendin van mij is het de gewoonte dat leerlingen een oorvijg krijgen als ze vervelend zijn of niet opletten. Balkenende heeft het er ook vaak over dat een corrigerende tik zou moeten kunnen. Willen ze dit systeem landelijk doorvoeren?? :confused: Ik vind dit een belachelijk systeen aangezien de leraar niet je moeder of je vader is en dat zouden de enigste mensen zijn die je een "corrigerende tik"zouden mogen geven. Bovendien is het een instrument waar we al lang van zijn afgestapt omdat het een barbaarse manier van straffen is. En trouwens geweld roept geweld op. Niet elke leerling zal dit pikken en al helemaal niet in deze tijd waardoor je gevechten tussen leerlingen en leraren uitlokt. Er zijn andere manieren om de aandacht van de leerlingen te krijgen en ze erop te wijzen dat ze fout zitten. GEWELD IS NIET DE OPLOSSING!! :rolleyes:
dit moesten wij ff kwijt ta taa koes koes toes en iv |
ik denk niet dat ik het zou pikken als een leraar mij klappen zou geven :p
|
Leraren moeten het niet proberen om me een tik te geven, tenzij ze een paar ledematen kunnen missen :mad:
|
Geweld is een tekort aan woorden. Het is een teken van onmacht als de docent zich genoodzaakt voelt te slaan. Ik had me op de middelbare school zeker niet laten slaan!
|
ghehe, dat gaat gezellig worden op school. massale vechtpartijen enzo :cool:
|
Ik zou meteen een klacht indienen ofzoiets, volgens mij mag het eigenlijk ook niet
|
Citaat:
|
nee, dit zou niet moeten kunnen...
ik vind wel dat leraren meestal heel erg zwakjes zijn met straffen. |
idd. bij m'n broer in de klas is een leerling wel eens geslagen (was op kamp). De leraar had er direct spijt van en heeft toen zelf de ouders van die leerling opgebeld om te zeggen dat hij hun zoon had geslagen en dat het hem speet enzo.
Hij was gewoon onwijs bang dat hij zijn baan zou verliezen. Dat is overigens niet gebeurd, want de ouders vonden dat die zoon zó lastig was geweest dat ie het had verdient :D Maar in principe kan een leraar voor zoiets z'n baan kwijt raken volgens mij! |
Citaat:
|
nee, mag niet vind ik.
tenzij 't echt noodzakelijk is, maar daarvan weet ik zo even geen voorbeeld van. |
Citaat:
Ik zou het niet pikken, ik zou een aanklacht indienen (met terug slaan bereik je, behalve dat het oplucht, weinig). |
Citaat:
|
Te gek voor woorden. Waar staat trouwens dat Balkenende een corrigerende tik mogelijk vindt?
|
Volgens een artikel van een psycholoog dat ik ongeveer 4 maanden terug in de Telegraaf las, mag je kinderen NOOIT slaan, zelfs geen corrigerende tik mag gegeven worden. De precieze reden ben ik helaas vergeten :/
|
Ik vind het al slecht als ouders hun kinderen een tik geven, laat staan een leraar.
|
Ik heb het vermoeden dat Balkenende het niet had over middelbare school-leraren, maar meer over de lagere school? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Slaan is onmacht en een gebrek aan woorden. |
Ach, ikan het wel begrijpen hoor, dat er af en toe een corrigerende tik uitgedeeld kan worden. Altijd maar dat gepraat, dat therapeutische werkt niet bij iedereen.
Helaas is het erg moeilijk om een grens te stellen; wanneer wel en hoe hard, dat is dan ook de enige reden waarom ik ertegen ben. Maar op zich is het heel erg begrijpelijk dat een opvoeder af en toe het niet alleen maar met praten kan. Onmacht? Tuurlijk, maar zo is het echte leven wel, wat voor voorbeelden er ook gegeven worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook denk ik dat een corrigerende tik deel uit kan maken van de opvoeding; op sommige moment is dat hetgene wat kan helpen. Maar, zoals ik al zei, waar ligt de grens? Dat is de enige reden dat het verboden moet blijven dat leraren kinderen slaan. |
Citaat:
|
mij lijkt het wel wreed, heb je tenminste geldige reden voor een vechtpartij met de leraar die je haat :)
nee. k vind het gewoon barbaars ja |
Ik had het echt niet gepikt als ze mij zouden slaan dan hadden ze echt een klap terug gekregen!!
|
Ik vind opzich dat t eigenlijk wel moet kunnen, maar waar trek je dan een grens? zulke dingen lopen snel uit de hand.
|
ik vind niet dat het goed is.
het zijn je ouders niet. er moet wel ergens een grens zijn. |
Citaat:
|
Mijn mening is alweer veranderd. Heb er nog ff over nagedacht en ik denk ook niet dat het kan, want dan gaan sommige leraren en leraressen denken dat ze de koningin over ons kunnen spelen. (daar heeft een lerares van mij nu al last van, vandaar :D )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja
|
Citaat:
|
ben ik t helemaal mee eens!
|
Citaat:
|
Er is niks mis met een corrigerende tik, vind ik.
En ik vindt het ook zeker niet onder "gweld" vallen. Dan zou dat lichamelijk geweld moeten zijn, en als de leraar je al schreeuwende het lokaal uit gooit is dat toch ook geen geestelijke mishandeling/geweld ? Het probleem is, wanneer is het corrigerend en wanneer echt geweld? Het is misschien idd beter om het niet door te voeren, anders krijg je van die Amerikaanse toestanden, waarin iedereen elkaar voor het minste of geringste aanklaagt (N) |
Citaat:
|
Als ze dat gaan doen liggen er na een week denk al een aantal leraren in 't ziekenhuis want denk niet dat iemand dit zou pikken
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |