Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 09:49
drea
drea is offline
Bij een vriendin van mij is het de gewoonte dat leerlingen een oorvijg krijgen als ze vervelend zijn of niet opletten. Balkenende heeft het er ook vaak over dat een corrigerende tik zou moeten kunnen. Willen ze dit systeem landelijk doorvoeren?? Ik vind dit een belachelijk systeen aangezien de leraar niet je moeder of je vader is en dat zouden de enigste mensen zijn die je een "corrigerende tik"zouden mogen geven. Bovendien is het een instrument waar we al lang van zijn afgestapt omdat het een barbaarse manier van straffen is. En trouwens geweld roept geweld op. Niet elke leerling zal dit pikken en al helemaal niet in deze tijd waardoor je gevechten tussen leerlingen en leraren uitlokt. Er zijn andere manieren om de aandacht van de leerlingen te krijgen en ze erop te wijzen dat ze fout zitten. GEWELD IS NIET DE OPLOSSING!!
dit moesten wij ff kwijt ta taa
koes koes toes en iv
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 13:05
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik denk niet dat ik het zou pikken als een leraar mij klappen zou geven
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 14:08
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Leraren moeten het niet proberen om me een tik te geven, tenzij ze een paar ledematen kunnen missen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 14:46
Bird
Bird is offline
Geweld is een tekort aan woorden. Het is een teken van onmacht als de docent zich genoodzaakt voelt te slaan. Ik had me op de middelbare school zeker niet laten slaan!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:33
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ghehe, dat gaat gezellig worden op school. massale vechtpartijen enzo
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:38
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik zou meteen een klacht indienen ofzoiets, volgens mij mag het eigenlijk ook niet
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik zou meteen een klacht indienen ofzoiets, volgens mij mag het eigenlijk ook niet
Natuurlijk mag het niet, ik zou linea recta aangifte doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
nee, dit zou niet moeten kunnen...

ik vind wel dat leraren meestal heel erg zwakjes zijn met straffen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
idd. bij m'n broer in de klas is een leerling wel eens geslagen (was op kamp). De leraar had er direct spijt van en heeft toen zelf de ouders van die leerling opgebeld om te zeggen dat hij hun zoon had geslagen en dat het hem speet enzo.
Hij was gewoon onwijs bang dat hij zijn baan zou verliezen.

Dat is overigens niet gebeurd, want de ouders vonden dat die zoon zó lastig was geweest dat ie het had verdient

Maar in principe kan een leraar voor zoiets z'n baan kwijt raken volgens mij!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 17:32
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik zou meteen een klacht indienen ofzoiets, volgens mij mag het eigenlijk ook niet
Zou ik ook doen. Ik vind het belachelijk, alsof dingen niet anders op te lossen zijn.
__________________
Lees maar, er staat niet wat er staat.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:01
Verwijderd
nee, mag niet vind ik.
tenzij 't echt noodzakelijk is, maar daarvan weet ik zo even geen voorbeeld van.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
Maar in principe kan een leraar voor zoiets z'n baan kwijt raken volgens mij!
Dronken voor de klas staan, slaan en misbruik zijn de enige drie dingen waar een leerkracht op staande voet voor ontslagen kan worden.

Ik zou het niet pikken, ik zou een aanklacht indienen (met terug slaan bereik je, behalve dat het oplucht, weinig).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:47
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou het niet pikken, ik zou een aanklacht indienen.
Juist, zoiets moet zeker niet onbestraft blijven. Ik ben er iig zeker zeer fel tegen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:21
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Te gek voor woorden. Waar staat trouwens dat Balkenende een corrigerende tik mogelijk vindt?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:02
Verwijderd
Volgens een artikel van een psycholoog dat ik ongeveer 4 maanden terug in de Telegraaf las, mag je kinderen NOOIT slaan, zelfs geen corrigerende tik mag gegeven worden. De precieze reden ben ik helaas vergeten :/
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind het al slecht als ouders hun kinderen een tik geven, laat staan een leraar.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 01:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik heb het vermoeden dat Balkenende het niet had over middelbare school-leraren, maar meer over de lagere school?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 02:46
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb het vermoeden dat Balkenende het niet had over middelbare school-leraren, maar meer over de lagere school?
Wat maakt dat voor verschil? Voor mij helemaal niets. Het mag gewoon nooit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2003, 17:21
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
Vice schreef:
Ik vind het al slecht als ouders hun kinderen een tik geven, laat staan een leraar.
Precies!!

Slaan is onmacht en een gebrek aan woorden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:40
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Ach, ikan het wel begrijpen hoor, dat er af en toe een corrigerende tik uitgedeeld kan worden. Altijd maar dat gepraat, dat therapeutische werkt niet bij iedereen.
Helaas is het erg moeilijk om een grens te stellen; wanneer wel en hoe hard, dat is dan ook de enige reden waarom ik ertegen ben.

Maar op zich is het heel erg begrijpelijk dat een opvoeder af en toe het niet alleen maar met praten kan.
Onmacht? Tuurlijk, maar zo is het echte leven wel, wat voor voorbeelden er ook gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 11:54
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
SoundOfSilence schreef:


Maar op zich is het heel erg begrijpelijk dat een opvoeder af en toe het niet alleen maar met praten kan.
Onmacht? Tuurlijk, maar zo is het echte leven wel, wat voor voorbeelden er ook gegeven worden.
Een leraar is geen opvoeder en daarbij, ook opvoeders hebben de plicht om hun kinderen op te voeden en niet te slaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:11
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Citaat:
Drazzy schreef:
Een leraar is geen opvoeder en daarbij, ook opvoeders hebben de plicht om hun kinderen op te voeden en niet te slaan.
Een leraar is zeker wel een opvoeder; hij draagt bij aan de totale ontwikkeling van een kind, niet aan de intellectuele ontwikkeling.
Ook denk ik dat een corrigerende tik deel uit kan maken van de opvoeding; op sommige moment is dat hetgene wat kan helpen.
Maar, zoals ik al zei, waar ligt de grens? Dat is de enige reden dat het verboden moet blijven dat leraren kinderen slaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:45
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
SoundOfSilence schreef:

Maar, zoals ik al zei, waar ligt de grens?
De grens ligt bij "je slaat je medemens niet!.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 13:39
Verwijderd
mij lijkt het wel wreed, heb je tenminste geldige reden voor een vechtpartij met de leraar die je haat

nee. k vind het gewoon barbaars ja
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:04
.:MaStA_N:.
.:MaStA_N:. is offline
Ik had het echt niet gepikt als ze mij zouden slaan dan hadden ze echt een klap terug gekregen!!
__________________
Wat kijk je kneus?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 07:14
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ik vind opzich dat t eigenlijk wel moet kunnen, maar waar trek je dan een grens? zulke dingen lopen snel uit de hand.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:52
Verwijderd
ik vind niet dat het goed is.
het zijn je ouders niet.
er moet wel ergens een grens zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
.:MaStA_N:. schreef:
Ik had het echt niet gepikt als ze mij zouden slaan dan hadden ze echt een klap terug gekregen!!
13 lentes oud? Dat zegt meer dan genoeg, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:40
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Mijn mening is alweer veranderd. Heb er nog ff over nagedacht en ik denk ook niet dat het kan, want dan gaan sommige leraren en leraressen denken dat ze de koningin over ons kunnen spelen. (daar heeft een lerares van mij nu al last van, vandaar )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:40
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Wawl schreef:
13 lentes oud? Dat zegt meer dan genoeg, vrees ik.
13 lentes oud????????????????????????
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:03
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
13 lentes oud????????????????????????
Dat meisje was 13 jaar oud. Gesnapt?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:29
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
drea schreef:
Balkenende heeft het er ook vaak over dat een corrigerende tik zou moeten kunnen.
Een corrigerende tik is niets mis mee, maar waar ligt de grens tussen mishandeling en 'een corrigerende tik'? Bovendien is elk kind anders en ouders voelen dat beter aan dan leraren. Een tik voor het ene kind kan dat kind misschien weinig schelen, een ander kan er behoorlijk overstuur van raken. Het kan NIET.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:00
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ben ik t helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:36
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Een corrigerende tik is niets mis mee, maar waar ligt de grens tussen mishandeling en 'een corrigerende tik'? Bovendien is elk kind anders en ouders voelen dat beter aan dan leraren. Een tik voor het ene kind kan dat kind misschien weinig schelen, een ander kan er behoorlijk overstuur van raken. Het kan NIET.
Dus je zegt dat een corrigerende tik ook niet kan? Waar ik het overigens zeker mee eens ben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:49
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Er is niks mis met een corrigerende tik, vind ik.

En ik vindt het ook zeker niet onder "gweld" vallen. Dan zou dat lichamelijk geweld moeten zijn, en als de leraar je al schreeuwende het lokaal uit gooit is dat toch ook geen geestelijke mishandeling/geweld ?

Het probleem is, wanneer is het corrigerend en wanneer echt geweld?

Het is misschien idd beter om het niet door te voeren, anders krijg je van die Amerikaanse toestanden, waarin iedereen elkaar voor het minste of geringste aanklaagt
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Dus je zegt dat een corrigerende tik ook niet kan? Waar ik het overigens zeker mee eens ben.
Ja en nee. Het komt er niet helemaal goed uit. Het kan niet om als leraar een kind een tik te geven. Als ouders kun je heel soms niet anders... (lees: een super-jengel-de-jengel kind of zo). Maar in principe niet nee.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:51
Montoya
Avatar van Montoya
Montoya is offline
Als ze dat gaan doen liggen er na een week denk al een aantal leraren in 't ziekenhuis want denk niet dat iemand dit zou pikken
__________________
If all my friends jumped off a bridge, I wouldn't. I would be at the bottom to catch them.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Montoya schreef:
Als ze dat gaan doen liggen er na een week denk al een aantal leraren in 't ziekenhuis want denk niet dat iemand dit zou pikken
Idd, want laat die leraar er maar iets van zeggen als je hem terugslaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie onderwerp: Nederlands
blueeyes_jochie
6 08-09-2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.