Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Wie verdient er hier geld met zijn hobby? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=335910)

jnieuwelaar 09-01-2003 12:27

Wie verdient er hier geld met zijn hobby?

Ik verdien zelf geld met mijn hobby. Ik hou van buitensport en werk bij een buitensportbedrijf. Ja het blijft werk en soms heb je ook een klotedag, maar het blijft gaaf!

Kijk, ik vind het niet erg om een week mee naar de alpen te gaan, of om als zwarte piet van een kerk te abseilen.

Nu jullie!

MissKiss1985 09-01-2003 15:10

uiteindelijk is het wel de bedoeling. En verdien er af en toe al geld mee. Volg nu ict opleiding en computers en alles er om heen is mn hobby en daar ga ik dus ook mn werk van maken.

Nu verdien ik er nog niet vaak en veel mee maar af en toe moet ik wat doen voor bepaalde bedrijven of mensen.

Balance 09-01-2003 16:12

ik heb WELEENS geld verdient met m'n hobby, maar dat was geen vaste baan. Slechts een uitzondering.
Ik zit op een jeugdtheaterschool en mocht een paar maanden terug bij de premiere van een stuk programmaboekjes uitdelen en informatie geven aan mensen die dat wilde.

Ik kreeg er dus voor betaald, kreeg in de pauze een drankje en mocht 2x gratis de voorstelling zien.
Vond het dus wel beter.

GrayBurn 09-01-2003 16:19

Mijn hobby is altijd programmeren geweest; en nu is het ook mijn werk bij IBM.

Esmée 09-01-2003 16:41

heb in het verleden vaak hockeytrainingen gegeven aan de kleintjes op de club.. voor klein zakcentje

Kupu 09-01-2003 17:07

Ik verzamel al mijn hele leven mineralen. 5 jaar gelden ben ik ooit es begonnen met oude stenen uit mijn verzameling te verkopen op braderieën op Terschelling. Dat is nu zo ongeveer uitgegroeid tot mijn voornaamste inkomen. Ik sta nu niet alleen meer op Terschelling. Bovendien verkoop ik nu meer sieraden(zelfgemaakt en ingekocht) want dat verdient beter. En ik verkoop de laatste tijd veel over het internet.

Ik verdien er gemiddeld ongeveer € 200,- per dag mee. Maar er zijn uitschieters van € 500,- en inzinkers van € 10,-. Ik heb dit jaar tot nu toe met 8 werkdagen zo ongeveer € 1200,- Helaas vielen de inkomsten dit jaar wat tegen:(, die uitschieters naar boven had ik vorig jaar. Onkosten heb ik niet echt omdat ik vooral stenen uit mijn verzameling verkoop die ik via ruilen verkregen heb, of zelf gevonden en soms ook wel gekocht heb. En de sieraden maak ik vaak zelf, dat is het geld ook niet. Met € 200,- aan inkopen kan ik ruim 5 braderiën vooruit. Ik heb dit jaar netto zo'n € 950,- netto verdiend.
Het verdient opzich wel goed, maar je bent nooit verzekerd van inkomsten. Dat is het probleem. Als het regent kan je wel inpakken. Dat was dit jaar een aantal keer het geval :(
En ik wil geologie gaan studeren volgend jaar, das dus ook een verlenging van mijn hobby.

DEChengst 09-01-2003 17:23

Ik verdien mijn geld met mijn hobby. Heerlijk is dat lekker de hele dag met UNIX systemen spelen, iets dat ik thuis toch wel zou doen, en er nog voor betaald krijgen ook :)

MissBi@tch 09-01-2003 17:46

mn hobby is op t moment ook wel een beetje internetten en via internet verkoop ik rapporten waar ik een aardig zakcentje mee verdien intussen :)

Thomas 09-01-2003 17:53

Badmeester op een buitenzwembad in de zomer. (y)

Kupu 09-01-2003 18:10

Citaat:

MissBi@tch schreef:
mn hobby is op t moment ook wel een beetje internetten en via internet verkoop ik rapporten waar ik een aardig zakcentje mee verdien intussen :)
rapporten?

ekki 09-01-2003 19:18

ik vorig jaar, toen werkte ik in een fotowinkel.

nu zit ik er over te denken te gaan fotograferen (portretten, opdrachten of bruidsreportages).

StefanLovertje 09-01-2003 20:28

nou 'k heb nie zo heel veel geld verdient met paardrijden.. maar dat gaat komen.. met mijn nieuwe paardje :)

Dr. Oetker 09-01-2003 20:56

nee

"wat doe je voor werk?
oh in de administratie?
nou, toch leuk dat je van hobby uiteindelijk je werk hebt kunnen maken" ©th.m.

KrizzZzZZzzjE :P 09-01-2003 21:01

Ik verkoop Nintendo spelletjes :)
en verkopen is niet mijn hobby nee...

SpiritX 09-01-2003 21:22

Ik werk al een paar jaar voor een bedrijf dat websites bouwt en alle dingen die daarbij komen kijken voor bedrijven. Hobby'en dus en veel vrijheid.

Dminor 09-01-2003 21:22

Oeh, ik vind het zo lekker om folders te vouwen en ze rond te brengen ;)
Ik heb geen hobby's, dus ik kan er ook geen geld mee verdienen. Helaas. :(
Tsja, misschien muziek maken, ooit.

Geranium-Tulp 10-01-2003 05:40

Ja, zingen. CD's inzingen en soms op TV ofzo met een groepje. Daar krijgen we geld voor (maar als we dat niet zouden krijgen, zou ik ook mee willen doen hoor)

Saraï_h 10-01-2003 10:12

Citaat:

Kupu schreef:
rapporten?
ja zie die andere topic.. hmz. vaag hoor

Southraider 10-01-2003 10:46

koken is mijn hobby en ik ben toevallig kok dus jah ik krijg betaald daarvoor :p

skatefamke 10-01-2003 12:54

mijn broerje.. die is gabber en maakt op de pc van die nummers. hij heeft een contract bij een platenmaatschappij en hij verdient geld via royalty's, dus erg afhankelijk van hoeveel cd's/platen worden verkocht.

Thomas 10-01-2003 13:10

Citaat:

Southraider schreef:
koken is mijn hobby en ik ben toevallig kok dus jah ik krijg betaald daarvoor :p
:cool:

Tofke_H 10-01-2003 13:29

Ik... computers ed hé ;) Rondwandelende helpdesk op sommige momenten.

MissBi@tch 10-01-2003 13:54

Citaat:

nirvana_girl schreef:
ja zie die andere topic.. hmz. vaag hoor
mag jij vinden...als je misschien t concept wil lezen hoor ik het wel

--Sarah-- 10-01-2003 14:25

Citaat:

MissBi@tch schreef:
mag jij vinden...als je misschien t concept wil lezen hoor ik het wel
lieve schat, ik hEb het gelezen..

DaKonium 10-01-2003 14:47

Citaat:

skatefamke schreef:
mijn broerje.. die is gabber
gabber? bestaan die dan nog?

sorry, wel heeeel off-topic

MissBi@tch 10-01-2003 14:48

Citaat:

**Moonflower** schreef:
lieve schat, ik hEb het gelezen..
bedoel je in de post?? dat is niet alles hoor, daarom zei ik het eigenlijk, maar als je wel alles hebt gelezen, sorry dan!!!

TAFKAB 10-01-2003 16:29

http://www.cgtalk.com/images/smilies/wavey.gif

BBEM 10-01-2003 16:33

tja ik werk met auto's en daar is bijna elke jongen wel gek op

Studentje 10-01-2003 17:38

Citaat:

BBEM schreef:
tja ik werk met auto's en daar is bijna elke jongen wel gek op
Idd, bijna elke jongen. Ik werk helemaal niet, maar ik hou van koken. Alleen niet genoeg om er een opleiding voor te volgen en in een restaurant te gaan werken. Verder heb ik genoeg hobbies, maar ze kosten meer dan dat het oplevert.

Mutsjuh 10-01-2003 20:23

Met paardrijden verdien ik op wedstrijden meestal wel geld meestal iets van €40,- per wedstrijd ofzo.. :D... en ik rij soms voor andere mensen paarden daar krijg ik dan geld voor maar dat verschilt nogal van €10,- tot €60,- ligt eraan voor wie ik het doe :D.. kheb ooit eens op een dag zo 300 gulden gewonne op 1 dag :D.. was een groot concours..

JJzD 11-01-2003 07:09

zoals al veel voorgaande gozers probeer ik ook een zakcentje bij te verdienen met pc's

vooral web programming :)

Dwarfie 11-01-2003 11:43

Ik repareer zo af en toe een pc voor bekenden, leg een netwerkje aan, bouw een nieuwe pc, etc. Daar houd ik meestal wel een leuke cent aan over. Daarnaast heb ik ook nog een tijdje in een computerwinkel gewerkt, dat verdiende veel minder goed...

CokemanLalalala 11-01-2003 15:19

nee helaas heeft niemand me ooit nog geld aangeboden om te gaan zuipen

Ik 11-01-2003 18:00

nog niet.

Maar als ik mijn schilderskunsten een beetje doorzet, dan zou ik misschien wel eens iets kunnen gaan verkopen :)

Günther 12-01-2003 12:23

kben pizzacourier, in de winter best koud, maar aangezien ik wel van racen hou isset in de zomer de perfecte baan

ook ben il transport medewerker bij een bejaarde verzorgings tehuis, omdat ik het chill vind met mensen te werken (met dit baantje ben ik echt blij want t verdient goed, geen gestress, veel sociale contacten)

voor de rest ben ik op zoek naar een beter baatje om het pizzacourier te vervangen maar ik heb niets beters gevonden :(. misschien bij een telecom bedrijf ofzo :o :p

snoopy 12-01-2003 13:29

yepz. Ik ben gek op skiën, en in de winter geef ik ski-training, dus... :D :cool:

Fornarina 12-01-2003 13:31

Ik werk bij een 'trendwatchers' bureau en observeer mensen: wat ze eten, mode, trends etc. SUPERLEUK om te doen
Ook doe ik veel mee aan enquetes invullen op internet. Verdien je ook geld mee voor een kwartier kreeg ik 10euro en soms kadobonnen van bijv, de bijenkorf, gratis producten thuis gestuurd die je moet uitproberen en daar je mening over geven en kleine gadgets die je krijgt doormiddel van spaarpunten (y)

perseus 12-01-2003 18:37

Ooit een keer een baantje aangeboden gekregen als ringtone-genereerder bij bamikanarie.nl, maar als ik dat baantje had aangenomen zou ik nu 1 tot 3 ringtones per dag moeten maken. En daar gaat best veel tijd in zitten als je het goed wil doen, en dat valt niet te combineren met mijn huiswerk, helaas.

Ik verdien wel eens wat bij met vioolspelen, vooral met koninginnedag (met stip op 1! echt abnormaal goede verdiensten op de dam op koninginnedag!), en ook met kerst, en soms zomaar op een koopavond in de zomer.

Tha Wheeliemaster 12-01-2003 23:04

k handel in brommers/scooters enzo... koop gare bakken en knap ze op en verkoop ze daarna :) verdient lekker.. maar soms wil niemand iets kopen, en blijf jij staan met je 2wieler....

NielZ 13-01-2003 08:20

Ik zit al vanaf me 4de (schijnt een foto van te zijn :o ;)) achter die computergevallen, en tegenwoordig verkoop ik ze ook. :)

De Ideale Schoonzoon 13-01-2003 08:45

Ik krijg geld omdat ik voetbal speel op een redelijk niveau !!!

Jean-Paul 14-01-2003 14:01

Hobby: DJ
Financiële inkomsten: Wel de bedoeling ( dmv mijn hobby ;) )

Ertensoep 14-01-2003 17:17

Ik maak foto's en daar word ik voor betaald. en ik mag nog gratis de dierentuin in ook.

WelcomeHome 14-01-2003 17:44

ja, in m'n vrije tijd vul ik maar al te graag vakken.

cartman666 14-01-2003 20:39

ik verdien geld door als systeembeheerder op school te werken. en door bij mensen thuis te helpen met computers(mijn klanten kring breid zich steeds verder uit, merk ik, eerst kennissen, nu voor mij onbekenden die die kennissen kennen).
en natuurlijk, niet werkende computers proberen werkend te krijgen is ook hobby.

battlestar 15-01-2003 22:03

[werk in videotheek] films kijken was altijd al wel een hobby, maar die is door m'n baantje wel erger geworden :)

kittyme 16-01-2003 13:28

Citaat:

Wawl schreef:
Badmeester op een buitenzwembad in de zomer. (y)
Badjuffrouw op een binnenzwembad in de schoolvakanties (y)
:)

Aurelia AutumnRain 18-01-2003 17:45

Ik ga binnenkort kleding maken voor mensen die ik ken, en daarna wil ik iets over internet beginnen.

En binnenkort misschien met raamschilderingen en tekeningen maken op de basisschool van mijn zusje! (y)

Rianne 25-01-2003 16:55

opasse... dee ik vroeger al voor de lol, want ik vind het egt geweldig om met kleine kinderen bezig te zijn, en nu betaald men me der nohg ook voor.. naja.. da slaak nie af :D

the exploding boy 26-01-2003 17:36

dreads zetten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.