![]() |
Twee vraagjes
Ik ben m'n huiswerk aan het maken, maar uit twee dingen kom ik niet helemaal.
3. De verheldering van de etnische identiteit In deze fase is de persoon beter in staat om een zuiverder kijk op persoonlijke attitudes en de etnische identiteit te krijgen, om intrapsychische conflicten te verminderen en om een positieve houding tegenover zijn/haar etnische groep te ontwikkelen. Het individu leert zichzelf accepteren en ontwikkelen Zelfacceptatie is een vereiste voor het accepteren van andere etnische groepen accepteren en om hier positiever op te reageren. Ook is het individu in staat zowel de positieve als de negatieve eigenschappen van zijn/haar etnische groep te aanvaarden en begrijpen. Volgens vandale.nl betekend attitude 'wijze waarop men over iets of iem. denkt => houding', kan ik in mijn tekst 'persoonlijke attitudes' dan vervangen door 'de wijze waarop men denkt over iets of iemand'? En zijn 'intrapsychische conflicten' conflichten die zich 'in de persoon' afspelen? |
klopt maar persoonlijke attitude wel de persoonlijke wijze waarop bla bla bla want je zal ook wel iets hebben als groepsattitude oid
intra = in versus inter = tussen |
Citaat:
|
Zou ik 'intrapsychische conflicten' kunnen vervangen door iets als 'innerlijke conflicten'?
|
Citaat:
pff, moeilijke teksten heb jij :| |
Citaat:
Citaat:
|
daarom zei ik ook ja :o
joh, dan wil ik niet weten wat jij dan el moeilijk vindt. maarja tis een kwestie van gewoonte waarschijnlijk, ik ben ook al nbtje gewend aan het geologische taaltje bij ons, in het begin deed ik echt eeuwen over sommige passages :o :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
dan kan 'innerlijke conflicten' ook geintepreteerd worden als intrasomatische conflicten' maar volgens mij gaat het in dat stukje alleen over de psychische hoedanigheid |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |