Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Anti-kater tips (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=346423)

Studentje 18-01-2003 19:33

Anti-kater tips

Iedereen kent het wel. Het was gezellig, je hebt misschien iets teveel gedronken, en de volgende ochtend is het raak. Je hebt hoofdpijn, een droge mond enz. Kortom een kater. Wat doe je ertegen?

Nuck 18-01-2003 19:49

Veel, veel water drinken. Dat helpt nog het beste wanneer je, als je thuiskomt van het stappen, een paar glazen drinkt...

Works for me :).

~Sjeherazade~ 18-01-2003 20:10

een bloody mary

'Sunburn' 18-01-2003 21:14

De Muppets kijken

wicce 18-01-2003 22:31

veel water drinken. veel extrang drinken. geen koffie, wordt je alleen maar hieper van..

Blenderhead 19-01-2003 01:42

water, vitamine c, slapen

belleblaasbel 19-01-2003 11:43

eten, veel water drinken

Dr. Aep 19-01-2003 17:29

zorg dat je geen kater krijgt...van te voren melk drinken, pasta als bodem, drankpromillage opbouwen, en 2 liter water naast je bed zetten. Zodra je wakker word een flinke teug nemen...dan kan je nog ff blijven liggen.

Rhinus 19-01-2003 18:49

Minder alcohol drinken.

Marshall 19-01-2003 18:57

na ieder glas bier een glas water houd je helemaal scherp ;)

Boogie 19-01-2003 19:54

Minder sterke drank, beperken tot bier oid of minder sterke dranken door elkaar, minder snel achter elkaar drinken etc.

Mariebel 19-01-2003 21:20

Geen alcohol drinken :p

Thomas 19-01-2003 21:41

Citaat:

Mariebel schreef:
Geen alcohol drinken :p
Juist wel, en ik zweer je dat het helpt. En veel water drinken.

Blenderhead 19-01-2003 22:30

Citaat:

Marshall_Mathers schreef:
na ieder glas bier een glas water houd je helemaal scherp ;)
das natuurlijk niet de bedoeling van bier

1337 20-01-2003 09:07

hmmzz ja, tegen mij is wel eens verteld;

creatine

stags dus.

kheb t niet geprobeerd dus weet niet

Bikinie-meisje 21-01-2003 06:17

Citaat:

Wawl schreef:
Juist wel, en ik zweer je dat het helpt. En veel water drinken.
Dat is natuurlijk pure onzin. Als je na dat je een avond bent gaan doorzakken, weer alcohol tot je neemt moet ten eerste je lever dit nog extra verwerken, net als koffie of zwarte thee (dus als je een kater hebt geen koffie/thee, het LIJKT te helpen, maar schijn bedriegt, duurt alleen langer). Je alcoholpercentage in je bloed word tegelijkertijd er niet minder op als je met een kater nog gaat zuipen, waardoor het extra lang duurt om te 'genezen'.

Beter is :

idd VEEL water
yoghurt met banaan (het werkt :o)
energy-drankjes

Thomas 21-01-2003 09:56

Citaat:

Bikinie-meisje schreef:
Dat is natuurlijk pure onzin. Als je na dat je een avond bent gaan doorzakken, weer alcohol tot je neemt moet ten eerste je lever dit nog extra verwerken, net als koffie of zwarte thee (dus als je een kater hebt geen koffie/thee, het LIJKT te helpen, maar schijn bedriegt, duurt alleen langer). Je alcoholpercentage in je bloed word tegelijkertijd er niet minder op als je met een kater nog gaat zuipen, waardoor het extra lang duurt om te 'genezen'.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had mijn verhaal in de verkeerde context gezet omdat ik de volgende ochtend bedoelde. Dus wat je de volgende ochtend het beste kon doen. :)

Blenderhead 21-01-2003 19:26

een joint roken.... nergens meer last van

beuk 21-01-2003 19:51

Citaat:

Bikinie-meisje schreef:
energy-drankjes
Pure onzin. Als je nog alcohol in je bloed hebt werkt de taurine niet (= een conditioneel aminozuur).
Van redbull met wodka krijg je dus ook GEEN extra energie, hooguit van de suiker en caffeine die er in zit.

Caffeine krijg je dus binnen, en je zegt zelf dat je geen koffie moet drinken..?

skyscraper 23-01-2003 17:10

Citaat:

Bikinie-meisje schreef:

energy-drankjes

dan moet je dat ook niet drinken want dit heeft hetzelfde effect als koffie....

ESCO 23-01-2003 19:26

Van te voren paracetamol nemen.

hardcore2dabone 23-01-2003 23:52

nou,
na een weekendje met 15 pille en 2 gram pep lust ik altijd wel een banaantje en een mandarijntje... o en bier en een blow zijn standaard

luckyleo 24-01-2003 08:38

Citaat:

hardcore2dabone schreef:
nou,
na een weekendje met 15 pille en 2 gram pep lust ik altijd wel een banaantje en een mandarijntje... o en bier en een blow zijn standaard

stoer man!

Een echte tip voor een anti-kater is die nieuwe Axe-hangover shower gel. Het is echt bewezen dat het werkt aangezien er bepaalde dingen in zitten die je een opfrissend effect geven.

Studentje 24-01-2003 10:06

Citaat:

luckyleo schreef:
stoer man!

Een echte tip voor een anti-kater is die nieuwe Axe-hangover shower gel. Het is echt bewezen dat het werkt aangezien er bepaalde dingen in zitten die je een opfrissend effect geven.

Was het maar waar. Been there, done that, maar het werkte helaas niet.:(

beuk 24-01-2003 11:00

Ach het beste werkt nog altijd gewenning; ik heb nooit katers eigenlijk, behalve als ik 2 weken niks gedronken hebt of als ik opeens sterk ga drinken ofzo..

die axe gel geloof ik ook niet zo in.

vixen 24-01-2003 13:05

Citaat:

luckyleo schreef:
stoer man!

eigenlijk is het juist bewezen dat het niet werkt, volgens de volkskrant. (als ik het me goed herinner)

Bikinie-meisje 25-01-2003 09:43

Citaat:

beuk schreef:
Pure onzin. Als je nog alcohol in je bloed hebt werkt de taurine niet (= een conditioneel aminozuur).
Van redbull met wodka krijg je dus ook GEEN extra energie, hooguit van de suiker en caffeine die er in zit.

Caffeine krijg je dus binnen, en je zegt zelf dat je geen koffie moet drinken..?

Zit er cafeine in Extran ?

beuk 25-01-2003 11:45

Citaat:

Bikinie-meisje schreef:
Zit er cafeine in Extran ?
Nee, alleen een hele hoop suiker. Daar voel je je waarschijnlijk wel iets fitter door, maar het helpt niet tegen hoofdpijn.

Warsocket 25-01-2003 21:41

heb bijna nooit hoofdpijn alleen een suffe kop
maare water eenu 1 pilsje theoretiosch helpt het niet maar meestal voel ik me dan een stuk pretigger

Bikinie-meisje 26-01-2003 00:16

Citaat:

beuk schreef:
Nee, alleen een hele hoop suiker. Daar voel je je waarschijnlijk wel iets fitter door, maar het helpt niet tegen hoofdpijn.
Dan neem je een aspirine in ? En veel koolhydraten. Ik weet de laatste tijd altijd mijn kater weg te werken. Dus.

nare man 26-01-2003 01:26

De beste oplossing: doorslapen tot je kater weg is. Als dat niet werkt: opstaan, koffie drinken, gewoon geen acht op slaan.

ESCO 26-01-2003 17:39

Citaat:

Als dat niet werkt: opstaan, koffie drinken, gewoon geen acht op slaan.
Dat lijkt me toch wel moeilijk.

CokemanLalalala 26-01-2003 17:45

katers zijn voor mietjes, ik doe er al jaren niet meer aan

Snat$bat$ 26-01-2003 19:21

Citaat:

CokemanLalalala schreef:
katers zijn voor mietjes, ik doe er al jaren niet meer aan
wahahah zuip maar es een fles wisky een fles vodka op 1 avond
,kijke hoe je de volgende dag bent ,veel drinken en goe dslapen & eten verminderd kater wel maar kater kan nog iedreen krijgen ,hoef je geen mietje voor te zijn

ii 26-01-2003 19:38

't is even een gedoe en je hebt er gegarandeerd geen zin in, maar ik ga na het uitgaan met m'n (soms) dronken kop op de fiets naar huis (frisse lucht is (y) ), thuisgekomen spring ik onder de douche, lekker de rook- en zweetlucht van me af wassen, 3 glazen water en een aspirientje achterover, en dan lekker slapen. Dan word je heerlijk fris en katerloos wakker.

CokemanLalalala 26-01-2003 19:49

Citaat:

Hermione schreef:
't is even een gedoe en je hebt er gegarandeerd geen zin in, maar ik ga na het uitgaan met m'n (soms) dronken kop op de fiets naar huis (frisse lucht is (y) ), thuisgekomen spring ik onder de douche, lekker de rook- en zweetlucht van me af wassen, 3 glazen water en een aspirientje achterover, en dan lekker slapen. Dan word je heerlijk fris en katerloos wakker.
als ik thuis kom ben ik echt niet in staat zo ingewikkeld te doen

ii 26-01-2003 20:38

Citaat:

CokemanLalalala schreef:
als ik thuis kom ben ik echt niet in staat zo ingewikkeld te doen
Ik zei het al: een hoop gedoe... Maar als je 's middags wakker wordt ben je blij dat je het gedaan hebt :) een heerlijk after-avondje-uit-gevoel...

Multilot 27-01-2003 14:10

je moet de hele week door water drinken. En niet na elk glas of na de avond ineens liters. Het water is al in je hersenen opgenomen, zodat het op de avond zelf makkelijker opgelost kan worden. Ik drink elke dag een liter water, en sinds dien heb ik nergens geen last meer van....

muziekvlinder 30-01-2003 18:47

Citaat:

marrrtuuh schreef:
eten, veel water drinken
idd
als ik me dronken voel drink ik lekker veel water en haal ik om de hoek een turkse pizza:D

DarkCat 31-01-2003 15:14

Savonds als ik thuis kom water drinken, raam open zetten in mn slaapkamer en water naast mn bed. Eventueel iets eten. Snachts/sochtends als ik tussendoor wakker wordt ook water drinken.. en als ik wakker word ook (en dan moet ik pissen).. en dan lekker doesjen.. en dan een appeltje eten en een pakje vifit opdrinken.. en dan leef ik weer :)

Vifit is echt geweldig.. :)

Blenderhead 02-02-2003 13:58

Citaat:

otherside schreef:
eigenlijk is het juist bewezen dat het niet werkt, volgens de volkskrant. (als ik het me goed herinner)
het werkt idd niet....

CokemanLalalala 02-02-2003 20:07

vandaag minstens 10 grote glazen water op en voel me nog steeds slecht :D

Spacey 03-02-2003 10:44

zorg gewoon dat je voordat je gaat slapen nog wat water drinkt, en ook water naast je bed zodat je niet op hoeft te staan sochtends en kan blijven liggen, scheeld een hoop lijden.

Big Brother 03-02-2003 10:55

1) goede bodem voordat je begint met drinken
2) voordat je begint met drinken en in het midden van de avond vitamine b complex innemen
3) drinken wat meer verspreiden over de avond en niet alles in 1 keer achterover tikken
4) veel water tussendoor drinken
5) voor het slapen melk of melkproduct nemen
6) niet al te lang uitslapen

works for me :)
vooral vitamine b werkt goed

Marshall 03-02-2003 13:18

Citaat:

Big Brother schreef:
1) goede bodem voordat je begint met drinken
2) voordat je begint met drinken en in het midden van de avond vitamine b complex innemen
3) drinken wat meer verspreiden over de avond en niet alles in 1 keer achterover tikken
4) veel water tussendoor drinken
5) voor het slapen melk of melkproduct nemen
6) niet al te lang uitslapen

works for me :)
vooral vitamine b werkt goed

kun je beter melk/yoghurt van tevoren drinken.. krijg je een slijmlaagje langs je darmen en beinvloedt uiteindelijk de opname van alles wat je eet/drinkt.. dus ook alcohol, ook al is t maar voor een hele korte tijd.

Ki Fighter 03-02-2003 16:36

Vinger in keel, braakmiddel. Net zo lang kotsen totdat je maag leeg is.

Works for me.

MoHaMeDJaLaL 09-02-2003 14:10

Ik heb zelf nu ook een kater.
Maar ik had gisteren 2 glazen met water gedronken en het hielp niet......
Moet ik nu geen paracetamol nemen?

PeaCe

CokemanLalalala 09-02-2003 16:49

Citaat:

CokemanLalalala schreef:
vandaag minstens 10 grote glazen water op en voel me nog steeds slecht :D

charly not 10-02-2003 20:52

Citaat:

Hermione schreef:
is dat niet slecht, een aspirintje nemen voor dat je ergens last van hebt?

DaKonium 13-02-2003 17:37

vanaf de kroeg/bus/trin ofzo heel relax naar huis lopen/fietsen, haasten is kut.
dan water zuipen, pissen, vieze smerige rook kleren uit doen, deo doen, maffen (ja, voor je weggaat ff een raam openzetten, als je gaat slapen dicht proberen te doen met je lappe kop) en de volgende ochtend eten, weer water (water is gaaf) en nog ff door maffen. dan buiten rondje lopen, dat heerscht ECHT.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.