![]() |
bruine mensen kunnen geen alto zijn?
hoe komen sommige mensen hier toch bij? ik heb deze opmerking al meerdere keren naar me toegegooid gekregen, vooral van 'echte' antillianen *rolls eyes* ikzelf ben half antiliaan en half venezuelaans, en vaak vinden mensen t nog steeds raar dat ik er alto uitzei (heupbroeken met wijde pijpen die over de grond slepen...vooral overseaz broeken, armwarmers...etc etc), en dat ik bijv naar rock luister. en wat ik nog leuker vind is dat vaak mensen het zo verbazend vinden dat ik zo goed nederlands praat.
maar waar komt deze gedachte vandaan, dat donkere mensen geen alto mogen/kunnen zijn? ik voel me gewoon zo, en ik blijf ook zo....:D gedachten iemand> dit is loos kweet t, maar vroeg t me toch af. |
tja, je ziet het ook niet vaak moet ik zeggen..
ik ben dr wel aan gewend hoor, mn beste vriendin is half-surinaams en die draagt ook wijde broeken enz.. |
vreselijk
|
Citaat:
|
ok wij gebruiken in belgie de term 'alto' niet, dus wat is nu in feite een alto? Naar ik al gelezen heb vermoed ik zo'n beetje skate-achtige kleren enzo....
Nu ja ik ben in elk geval gene heb die test gedaan en was 15% alto ! :) |
Belachelijk dat ze je zo raar aankijken...
Alsof t iets met je huidskleur te maken heeft :confused: Kwestie van smaak, dat de meeste 'bruine mensen' om t zo maar weer even te zeggen, van R&B enzo houden betekent nog niet dat ze daar allemaal van moeten houden :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee ik ga niet naar de meeting (weet er niet eens wat van eigenlijk :D ) |
om eerlijk te zijn let ik daar niet op
|
ik ben indisch en ik ben bruin en ik draag meestal wel wijde broeken en ik luister naar rock enzo. (y)
:D :D :) |
ken een een hindoestaans meisje in amsterdam, draagt altijd geweldige creaties en veel lichte make up en altijd nepdreads vindt dr wel koel, enne nog een meisje met een wat getitne huidskleur en die loop dr heel oldschool punk uit met korte schotse rokjes, pierdcings, kapotte panty's en leren jasje smet studs. MOet zeggen dat z ewel door hun huidskleur meer opvallen want je ziet t minder, maar onzin om te zggen dat donkeren mensen dat nei tkunnen. Ken ook nog een bmxer half surinaams die naar nofx en reel big fish gaat!
|
hoi ik ben pinda en ik doe een alto na ;)
|
Citaat:
Ik ken wel wat 'gekleurde' alternatievelingen: zuid-amerikanen, marokkanen, zelfs zwart-afrikanen (die zijn meestal zot van reggae)...maar je ziet het wel minder ja. |
Citaat:
Bla,vind het maar onzin :) |
ik moet toegeven dat ik het ook een beetje raar vind lijken :o het slaat natuurlijk nergens op maar dat komt denk ik omdat de meeste donkere mensen van R&B houden en hip hop enzow
slaat natuurlijk nergens op dat ik dat vind en ik ben ook al tijdje bezig met dit stomme vooroordeel van me af te gooien en het lukt :D |
Ik ben geen alto, maar ga wel vaak naar concertjes van emo/hardcore/punk bands en vaak zijn er alleen maar blanke mensen, en ja soms kijken ze wel vreemd, maar verder is er niet echt iets bijzonders. Wel een paar keer skinheads gehad die lomp liepen te doen.
Ik kleed me niet echt alto ,maar wel af en toe een skate broek, skateschoenen of old school vans. Ik let tegenwoordig niet meer zo op hoe mensen kijken, ze doen maar. Ik vind het soms nog wel jammer dat als ik ergens ben mensen me raar aan kijken, terwijl als ik als nederlander naar zo'n punkconcertje ging er niks aan de hand was. Ik ben trouwens koreaans. Tja..Ik voel me soms nog een beetje ongemakkelijk als ik dus ergens rondloop waar ik de enige buitenlands uitziende ben, maar na een paar minuten is dat alweer voorbij. Je moet er gewoon niet zoveel over nadenken, dan vergeet je vanzelf hoe je eruit ziet en voel je je net als ieder ander daar. (ik vergeet trouwens zoiezo altijd dat ik er anders uit zie, totdat iemand me er mee confronteert of ik een spiegel zie. Ik voel me gewoon nederlands, want dat ben ik ook.) |
Skinheads zijn buttheads, die weten niet eens wat punk inhoud.
Punk is van/voor iedereen, ennem je moet idd stront hebben aan die figuren die alleen maar zwart wit kunnen zien. (Hoewel dat voor mij weer wat makkelijk praten is, omdat ik zelf blank ben.) Maar, ik vind dat je gewoon moet kunnen doen wat je wilt. |
Citaat:
Hey yo! Ik zelf heb die probleem hier in mijn city ook. ben de enigste Marokkaan (om het zo te zeggen) die wijde broeken aan heeft die gescheurd of iets dergelijks zijn.En ook naar hardrock bands luister etc etc. . Maar als ik naar zo'n band luister ergens kijken sommige mensen me ook heel dom aan.Heb ik een hekel aan! Het komt inderdaad weinig voor.Maar volgens mij is dat vooral zo omdat ik met vrienden optrek die skater of whatever zijn. Dus het ligt eraan met welke vriendenkring je te maken heb. En bij ons in wageningen zie ik niet zo gauw een marokkanen met punkers lopen ofzoiets...vandaar dus PeaCe |
Euhm, ik let er eigenlijk nooit op? :confused:
Ik ken genoeg 'bruine' mensen die 'alto' zijn of iets alternatievere muziek luisteren hoor. |
Yeah, noem jezelf lekker alto, dat is echt wel alternatief! Jezelf alto noemen en het natuurlijk afkeuren wanneer iemand anders je in een subcultuur plaatst. Gaat het niet om jezelf zijn en anderen accepteren om wie zij zijn? Waarom zou je jezelf dan alto willen noemen en zo jezelf in een hoekje plaatsen? Wees gewoon jezelf en heb schijt aan iedereen die dat tegen staat, maar plaats jezelf niet in een subcultuur
|
Buitenlandse semi alto's zijn knap vind ik.
Semi alto mensen vind ik zoiezo wel knap. Maar de meeste gaan te ver. En dan word je zo'n lelijke over the top alto. Verder heeft dit niks met de Topic te maken. |
Citaat:
|
waarom moet jejezelf in een hokje plaatsen (over liever gezegd, waarom doet de maatschappy dat?) je bent gewoon wie je bent, hoe je erook uitziet.
|
Citaat:
Niet iedereen hier heeft minimaal een vwo diploma. |
Citaat:
|
Ik vind het kneuzig staan om iedereen maar te verbeteren op elke fout die ze maken. Maar goed, nee ik haat je er heus niet om, ik erger me er gewoon soms aan. Vooral als je het zelfs bij MoHaMeDJaLaL nog doet :p
|
(y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet een zin ook afsluiten met een punt, vraagteken of een uitroepteken. :rolleyes: |
Nooit gezien, maar waarom zou het niet kunnen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Humoristisch hahahaha :p
Dat geval wacht puur om een fout te ontdekken..... niks beters te doen? well,get a life! Ineens weet je het......... je word docent in het vak Nederlands. PeaCe |
Citaat:
|
ey roos is geen doos ja! ze is lekker punt.
|
een lekkere doos dan.. ;)
|
Onee he,
zelfs bambix moet zich ermee bemoeien ;) |
Citaat:
Humoristisch, hahaha. Zij wacht gewoon tot iemand een fout maakt. Heb je niks beters te doen? Krijg een leven! Ineens weet je het, je wordt docent Nederlands! Vrede! :rolleyes: Leer Nederlands ja.. Ontopic: krijgen we dat alto geblaat weer... :rolleyes: |
Citaat:
|
para mens!
Hoe bijdehand kun je zijn? :confused: Ga eens lekker je ....... pesten! Mja wat verwacht je van een 15 jarige.....? PeaCe |
Ja genoeg geblaat!
Jees de ene ergert zich aan een spelfout (ik erger me ook kapot als iemand "per se" fout tikt), de andere kan het een worst wezen. Einde verhaal... |
Zo'n stelling slaat natuurlijk nergens op. Alsof alle donkere mensen van RnB en rap houden.
Vind dus dat het wel kan :) |
euhm... ik zie niet in waarom je perse wit moet zijn om een beetje alternatief te zijn :confused:
Wit, bruin, groen, paars... who cares? |
het kan wel, en een vriendin van mij is(was) daar het levende bewijs van
|
Er zit opzich wel een logica in, veel metal en rock e.d. is vaak 'typisch blanke' muziek (ik heb het ook niet verzonnen). Maar het slaat natuurlijk nergens op dat getinte mensen niet van deze muziek zouden kunnen houden en zich ernaar zouden kunnen kleden.
|
Citaat:
(btw, geweldige sig marije :)) |
Citaat:
|
Citaat:
maar inderdaad zie je maar weinig getinte mensen bij rock/metal/punk en vergelijkbare concerten. Geen idee waar het aan ligt.. naja, misschien zijn er wel minder getinte dan blanke mensen in nederland... dus ook minder getinte mensen die naar "alternatieve" muziek luisteren |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |