Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   bruine mensen kunnen geen alto zijn? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=346475)

dreadlocks 18-01-2003 21:00

bruine mensen kunnen geen alto zijn?

hoe komen sommige mensen hier toch bij? ik heb deze opmerking al meerdere keren naar me toegegooid gekregen, vooral van 'echte' antillianen *rolls eyes* ikzelf ben half antiliaan en half venezuelaans, en vaak vinden mensen t nog steeds raar dat ik er alto uitzei (heupbroeken met wijde pijpen die over de grond slepen...vooral overseaz broeken, armwarmers...etc etc), en dat ik bijv naar rock luister. en wat ik nog leuker vind is dat vaak mensen het zo verbazend vinden dat ik zo goed nederlands praat.

maar waar komt deze gedachte vandaan, dat donkere mensen geen alto mogen/kunnen zijn? ik voel me gewoon zo, en ik blijf ook zo....:D

gedachten iemand> dit is loos kweet t, maar vroeg t me toch af.

Horror Kitty 18-01-2003 21:02

tja, je ziet het ook niet vaak moet ik zeggen..
ik ben dr wel aan gewend hoor, mn beste vriendin is half-surinaams en die draagt ook wijde broeken enz..

MelodyofÐeath 18-01-2003 21:11

vreselijk

rodina 18-01-2003 21:13

Citaat:

MelodyofÐeath schreef:
vreselijk

Bram 18-01-2003 21:13

ok wij gebruiken in belgie de term 'alto' niet, dus wat is nu in feite een alto? Naar ik al gelezen heb vermoed ik zo'n beetje skate-achtige kleren enzo....
Nu ja ik ben in elk geval gene heb die test gedaan en was 15% alto ! :)

Fleur 18-01-2003 21:14

Belachelijk dat ze je zo raar aankijken...
Alsof t iets met je huidskleur te maken heeft :confused:
Kwestie van smaak, dat de meeste 'bruine mensen' om t zo maar weer even te zeggen, van R&B enzo houden betekent nog niet dat ze daar allemaal van moeten houden :rolleyes:

dreadlocks 18-01-2003 21:19

Citaat:

-=[ruelF]=- schreef:
Belachelijk dat ze je zo raar aankijken...
Alsof t iets met je huidskleur te maken heeft :confused:
Kwestie van smaak, dat de meeste 'bruine mensen' om t zo maar weer even te zeggen, van R&B enzo houden betekent nog niet dat ze daar allemaal van moeten houden :rolleyes:

amen sista! :D:D:D:D om t maar even in..gospeltermen uit te drukken *uche* hehe

Fleur 18-01-2003 21:28

Citaat:

dreadlocks schreef:
amen sista! :D:D:D:D om t maar even in..gospeltermen uit te drukken *uche* hehe
Muhaha nee please stop, voor die taal ben ik allergisch :D

dreadlocks 18-01-2003 21:32

Citaat:

-=[ruelF]=- schreef:
Muhaha nee please stop, voor die taal ben ik allergisch :D
ja ikzelf gebruik t ook vaak om mensen mee te doen spotten hoor :) kom je ook op de meeting of nie?

Fleur 18-01-2003 21:40

Citaat:

dreadlocks schreef:
ja ikzelf gebruik t ook vaak om mensen mee te doen spotten hoor :) kom je ook op de meeting of nie?
dat d8 ik al ja ;) :D

nee ik ga niet naar de meeting (weet er niet eens wat van eigenlijk :D )

Vice 19-01-2003 00:04

om eerlijk te zijn let ik daar niet op

kandyrat 19-01-2003 00:39

ik ben indisch en ik ben bruin en ik draag meestal wel wijde broeken en ik luister naar rock enzo. (y)

:D :D

:)

Mortischa 19-01-2003 01:57

ken een een hindoestaans meisje in amsterdam, draagt altijd geweldige creaties en veel lichte make up en altijd nepdreads vindt dr wel koel, enne nog een meisje met een wat getitne huidskleur en die loop dr heel oldschool punk uit met korte schotse rokjes, pierdcings, kapotte panty's en leren jasje smet studs. MOet zeggen dat z ewel door hun huidskleur meer opvallen want je ziet t minder, maar onzin om te zggen dat donkeren mensen dat nei tkunnen. Ken ook nog een bmxer half surinaams die naar nofx en reel big fish gaat!

Rokas 19-01-2003 02:52

hoi ik ben pinda en ik doe een alto na ;)

~Sjeherazade~ 19-01-2003 10:20

Citaat:

Bram schreef:
ok wij gebruiken in belgie de term 'alto' niet, dus wat is nu in feite een alto? Naar ik al gelezen heb vermoed ik zo'n beetje skate-achtige kleren enzo....

alternatievelingen zeggen wij :p...
Ik ken wel wat 'gekleurde' alternatievelingen: zuid-amerikanen, marokkanen, zelfs zwart-afrikanen (die zijn meestal zot van reggae)...maar je ziet het wel minder ja.

shanli 19-01-2003 10:23

Citaat:

Bram schreef:

Alternatievelingen kindjes.

Bla,vind het maar onzin :)

belleblaasbel 19-01-2003 11:30

ik moet toegeven dat ik het ook een beetje raar vind lijken :o het slaat natuurlijk nergens op maar dat komt denk ik omdat de meeste donkere mensen van R&B houden en hip hop enzow
slaat natuurlijk nergens op dat ik dat vind en ik ben ook al tijdje bezig met dit stomme vooroordeel van me af te gooien en het lukt :D

Danique 19-01-2003 15:23

Ik ben geen alto, maar ga wel vaak naar concertjes van emo/hardcore/punk bands en vaak zijn er alleen maar blanke mensen, en ja soms kijken ze wel vreemd, maar verder is er niet echt iets bijzonders. Wel een paar keer skinheads gehad die lomp liepen te doen.
Ik kleed me niet echt alto ,maar wel af en toe een skate broek, skateschoenen of old school vans. Ik let tegenwoordig niet meer zo op hoe mensen kijken, ze doen maar.

Ik vind het soms nog wel jammer dat als ik ergens ben mensen me raar aan kijken, terwijl als ik als nederlander naar zo'n punkconcertje ging er niks aan de hand was. Ik ben trouwens koreaans.

Tja..Ik voel me soms nog een beetje ongemakkelijk als ik dus ergens rondloop waar ik de enige buitenlands uitziende ben, maar na een paar minuten is dat alweer voorbij. Je moet er gewoon niet zoveel over nadenken, dan vergeet je vanzelf hoe je eruit ziet en voel je je net als ieder ander daar. (ik vergeet trouwens zoiezo altijd dat ik er anders uit zie, totdat iemand me er mee confronteert of ik een spiegel zie. Ik voel me gewoon nederlands, want dat ben ik ook.)

Freggol 19-01-2003 16:08

Skinheads zijn buttheads, die weten niet eens wat punk inhoud.

Punk is van/voor iedereen, ennem je moet idd stront hebben aan die figuren die alleen maar zwart wit kunnen zien.

(Hoewel dat voor mij weer wat makkelijk praten is, omdat ik zelf blank ben.)

Maar, ik vind dat je gewoon moet kunnen doen wat je wilt.

MoHaMeDJaLaL 19-01-2003 16:32

Citaat:

dreadlocks schreef:
hoe komen sommige mensen hier toch bij? ik heb deze opmerking al meerdere keren naar me toegegooid gekregen, vooral van 'echte' antillianen *rolls eyes* ikzelf ben half antiliaan en half venezuelaans, en vaak vinden mensen t nog steeds raar dat ik er alto uitzei (heupbroeken met wijde pijpen die over de grond slepen...vooral overseaz broeken, armwarmers...etc etc), en dat ik bijv naar rock luister. en wat ik nog leuker vind is dat vaak mensen het zo verbazend vinden dat ik zo goed nederlands praat.

maar waar komt deze gedachte vandaan, dat donkere mensen geen alto mogen/kunnen zijn? ik voel me gewoon zo, en ik blijf ook zo....:D

gedachten iemand> dit is loos kweet t, maar vroeg t me toch af.

Hey yo!

Ik zelf heb die probleem hier in mijn city ook.
ben de enigste Marokkaan (om het zo te zeggen)
die wijde broeken aan heeft die gescheurd of iets dergelijks zijn.En ook naar hardrock bands luister etc etc. .

Maar als ik naar zo'n band luister ergens kijken sommige mensen me ook heel dom aan.Heb ik een hekel aan!

Het komt inderdaad weinig voor.Maar volgens mij is dat vooral zo omdat ik met vrienden optrek die skater of whatever zijn.
Dus het ligt eraan met welke vriendenkring je te maken heb.

En bij ons in wageningen zie ik niet zo gauw een marokkanen met punkers lopen ofzoiets...vandaar dus

PeaCe

Zwerfkat 19-01-2003 17:01

Euhm, ik let er eigenlijk nooit op? :confused:

Ik ken genoeg 'bruine' mensen die 'alto' zijn of iets alternatievere muziek luisteren hoor.

Duke_Erik 19-01-2003 17:11

Yeah, noem jezelf lekker alto, dat is echt wel alternatief! Jezelf alto noemen en het natuurlijk afkeuren wanneer iemand anders je in een subcultuur plaatst. Gaat het niet om jezelf zijn en anderen accepteren om wie zij zijn? Waarom zou je jezelf dan alto willen noemen en zo jezelf in een hoekje plaatsen? Wees gewoon jezelf en heb schijt aan iedereen die dat tegen staat, maar plaats jezelf niet in een subcultuur

Rhinus 19-01-2003 17:32

Buitenlandse semi alto's zijn knap vind ik.
Semi alto mensen vind ik zoiezo wel knap.
Maar de meeste gaan te ver. En dan word je
zo'n lelijke over the top alto.

Verder heeft dit niks met de Topic te maken.

Roos 19-01-2003 17:42

Citaat:

MoHaMeDJaLaL schreef:
ben de enigste Marokkaan (om het zo te zeggen)
Om het in niet-correct Nederlands te zeggen? Hoeft nou oo kweer niet

Pippeloen 19-01-2003 17:48

waarom moet jejezelf in een hokje plaatsen (over liever gezegd, waarom doet de maatschappy dat?) je bent gewoon wie je bent, hoe je erook uitziet.

Danique 19-01-2003 17:51

Citaat:

Roos schreef:
Kommaneuker.
Niet iedereen hier heeft minimaal een vwo diploma.

Roos 19-01-2003 18:17

Citaat:

danique2 schreef:
Kommaneuker.
Niet iedereen hier heeft minimaal een vwo diploma.

Gebruik woorden gewoon correct, maakt niet uit op wat voor niveau je zit, het staat gewoon kneuzig. Daarnaast is "enigste" een van de 10 fouten die ik gewoon niet voorbij KAN laten gaan. Mag je me best om haten hoor

Danique 19-01-2003 18:25

Ik vind het kneuzig staan om iedereen maar te verbeteren op elke fout die ze maken. Maar goed, nee ik haat je er heus niet om, ik erger me er gewoon soms aan. Vooral als je het zelfs bij MoHaMeDJaLaL nog doet :p

Freggol 19-01-2003 18:27

(y)

Rocksaan 19-01-2003 18:29

Citaat:

Roos schreef:
Gebruik woorden gewoon correct, maakt niet uit op wat voor niveau je zit, het staat gewoon kneuzig. Daarnaast is "enigste" een van de 10 fouten die ik gewoon niet voorbij KAN laten gaan. Mag je me best om haten hoor
Welke taalfouten mogen de resterende 9 dan wezen ?

Pharmacon 19-01-2003 18:31

Citaat:

Roos schreef:

Je moet een zin ook afsluiten met een punt, vraagteken of een uitroepteken.

:rolleyes:

the tourist 19-01-2003 18:38

Nooit gezien, maar waarom zou het niet kunnen?

Rhinus 19-01-2003 18:51

Citaat:

Roos schreef:
Val eens dood.

bam 19-01-2003 18:54

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:
Je moet een zin ook afsluiten met een punt, vraagteken of een uitroepteken.

:rolleyes:

zie je sig (y) :D

MoHaMeDJaLaL 19-01-2003 19:03

Humoristisch hahahaha :p

Dat geval wacht puur om een fout te ontdekken.....
niks beters te doen?
well,get a life!

Ineens weet je het.........
je word docent in het vak Nederlands.

PeaCe

Krez 19-01-2003 19:27

Citaat:

Roos schreef:
:rolleyes: doos...

Rokas 19-01-2003 19:32

ey roos is geen doos ja! ze is lekker punt.

Aaaaaart.. 19-01-2003 19:36

een lekkere doos dan.. ;)

Freggol 19-01-2003 19:41

Onee he,

zelfs bambix moet zich ermee bemoeien ;)

Mindfields 19-01-2003 21:47

Citaat:

MoHaMeDJaLaL schreef:
Humoristisch hahahaha :p

Dat geval wacht puur om een fout te ontdekken.....
niks beters te doen?
well,get a life!

Ineens weet je het.........
je word docent in het vak Nederlands.

PeaCe

Okee, dan zetten we dit ook weer om naar goed Nederlands.

Humoristisch, hahaha. Zij wacht gewoon tot iemand een fout maakt. Heb je niks beters te doen? Krijg een leven! Ineens weet je het, je wordt docent Nederlands! Vrede!
:rolleyes: Leer Nederlands ja..

Ontopic: krijgen we dat alto geblaat weer... :rolleyes:

Adrenaline 20-01-2003 08:22

Citaat:

Adrenaline schreef:
Inderdaad.
Bij mij op school wordt 'alto zijn' sowieso niet geaccepteerd.
Je wordt er zelf voor in elkaar geslagen???????????

MoHaMeDJaLaL 20-01-2003 08:58

para mens!

Hoe bijdehand kun je zijn? :confused:

Ga eens lekker je ....... pesten!

Mja wat verwacht je van een 15 jarige.....?

PeaCe

Qamra 20-01-2003 09:18

Ja genoeg geblaat!

Jees de ene ergert zich aan een spelfout (ik erger me ook kapot als iemand "per se" fout tikt), de andere kan het een worst wezen. Einde verhaal...

Black Sugar 20-01-2003 09:36

Zo'n stelling slaat natuurlijk nergens op. Alsof alle donkere mensen van RnB en rap houden.

Vind dus dat het wel kan :)

Dying Bride 20-01-2003 09:56

euhm... ik zie niet in waarom je perse wit moet zijn om een beetje alternatief te zijn :confused:
Wit, bruin, groen, paars... who cares?

Shah of Blah 20-01-2003 10:56

het kan wel, en een vriendin van mij is(was) daar het levende bewijs van

Hukkie 20-01-2003 11:18

Er zit opzich wel een logica in, veel metal en rock e.d. is vaak 'typisch blanke' muziek (ik heb het ook niet verzonnen). Maar het slaat natuurlijk nergens op dat getinte mensen niet van deze muziek zouden kunnen houden en zich ernaar zouden kunnen kleden.

Pharmacon 20-01-2003 11:27

Citaat:

Hukkie schreef:
Er zit opzich wel een logica in, veel metal en rock e.d. is vaak 'typisch blanke' muziek (ik heb het ook niet verzonnen). Maar het slaat natuurlijk nergens op dat getinte mensen niet van deze muziek zouden kunnen houden en zich ernaar zouden kunnen kleden.
inderdaad!

(btw, geweldige sig marije :))

Hukkie 20-01-2003 11:30

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:
inderdaad!

(btw, geweldige sig marije :))

Dank :o (het scheen gezellig te zijn geweest?:))

Pharmacon 20-01-2003 11:35

Citaat:

Hukkie schreef:
Dank :o (het scheen gezellig te zijn geweest?:))
Offtopic: ja, twas gezellig!! =)

maar inderdaad zie je maar weinig getinte mensen bij rock/metal/punk en vergelijkbare concerten. Geen idee waar het aan ligt..
naja, misschien zijn er wel minder getinte dan blanke mensen in nederland...
dus ook minder getinte mensen die naar "alternatieve" muziek luisteren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.