![]() |
Verschil tussen IP en subnetmasker adres
Weet iemand hier het verschil tussen een IP en Subnetmasker adres?
|
Citaat:
|
Maar aangezien de nederlands scholier zijn huiswerk tegenwoordig LAAT maken:
Citaat:
|
Citaat:
Wat is een IP-adres Elke netwerkverbinding met het Internet heeft een uniek IP-adres. Een IP-adres bestaat uit 4 getallen gelegen tussen 0 en 255, van mekaar gescheiden door een punt b.v. 192.168.59.10. Dit uniek IP-adres kan manueel worden ingevoerd als één van de eigenschappen van het TCP/IP-protocol, gekoppeld aan de netwerkkaart. Door echter gebruik te maken van een DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) wordt het IP-adres automatisch toegekend aan de netwerkkaart. De netwerkbeheerder bepaalt welk systeem van toepassing is in uw omgeving (zie rubriek TCP/IP-instellingen opvragen/wijzigen). Wat is een subnetmasker Aan elk IP-adres is een subnetmasker gekoppeld dat bepaalt welke gedeelte van het IP-adres de subnetidentificatie en welk gedeelte de hostidentificatie aanduidt. Alle computers die fysisch aan hetzelfde netwerkknooppunt (router of switch, zie verder) zijn aangesloten, behoren tot hetzelfde subnet en hebben dezelfde subnetidentificatie. Voorbeeld Als het IP-adres 192.168.59.10 is en het subnetmasker is 255.255.255.0 betekent dit dat 192.168.59 de subnetidentificatie en 10 de hostidentificatie is. Alle computers in dit subnet hebben een IP-adres beginnende met 192.168.59 en hebben 255.255.255.0 als subnetmasker. Het subnetmasker wordt automatisch ingevuld door de DHCP-server of dient manueel te worden ingevuld (zie rubriek TCP/IP-instellingen opvragen/wijzigen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
End story |
Als iedereen zoals jij zou antwoorden, chatfreak, zou je je kunnen afvragen waarom dit forum dan nog zou moeten bestaan. Immers kunnen we dan net zo goed het forum sluiten, op de index 'WWW.GOOGLE.COM' neerzetten, met daarnaast 'UTFS in de postdatabase van ons gesloten forum'.
Nee, ik prefereer het antwoorden van vragen boven het bovengenoemde. |
Citaat:
Maar ik vind het erg jammer dat ik momenteel steeds minder eigen initiatief zie van de leden, als er nou had gestaan: "Ik heb al gezocht met Google, heb wel wat gevonden maar kon niks vinden", dan vindt ik het een ander verhaal, er is tenminste eigen initiatief geweest. Maar ok, jullie hebben ook wel voor een deel gelijk. :) |
wtf kom je slim doen? Als je niet wilt reply'en, dan doe je dat niet. Voor zover ik weet is één van de functies van het scholierenforum scholieren te helpen. Als je vindt dat in een forum een vraag stellen een beetje te gemakkelijk is... en dan dat minachting van "ach goed, zal ik je maar het antwoord geven" (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, google.com is net zo makkelijk. Citaat:
Maar misschien is het ook puur uit interesse, dat ie wil weten wat 't is. |
Citaat:
Citaat:
OK, ik moet toegeven, jullie standpunten zijn ook niet slecht. :) |
Citaat:
True, Dankje :P |
waarom zal t gelijk om huiswerk gaan, eig.?
|
Citaat:
Maar dan nog.. iemand kan wel op google gaan zoeken.. maar misschien zeggen al die computertechnische termen 'm niks, en hoopt ie op een simpelere uitleg via 't forum :p |
Citaat:
Trouwens, we zijn met z`n allen best wel off-topic gegaan :D |
Citaat:
edit: typo |
Citaat:
En laten we idd maar ff stoppen met off-topic posten :) |
Mij prima, maar ik denk dat de topic starter nu wel weet wat het verschil is inmiddels want dat heeft al iemand genoemd.
|
Citaat:
Citaat:
Hij is misschien nu wel bezig met zijn verantwoordelijkheid. En zoals al iemand anders zei, er bestaat een kans dat het helemaal niets met school te maken heeft.. zow.. heb ik even weer geblaat |
Jullie lijken wel leraren..
|
Stelletje nerds met je 'zoek het zelf op' ... pff, allemachtig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb toch al aangegeven dat ik de argumenten van de anderen ook goed vindt en dat ik daar ook rekening mee zal houden in de toekomst? Alles opgelost. Punt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
lalala, ik heb mijn standpunt nu wel duidelijk gemaakt, ik heb aangegeven dat ik jullie standpunt ook begrijp en daar rekening mee zal zouden, waarom dan nog verder zeiken in dit topic? Dit topic kan net zo goed op slot, alles is opgelost. :)
|
Citaat:
|
Dit gaat al niet meer waar het over zou moeten gaan. Beetje meer ontopic allemaal de volgende keer aub. Het antwoord is iig wel duidelijk, tnx Stijntje ;)
Gesloten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |