Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 19:18
majin_dabura
majin_dabura is offline
Weet iemand hier het verschil tussen een IP en Subnetmasker adres?
Oud 19-01-2003, 19:35
Martin
Martin is offline
Citaat:
majin_dabura schreef:
Weet iemand hier het verschil tussen een IP en Subnetmasker adres?
Ja dat weet ik, en dan? Misschien kan je zelf ook even kijken in je lesboeken of zoeken op internet. Daar leer je heel wat meer van dan ons jouw huiswerk te laten maken.
Oud 19-01-2003, 19:44
Martin
Martin is offline
Maar aangezien de nederlands scholier zijn huiswerk tegenwoordig LAAT maken:

Citaat:
Uitleg ip:
IP address: In the same way as every phone has a number, every computer on the Internet has a number, called an IP address or an IP number. When you type a host name like www.uk2.net into your web browser, your web browser asks uk2.net's nameservers which IP address www.uk2.net corresponds to. It then connects to that IP address to get the web page.
Oud 19-01-2003, 19:44
Stijn
Stijn is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Ja dat weet ik, en dan? Misschien kan je zelf ook even kijken in je lesboeken of zoeken op internet. Daar leer je heel wat meer van dan ons jouw huiswerk te laten maken.
Wat een lame opmerking, niet iedereen is zo geinteresseerd in computers. Verder vind jij misschien heel snel iets op internet omdat je het gewoon bent, als je geen zin hebt om te helpen reageer dan niet.

Wat is een IP-adres
Elke netwerkverbinding met het Internet heeft een uniek IP-adres. Een IP-adres bestaat uit 4 getallen gelegen tussen 0 en 255, van mekaar gescheiden door een punt b.v. 192.168.59.10. Dit uniek IP-adres kan manueel worden ingevoerd als één van de eigenschappen van het TCP/IP-protocol, gekoppeld aan de netwerkkaart. Door echter gebruik te maken van een DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) wordt het IP-adres automatisch toegekend aan de netwerkkaart.

De netwerkbeheerder bepaalt welk systeem van toepassing is in uw omgeving (zie rubriek TCP/IP-instellingen opvragen/wijzigen).

Wat is een subnetmasker
Aan elk IP-adres is een subnetmasker gekoppeld dat bepaalt welke gedeelte van het IP-adres de subnetidentificatie en welk gedeelte de hostidentificatie aanduidt. Alle computers die fysisch aan hetzelfde netwerkknooppunt (router of switch, zie verder) zijn aangesloten, behoren tot hetzelfde subnet en hebben dezelfde subnetidentificatie.

Voorbeeld
Als het IP-adres 192.168.59.10 is en het subnetmasker is 255.255.255.0 betekent dit dat 192.168.59 de subnetidentificatie en 10 de hostidentificatie is. Alle computers in dit subnet hebben een IP-adres beginnende met 192.168.59 en hebben 255.255.255.0 als subnetmasker.

Het subnetmasker wordt automatisch ingevuld door de DHCP-server of dient manueel te worden ingevuld (zie rubriek TCP/IP-instellingen opvragen/wijzigen).
Oud 19-01-2003, 19:47
Martin
Martin is offline
Citaat:
Stijn schreef:
Wat een lame opmerking, niet iedereen is zo geinteresseerd in computers. Verder vind jij misschien heel snel iets op internet omdat je het gewoon bent, als je geen zin hebt om te helpen reageer dan niet.
Het is zeker geen lame opmerking. Het gebeurt hiet steeds vaker dat mensen hier vragen komen stellen omdat ze te lui zijn om zelf de antwoorden op hun huiswerk te zoeken. Die mensen kunnen ook zélf zoeken naar die informatie, helaas gebeurt dat nog steeds te weinig .
Oud 19-01-2003, 19:56
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Het is zeker geen lame opmerking. Het gebeurt hiet steeds vaker dat mensen hier vragen komen stellen omdat ze te lui zijn om zelf de antwoorden op hun huiswerk te zoeken. Die mensen kunnen ook zélf zoeken naar die informatie, helaas gebeurt dat nog steeds te weinig .
Helemaal mee eens!! Ik ben het met je eens dat de gemiddelde scholier niet eens de moeite doet om het op te zoeken of anders aan de desbetreffende leraar te vragen.
Oud 19-01-2003, 21:52
Stijn
Stijn is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Als jij dat lame vindt is dat jouw probleem, antwoord er dan niet op. Het is niet omdat jij goed met google kan werken dat anderen dat ook kunnen.

End story

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 21:59.
Oud 19-01-2003, 21:56
p-chez
p-chez is offline
Als iedereen zoals jij zou antwoorden, chatfreak, zou je je kunnen afvragen waarom dit forum dan nog zou moeten bestaan. Immers kunnen we dan net zo goed het forum sluiten, op de index 'WWW.GOOGLE.COM' neerzetten, met daarnaast 'UTFS in de postdatabase van ons gesloten forum'.

Nee, ik prefereer het antwoorden van vragen boven het bovengenoemde.
Oud 19-01-2003, 21:59
Martin
Martin is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Als iedereen zoals jij zou antwoorden, chatfreak, zou je je kunnen afvragen waarom dit forum dan nog zou moeten bestaan. Immers kunnen we dan net zo goed het forum sluiten, op de index 'WWW.GOOGLE.COM' neerzetten, met daarnaast 'UTFS in de postdatabase van ons gesloten forum'.

Ok, ik moet je wel gedeeltelijk gelijk geven, daar kan ik niet omheen.

Maar ik vind het erg jammer dat ik momenteel steeds minder eigen initiatief zie van de leden, als er nou had gestaan: "Ik heb al gezocht met Google, heb wel wat gevonden maar kon niks vinden", dan vindt ik het een ander verhaal, er is tenminste eigen initiatief geweest.

Maar ok, jullie hebben ook wel voor een deel gelijk.
Oud 19-01-2003, 22:00
Zoulou
Zoulou is offline
wtf kom je slim doen? Als je niet wilt reply'en, dan doe je dat niet. Voor zover ik weet is één van de functies van het scholierenforum scholieren te helpen. Als je vindt dat in een forum een vraag stellen een beetje te gemakkelijk is... en dan dat minachting van "ach goed, zal ik je maar het antwoord geven"
Oud 19-01-2003, 22:01
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Ok dat je best antwoord kunt geven op de topics die geopend worden ok maar als het verschil tussen IP en Subnetten ook in je leerboek staat dan zou chatfreak wel kunnen zeggen dat je eerst in je boek moet kijken of kunnen vragen aan je leraar van het vak. Als je er dan niet wijs uitkomt ok dan kanje het posten.
Oud 19-01-2003, 22:01
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Ok, ik moet je wel gedeeltelijk gelijk geven, daar kan ik niet omheen.

Maar ik vind het erg jammer dat ik momenteel steeds minder eigen initiatief zie van de leden, als er nou had gestaan: "Ik heb al gezocht met Google, heb wel wat gevonden maar kon niks vinden", dan vindt ik het een ander verhaal, er is tenminste eigen initiatief geweest.

Maar ok, jullie hebben ook wel voor een deel gelijk.
Hehe, ok dan

Maargoed, google.com is net zo makkelijk.

Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ok dat je best antwoord kunt geven op de topics die geopend worden ok maar als het verschil tussen IP en Subnetten ook in je leerboek staat dan zou chatfreak wel kunnen zeggen dat je eerst in je boek moet kijken of kunnen vragen aan je leraar van het vak. Als je er dan niet wijs uitkomt ok dan kanje het posten.
Tja, misschien moet de topicstarter morgen wel iets belangrijks inleveren, en kan hij dus de leraar niet raadplegen.
Maar misschien is het ook puur uit interesse, dat ie wil weten wat 't is.
Oud 19-01-2003, 22:07
Martin
Martin is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Tja, misschien moet de topicstarter morgen wel iets belangrijks inleveren, en kan hij dus de leraar niet raadplegen.
Opzich een goed punt, maar het is de verantwoordelijkheid van de leerling om alles op tijd in te leveren, hij/zij had ook eerder kunnen beginnen en het dan aan de leraar kunnen vragen.
Citaat:
p-chez schreef:
Maar misschien is het ook puur uit interesse, dat ie wil weten wat 't is.
Zou heel goed kunnen, maar als hij echt geinteresseert is kan hij ook zelf zoeken.

OK, ik moet toegeven, jullie standpunten zijn ook niet slecht.
Oud 19-01-2003, 22:13
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Opzich een goed punt, maar het is de verantwoordelijkheid van de leerling om alles op tijd in te leveren, hij/zij had ook eerder kunnen beginnen en het dan aan de leraar kunnen vragen.

Zou heel goed kunnen, maar als hij echt geinteresseert is kan hij ook zelf zoeken.

OK, ik moet toegeven, jullie standpunten zijn ook niet slecht.
True,

True,

Dankje
Oud 19-01-2003, 22:15
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
waarom zal t gelijk om huiswerk gaan, eig.?
Oud 19-01-2003, 22:17
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Juh, ik zei ook dat 't ook uit interesse kan zijn.

Maar dan nog.. iemand kan wel op google gaan zoeken.. maar misschien zeggen al die computertechnische termen 'm niks, en hoopt ie op een simpelere uitleg via 't forum
Oud 19-01-2003, 22:17
Martin
Martin is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Omdat dat namelijk vaag genoeg gebeurt.

Trouwens, we zijn met z`n allen best wel off-topic gegaan
Oud 19-01-2003, 22:18
Martin
Martin is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Maar dan nog.. iemand kan wel op google gaan zoeken.. maar misschien zeggen al die computertechnische termen 'm niks, en hoopt ie op een simpelere uitleg via 't forum
Dit vind ik een heel goed argument, dat zal ik voortaan in mijn achterhoofd houden

edit: typo

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 22:20.
Oud 19-01-2003, 22:19
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Dit vind ik ene heel goed argument, dat zal ik voortaan in mijn achterhoofd houden
.

En laten we idd maar ff stoppen met off-topic posten
Oud 19-01-2003, 22:32
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Mij prima, maar ik denk dat de topic starter nu wel weet wat het verschil is inmiddels want dat heeft al iemand genoemd.
Oud 19-01-2003, 23:22
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
als er nou had gestaan: "Ik heb al gezocht met Google, heb wel wat gevonden maar kon niks vinden",
ik heb in een auto gereden, maar zonder auto?

Citaat:
chatfreak schreef:
maar het is de verantwoordelijkheid van de leerling om alles op tijd in te leveren, hij/zij had ook eerder kunnen beginnen en het dan aan de leraar kunnen vragen
[/B]
wat heb jij daar mee te maken.
Hij is misschien nu wel bezig met zijn verantwoordelijkheid.

En zoals al iemand anders zei, er bestaat een kans dat het helemaal niets met school te maken heeft..

zow.. heb ik even weer geblaat
Oud 20-01-2003, 01:25
sneez
sneez is offline
Jullie lijken wel leraren..
Oud 20-01-2003, 01:26
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Stelletje nerds met je 'zoek het zelf op' ... pff, allemachtig.
Oud 20-01-2003, 01:26
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
Dude; jij gaat echt voor een nummer-1 notering in mijn "buttrape & nekschot"-parade hè?
Oud 20-01-2003, 01:31
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Het schrijven van een topic is al initiatief. Verder is niet alles heel helder (en in het Nederlands!) te vinden op Internet. Ik vind een thread hier starten zeer vergelijkbaar met het zoeken op Internet, alleen krijg je dan zelfs een antwoord volledig toegespitst op je vraag en meestal nog snel ook. Behalve als je snikkelkaasbijters als Chatfreak aan je broek hebt hangen uiteraard.
Advertentie
Oud 20-01-2003, 06:32
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Dude; jij gaat echt voor een nummer-1 notering in mijn "buttrape & nekschot"-parade hè?
Haha, ik zat al te wachten op deze reactie, heb jij dit topic al doorgelezen? Volgens mij niet!

Ik heb toch al aangegeven dat ik de argumenten van de anderen ook goed vindt en dat ik daar ook rekening mee zal houden in de toekomst? Alles opgelost. Punt.
Oud 20-01-2003, 06:34
Martin
Martin is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef:
Behalve als je snikkelkaasbijters als Chatfreak aan je broek hebt hangen uiteraard.
Laat ik hiet maar niet op ingaan, dit slaat als een fietsbel op een vrachtwagen...
Oud 20-01-2003, 10:36
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Laat ik hiet maar niet op ingaan, dit slaat als een fietsbel op een vrachtwagen...
Jongens laten we ophouden met deze onzin anders kan je beter topic sluiten.
Oud 20-01-2003, 13:43
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
LMAO
Oud 20-01-2003, 21:54
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
hetis wel een lame opmertking als jij het weet en het kost je bijna geen moeite waarom wil je het dan niet delen. Hij moet er moeite voor doen om er8er te komen ji weet het zo. Je kunt net zo goed geen forum maken dan, want je kunt alles wel zelf uitzoeken als je er maar tijd in stopt
Oud 20-01-2003, 21:55
Martin
Martin is offline
lalala, ik heb mijn standpunt nu wel duidelijk gemaakt, ik heb aangegeven dat ik jullie standpunt ook begrijp en daar rekening mee zal zouden, waarom dan nog verder zeiken in dit topic? Dit topic kan net zo goed op slot, alles is opgelost.
Oud 20-01-2003, 21:57
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
lalala, ik heb mijn standpunt nu wel duidelijk gemaakt, ik heb aangegeven dat ik jullie standpunt ook begrijp en daar rekening mee zal zouden, waarom dan nog verder zeiken in dit topic? Dit topic kan net zo goed op slot, alles is opgelost.
Oud 20-01-2003, 21:57
Koen
Koen is offline
Dit gaat al niet meer waar het over zou moeten gaan. Beetje meer ontopic allemaal de volgende keer aub. Het antwoord is iig wel duidelijk, tnx Stijntje

Gesloten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten