![]() |
moeders met carriere
tegenwoordig zijn er veel moeders die naast hun kinderen nog een full-time baan hebben of nog steeds aan het studeren zijn. is dit verantwoord voor deze kinderen? moet je ze gewoon vijf dagen in de week naar het kinderopvang sturen of naar oma?
laat even weten wat jij er van vindt... |
Dat moeten die moeders gewoon zelf weten. Ik zie niet zoveel problemen bij het onderbrengen van kinderen bij hun oma's en opa's, ik vraag me alleen af of opa's en oma's tot dat doel bereid zijn.
|
je moet wel tegenwoordig weet je wel wat t allemaal kost? t wordt allemaal maar duurder zodat je wel emt zijn 2en moet werken.
voor de kinderen is t niks nee, daar heb je gelijk in, waarom denk je dat de normen en waarde zo laag zijn? niet omdat ze dat thuis leren hoor |
Dat een moeder een carriere heeft vind ik opzich goed, maar je merkt het vaak aan kinderen als ze de hele week alleen thuis zijn of naar kinderopvang worden gebracht. Ze vragen vaak heel veel aandacht (in mijn ogen omdat ze die thuis niet krijgen). Mijn moeder werkt ook, ze is pedicure, ze werkt dus thuis en volgens mij is dat een goede oplossing. Toen ik nog op de basisschool zat was ze er altijd als wij uit school kwamen. Dat is in mijn ogen heel belangrijk. Daarom ben ik ervoor dat vrouwen (of de man, in ieder geval één van de ouders) thuis werkt, of parttime. Zodat de kinderen wel de aandacht krijgen die ze nodig hebben.
|
Dan moeten de mannen maar minder lang werken, hoor. Ik ben van mening dat je als ouders van (jonge) kinderen het werken en thuiszitten gelijk moet verdelen. Krijgt dat kind ook eens een band met z'n vader.
|
Citaat:
|
Citaat:
De mannen hebben in deze maatschappij nog steeds een streepje voor met wat betreft financiele zaken dan vrouwen. volgens mij is allebei de dingen geen oplossing, er blijven maars aan zitten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom hebben we het alleen over moeders/tweeverdieners?
Ik woon alleen bij m'n vader, die fulltime werkt. Als je een alleenstaande ouder bent, zul je wel moeten werken, als je tenminste eten wilt hebben voor jezelf en je kind en als je wilt dat je kind naar school gaat. Ook als tweeverdieners zul je vaak wel moeten, om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. |
ik had het inderdaad over moeders, maar bedoel opzich gewoon een ouder, ervanuitgaande dat er twee mensen zijn die voor het kind zorgen. eentje werkt full-time, vader of moeder, dat maakt niet uit, maar die andere? tuurlijk is een carriere belangrijk, maar die kan je later ook weer oppakken, je band met je kind niet. en zoals al gezegd, als je het zo belangrijk vindt om te werken, kan je toch ook thuis werken?en op de reactie, waarom ben ik anders naar school gegaan? zou ik willen zeggen: waarom wil je dan een kind? leuk, voor na het werk eventjes?
|
Citaat:
Waarom zorgen dat een persoon minder gaat werken en de ander gewoon full time. Dit heeft niets met vrouw/man te maken, want het kan zeker zo zijn dat de vrouw fulltime gaat werken. |
"Wie is toch die man die iedere zondag bij ons het vlees snijdt?", vroeg zoonlief zich af.
:D |
Citaat:
|
weg met dat soort moeders.
|
Citaat:
All power to de vaders van ons land! :D |
Dat twee parttimers minder verdienen dan een fulltimer wordt vooral door het CDA aangemoedigd met hun gezinsideaal.
Bah. |
Citaat:
Wist ik niet. Hmm.... :( Bah, inderdaad. |
Ik vind het vreselijk als ouders hun kinderen voor de hele week, de hele dag lang op een kinderdagverblijf plaatsen.
Neem dan geen kinderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je nou afwisselt; de vrouw na de bevalling tot een paar jaar parttime werken en dan de man parttime werken en de vrouw fulltime? Of andersom, natuurlijk. Mr. Zonde als je net een beetje carriere maakt... |
Citaat:
|
als kinderen weer wat ouder zijn..naar de middelbare school gaan zie ik het probleem niet, heb een broertje die net in de brugklas zit, mn vader heeft een fulltime baan, en mn moeder werkt 4 hele dagen in de week. no problem.
|
Citaat:
En kinderopvang is daar zeer goed geregeld. |
Citaat:
Ook toen ik jong was. Vond ik niet erg. Mijn moeder had een kapsalon dat bevestigd was aan het huis en ik zat meestal toch op school. Met mijn vader ging ik zaterdags vaak boodschappen doen en hij deed het huishouden incl. koken op zaterdag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of beiden zwangerschapsverlof of beiden part-time laten werken. Of (helemaal tof :P) beiden! :P Ps.: je zou daarvoor wat meer belastingcenten kunnen gebruiken.... in Zweden worden heel veel van de belasting (en da's veel) gestoken in dergelijke sociale voorzieningen. |
Wat is er mis met kinderopvang? Zo krijgen kinderen toch sociale contacten??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat het kindje zich dan gaat afvragen wie die rare mensen toch steeds zijn die het bij de kinderopvang weghalen?
|
Citaat:
Voor oudere kinderen is het misschien wel gezellig... |
Citaat:
Ik ben vanaf 3 jaar naar de creche gegaan. Volgens mij heeft mij dat weinig schade toegebracht :) (eerder het schoolsysteem daarna wat me schade heeft toegebracht, maar da's een andere discussie) Met het Zweedse systeem is het kind ongeveer 3 jaar nadat beide ouders zwangerschapsverlof gehad hebben. |
Citaat:
Voor oudere kinderen is het inderdaad een andere geval, dan is een creche misschien inderdaad wel gezellig :D |
Citaat:
Had het met een Zweed erover gehad: "You get "Parentmoney" that is payed out to the parents during a total of 480 days. You can transfer the days between the parents as you wish - except for two months. Those are called the "father-" and "mother-months". Each parent has the right to get half of the days each (but could transfer most of it). Also, I think that the fathers are allowed 10 days off together with the mother right after birth." "so if the father earns loads then the father could transfer most of the days to the mother" "Yes. 225 days it seems." "I _THINK_ you will get 80% of the salary you get when you are sick from work during these days. So, to some people that kind of money loss would be unfortunately impossible. You get that for 390 of the days. Then for the last days it seems like you get 60SEK per day (that is around 6Euro / day)." (nou is dat laatste nog niet optimaal voor de lagere inkomens, maar het gehel systeem lijkt me veel vooruitstrevender en beter dan Nederland. Zweden kwam dan ook op nummer 1 terecht van landen waar de moeders het het beste af zijn. "WASHINGTON (CNN) -- The United States ranks behind Canada, Australia and eight European countries and just ahead of Cuba in a report assessing the well-being of mothers around the world. Sweden tops the list of 94 countries in the State of the World's Mothers index examining 10 factors related to women's and children's health, education and political status. (...)") |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |