Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   plakt er n naam op dreads? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=358445)

undefined 28-01-2003 22:29

plakt er n naam op dreads?

?
is het zo dat dreads bij altos horen enzo? of is het echt voor iedereen?
want ik vint echt zalig cool, maar ben niet echt n alto(zou't wel willen zijn...) en wil nu ook geen wanabee worden ofzo...

undefined 28-01-2003 22:32

en btw...cemetary slut, hoe zijn jou dreads gezet en hoelang heb je ze? k vint ze verschriklijk mooi

Fleur 28-01-2003 22:40

Nou dreads zijn zeker niet alleen voor alto's :D
Oorspronkelijk al helemaal niet, meer voor die reggea types ;)
Tegenwoordig hebben allerlei "soorten" mensen (als je over soorten kunt spreken, liever niet, maargoed..) dreads..zeker niet alleen "alto's"...

undefined 28-01-2003 22:47

dus eigelijk..moest je nu n huppeltrutje zijn(hiebij voer dit woord oficieel in:p) kan je even goed dreads nemen?
ben zo geen trutje ze(en met huppeltrutjes bedolk zon shminkdoosekes enzo..)
en worden dreads makkelijk aangenomen door ouders(moeilijke ouder zeg maar, k heb t hierthuis nog niet voorgesteld, maar wet totaal niet watk moet verwachten:s)

undefined 28-01-2003 22:48

en ook sommige vrienden van me zeggen da't totaal nie bij me zou passen(sommige anderen dan wer wel..maar dat zijn dan degene waark minder vaak mee omga..)

kaleidoscope 28-01-2003 22:49

1)Dreads zie je steeds vaker terug komen in het straatbeeld van nu hoor :)
Het begon met een nepdreads infasie, en nu worden gewone dreads ook geaccepteerd, tenminste dat is wat ik merk..ik ken redelijk wat normaal geklede figuren die dreadjes hebben :)

2)Mijn dreads zijn home-made, Olga heeft ze gemaakt..met wat ienie mienie hulp van mij, en ik heb ze nu bijna 4 maanden denk ik :)

kaleidoscope 28-01-2003 22:50

oh en 3) Dankjewel :o :)

Black Sugar 28-01-2003 23:04

Beetje weinig toevoegend topic. Mischien dat je het in een topic over dreads of haar kunt vragen.

Mortischa 28-01-2003 23:09

ik ken 3 meisjes die normale kleding dragen en ook dreads
hebben, vink juist wel koel en gewaagd :cool:

nare man 28-01-2003 23:10

Je zult een kakker niet snel met dreads zien lopen. IMO is het toch altijd wel een béétje alternatief, ook al draag je er normale kleren onder.

eXo 28-01-2003 23:22

Dreads zijn voor reggae lui. LMD

Sven 28-01-2003 23:35

Ik zie nog best vaak niet-alto's met dreads lopen :) maar het wordt volgens mij wel heel erg met altos geassocieerd... in onze cultuur dan :)

the exploding boy 28-01-2003 23:38

Citaat:

eXo schreef:
Dreads zijn voor reggae lui. LMD

notbonefish 29-01-2003 01:13

In praag blijkbaar wel.
we waren net met z'n allen de trein uitgestapt, en zaten in de hal te kijken waar we heen moesten... komt er zo'n meisje naar me toe lope: "yackedy schmacketdy Marihuana?":D
de rest van de week heb ik meer aanboden te horen gekregen dan de anderen (zo'n 6 ofzo). jammer dat ik ze niet kon verstaan :rolleyes:

a new noise 29-01-2003 07:36

Citaat:

nare man schreef:
Je zult een kakker niet snel met dreads zien lopen. IMO is het toch altijd wel een béétje alternatief, ook al draag je er normale kleren onder.
trendsetters zijn vaak "alternatief" qua kleding

sterrenmeisje 29-01-2003 07:38

kakkers enzo hebben meestal van die nepdreads... blegh

Hukkie 29-01-2003 09:14

Citaat:

bonefish schreef:
In praag blijkbaar wel.
we waren net met z'n allen de trein uitgestapt, en zaten in de hal te kijken waar we heen moesten... komt er zo'n meisje naar me toe lope: "yackedy schmacketdy Marihuana?":D
de rest van de week heb ik meer aanboden te horen gekregen dan de anderen (zo'n 6 ofzo). jammer dat ik ze niet kon verstaan :rolleyes:

:D die link wordt snel gelegd ja, heb er ook wel eens last van.

Triloxigen 29-01-2003 10:00

Citaat:

undefined schreef:
?
is het zo dat dreads bij altos horen enzo? of is het echt voor iedereen?
want ik vint echt zalig cool, maar ben niet echt n alto(zou't wel willen zijn...) en wil nu ook geen wanabee worden ofzo...

Als je het wil zijn, waarom ben je het niet.
Je geeft nu aan dat je 'iets' anders bent dan dat je wil zijn, dat is niet helemaal goed.

En dreads, ach, het kan bij vanalles, behalve Breezahsluts :D

Roos 29-01-2003 10:07

Citaat:

nare man schreef:
Ja vind ik ook.

Qamra 29-01-2003 10:19

Dreads horen niet te plakken.....

Stevill 29-01-2003 10:25

hehehe

Heersch topic :D (y)

eXo 29-01-2003 13:32

Citaat:

bonefish schreef:
In praag blijkbaar wel.

marihuana < - > dreads < - > alto

uh ik leg de link niet.

a new noise 29-01-2003 13:56

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Dreads horen niet te plakken.....
Er kunnen zich echter uitzonderlijke situaties voordoen waarbij dit voorkomt.

dus jongens -> leer richten :D

Qamra 29-01-2003 14:01

Citaat:

a new noise schreef:
Er kunnen zich echter uitzonderlijke situaties voordoen waarbij dit voorkomt.

dus jongens -> leer richten :D

Ja zeg... bah....

undefined 29-01-2003 16:58

dan ga'k mezelf overhalen om een van de dagen es aan me ouders te zegge: "zeg..ik wil dreads!..:s don't shoot me"
wish me luck, want wilt echt kei graag, vint zo leuk
en ja, mn vriende overhale da'k er wel mee zou staan:d

dreadlocks 30-01-2003 20:12

Citaat:

CemetarySlut schreef:
1) en nu worden gewone dreads ook geaccepteerdik :)
nou nee, ik vind echte acceptatie als je ook aangenomen word voor werk (dat misschien veel sneller aan iemand gegeven wordt met een 'fatsoenlijk haarkapsel') ondanks je dreads hebt. dus t wordt NIET algemeen geaccepteerd ;)

GRRR 30-01-2003 20:22

dreads komen van rasta's zoals marley. wilde altijd wel dreads zetten omdat het er doop uit ziet :D maar ik ben geen rasta. tegenwoordig is het gewoon een modebeeld. maarja boeie :P

Hukkie 31-01-2003 13:05

Ik denk dat er sowieso maar weinig mensen met dreads overtuigd rasta zijn.

Qamra 31-01-2003 14:02

Citaat:

*pixie* schreef:
kakkers enzo hebben meestal van die nepdreads... blegh
Ik ben geen kakker!

en ik heb ze ook gehad, en doe ze er volgende week ofzo weer in...

maantje tuurt 31-01-2003 14:46

neem gewoon lekker dreads als je dat wil, ik haat dat gedoe van 'nee jij bent geen alto, jij mag geen dreads' en het gaat er toch om dat jij dreads wil, jij vind het toch mooi? :)

hotworst 31-01-2003 16:27

waarom heeft iedereen het over treads ... :/

Mortischa 31-01-2003 20:55

Citaat:

Mortischa schreef:
ik ken 3 meisjes die normale kleding dragen en ook dreads
hebben, vink juist wel koel en gewaagd :cool:

okee zag ze dus paardagen terug, allemaal eruit gehaald....

Roos 01-02-2003 11:55

Citaat:

eXo schreef:
marihuana < - > dreads < - > alto

uh ik leg de link niet.

nee
marihuana <-> alto <-> dreads

sterrenmeisje 09-02-2003 15:48

Citaat:

Roos schreef:
nee
marihuana <-> alto <-> dreads

whatever... het is allemaal BOB MARLEY'S SCHULD!!!!!

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Ik ben geen kakker!

en ik heb ze ook gehad, en doe ze er volgende week ofzo weer in...

ik vind het te makkelijk... dreads moet je wel echt doen eigenlijk :) anders val je op zich onder hokje wannabe

je moet t allemaal zelf weten weet je.. maar ik vinnut nie mooi... je ziet hoe plastic ut is en sjit

Qamra 09-02-2003 15:56

Citaat:

*pixie* schreef:
je moet t allemaal zelf weten weet je.. maar ik vinnut nie mooi... je ziet hoe plastic ut is en sjit
Das ook de bedoeling babe, het moet niet over komen als écht... Tenminste NIET bij mij...

sterrenmeisje 09-02-2003 15:59

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Das ook de bedoeling babe, het moet niet over komen als écht... Tenminste NIET bij mij...
laat es foto zien dan... dan kan ik je lekker afzeiken :P

Qamra 09-02-2003 16:02

Citaat:

*pixie* schreef:
laat es foto zien dan... dan kan ik je lekker afzeiken :P
Dat doe je al genoeg, daar heb je geen foto voor nodig... Puh.. Me omgeving vind het ook heel mooi en ik ook dus ik doe het lekker tohooooooooooooch.... *talk to the hand!!!*

Nee even serieus; kheb geen foto meer online staan... Maar ik vind het gewoon mooi en makkelijk en onderhoudsvrij en kleurrijk..

Wat is er dan zo gruwelijk fout aan? Het lijkt niet eens op dreads! Het heet alleen zo!

sterrenmeisje 09-02-2003 16:11

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Dat doe je al genoeg, daar heb je geen foto voor nodig...
neej das waar/...

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Puh.. Me omgeving vind het ook heel mooi en ik ook dus ik doe het lekker tohooooooooooooch.... *talk to the hand!!!*

Nee even serieus; kheb geen foto meer online staan... Maar ik vind het gewoon mooi en makkelijk en onderhoudsvrij en kleurrijk..

Wat is er dan zo gruwelijk fout aan? Het lijkt niet eens op dreads! Het heet alleen zo!

jah ik weet nie... als je dreadsjes neemt is dat nie zo simpel je ben dur de hele tijd meej bezi en shit (bijwerken, bijdraaien, bijvervn, waxen, wassen, 3 maanden niet wassen, jeuk roos, schilfertjes, commentaar van iedereemn. iedereen wil duraan zitten en plukken en zegt dan gadverdamme, kan je er niet zomaar uithalen, moet afknippen, kost tijd en geld en zijn gewoon veel cooler en meer alto lekker puh)... ze worden nooit zo regelmatig of felgekleurd of schoon als nepdingen, die naar mijn ideej te standaard en te simpel zijn... t ziet er niet echt mooit uit ook.. je ziet zo het echte haar en echte kleur er doorheen, t doet veel meer pij volges mij - wat dus helemaal niet nodig is- blah

kaleidoscope 09-02-2003 16:13

Citaat:

ik vind het te makkelijk... dreads moet je wel echt doen eigenlijk anders val je op zich onder hokje wannabe
Alsof mensen syntetische dreads in hun haar zetten met de intentie dat het echt moet lijken.
Misschien vinden ze het gewoon mooi, net zoals jij en ik dreads van eigen haar mooi vinden.

Heeft niks met wannabe zijn ja of te nee te maken.

sterrenmeisje 09-02-2003 16:23

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Alsof mensen syntetische dreads in hun haar zetten met de intentie dat het echt moet lijken.
Misschien vinden ze het gewoon mooi, net zoals jij en ik dreads van eigen haar mooi vinden.

Heeft niks met wannabe zijn ja of te nee te maken.

nou haal je echt precies t kutste zinnejte eruit bitch :P :D

ik vind gewoon: echt is goed.. nep niet... je gaat tog ook nie zo je knuffel uitlaten aan een riempje? (sooow die vergelijking sloeg helemal als een lul op een drumstel)

trouwes.. al me antwoorden doe ik in de geest van je sig... jammer dat jij um heb anders wou ik um (ruilen?)

Qamra 09-02-2003 17:16

Citaat:

*pixie* schreef:

ze worden nooit zo regelmatig of felgekleurd of schoon als nepdingen, die naar mijn ideej te standaard en te simpel zijn... t ziet er niet echt mooit uit ook.. je ziet zo het echte haar en echte kleur er doorheen, t doet veel meer pij volges mij - wat dus helemaal niet nodig is- blah

Weet je wel hoeveel mensen aan nepdreads zitten te pulken.. En ik ga deze week naar de kapper, dus alleen bij de vlechtjes zie je dan me haar.. En die nepdreads doen imo niet zoveel pijn, alleen de eerste twee dagen koppijn en dan ben je al gewend..

En mensen roepen je na; HEEEEEEEEE DAT MEISJE HEEFT GROEN HAAAAAAR (niet dat dat me boeit ;))

sterrenmeisje 09-02-2003 18:07

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Weet je wel hoeveel mensen aan nepdreads zitten te pulken.. En mensen roepen je na; HEEEEEEEEE DAT MEISJE HEEFT GROEN HAAAAAAR (niet dat dat me boeit ;))
1e vinnik zielig voor je *knuf*

en 2e is stiekum altijd wel leuk (ik werd altijd nageroepen door van die blonde dozen: pippi langkous!! pipo!!!

Qamra 09-02-2003 18:22

Citaat:

*pixie* schreef:
1e vinnik zielig voor je *knuf*

en 2e is stiekum altijd wel leuk (ik werd altijd nageroepen door van die blonde dozen: pippi langkous!! pipo!!!

Mensen hebben toch al-tijd wat te mekkeren... :p

sterrenmeisje 09-02-2003 18:30

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Mensen hebben toch al-tijd wat te mekkeren... :p

psssssst klagen is leuk

Roos 09-02-2003 18:40

Citaat:

*pixie* schreef:
neej das waar/...

jah ik weet nie... als je dreadsjes neemt is dat nie zo simpel je ben dur de hele tijd meej bezi en shit (bijwerken, bijdraaien, bijvervn, waxen, wassen, 3 maanden niet wassen, jeuk roos, schilfertjes, commentaar van iedereemn. iedereen wil duraan zitten en plukken en zegt dan gadverdamme, kan je er niet zomaar uithalen, moet afknippen, kost tijd en geld en zijn gewoon veel cooler en meer alto lekker puh)... ze worden nooit zo regelmatig of felgekleurd of schoon als nepdingen, die naar mijn ideej te standaard en te simpel zijn... t ziet er niet echt mooit uit ook.. je ziet zo het echte haar en echte kleur er doorheen, t doet veel meer pij volges mij - wat dus helemaal niet nodig is- blah

Alsof jouw rode haar natuurlijk lijkt? Nee precies, dat hoeft dus ook niet altijd

Qamra 09-02-2003 18:40

Citaat:

*pixie* schreef:
psssssst klagen is leuk
is dat zow? ow... euhm... ik vind het zooooooooo vervelend dat mensen me naroepen, ik bedoel... hihi... avril is hartstikke cool! :confused:

sterrenmeisje 09-02-2003 18:42

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
avril is hartstikke cool!

:confused: heel erg confused

ze is wel knap ofzow... maar ze is zo... ze werkt teveel aan dur skaterimage

Qamra 09-02-2003 18:44

Citaat:

*pixie* schreef:
:confused: heel erg confused

ze is wel knap ofzow... maar ze is zo... ze werkt teveel aan dur skaterimage

pssssst sar-cas-me

LeRatLuciano 09-02-2003 18:58

for dem original rastafari :D

nu is het wel meer een modeverschijnsel aan het worden volgens mij,en ook al die nepdreads die je kan laten zetten

Rat

Embraced Pale Death 09-02-2003 19:00

Die kerel van K-otic was ook ff alto geweest...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.