![]() |
2e fase is belachelijk zwaar
De tweede fase is belachelijk zwaar gemaakt. Je wordt overloaded met boeken die je maar voor 25% gebruikt. Je moet 4 hoofdstukken leren voor 1 toets. De schoolexamens zijn helemaal belachelijk veel omdat je gemiddeld 80 pagina's moet leren. De toetsen worden in toestweken gegeven, dus je hebt soms 0 reps en anders 3 reps op een dag. Vaak ook nog 2 talen op 1 dag.
|
Nou, ik ben het dus ABSOLUUT NIET met je eens hoor! Ik zit nu in m'n laatste jaartje VWO en moet eerlijk bekennen dat ik het op mn sloffen heb kunnen doen. Okee, je moet aardig wat plannen en zeker niet alles tot het laatste moment laten liggen, maar da's toch logisch? Ook het aantal toetsen wat je krijgt ligt vrij laag. En wat natuurlijk het allerhandigst is, je kunt alle praktische dingen zoals handelingsdelen gewoon van elkaar overnemen, dus moet gewoon niet zo moeilijk doen man!! ;-)
Succes ermee!! x sunny |
het is niet echt heel zwaar, maar je moet veel nutteloze dingen doen, en veeeeeel uren op school zitten
|
Plannen werkt gewoon niet, Duits en Frans moeten weg bij N&T en daatvoo in de plaats moet Techniek terug komen http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
om mezelf nog maar eens te herhalen:
Waarom vinden gullie de 2e fase zo slecht? Omdat je niet meer eindeloos naar het eentonig gebrabbel van een leraar hoeft te luisteren, maar in plaats daarvan ZELF aan de slag mag en praktijkervarig opdoet? Omdat je dankzij de verplichte talen je vervolgopleiding makkelijker kunt halen (want er zijn ook belangrijke natuurkundigen in Duitsland die boeken schrijvenn over hun onderzoek) en bovendien nog een lekker brede algemene kennis hebt? Omdat je es een keertje echt iets moet DOEN ipv achteruitzakken en wat nutteloze feitjes in je hoofd stampen onder het mom van: Goh, wat ben ik slim? Omdat je zelf een keer een gymles mag bedenken en zo ervaart hoe je iemand iets moet leren terwijl dat ook nog leuk moet zijn? Omdat je van zo'n les meer leert dan van een hersenloos partijtje voetbal (nix tegen voetbal, overigens )? Omdat je leert dat de meeste dingen in het leven door anderen niet zo hoog gewaardeerd worden als door jouzelf? En dat je dus die negen puur voor jezelf haalt, net als in 'real life'? Dat je dus ook voor een zesje kunt gaan zonder problemen als je geen zin hebt er veel voor te doen? Sorry hoor, maar je mag op z'n minst toch PROBEREN er de positieve kanten van in te zien (en die zijn er echt). Niet dat ik ANW leuk vond, by the way... maar tis wel handig bij triviant http://forum.scholieren.com/tongue.gif |
Citaat:
ik doe nix voor mezelf, enkel voor anderen, maargoed, ik heb dan ook nooit de 2e fase gehad... ach, dat krijg je op een ZMOK-school.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |