Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 14:51
Verwijderd
De tweede fase is belachelijk zwaar gemaakt. Je wordt overloaded met boeken die je maar voor 25% gebruikt. Je moet 4 hoofdstukken leren voor 1 toets. De schoolexamens zijn helemaal belachelijk veel omdat je gemiddeld 80 pagina's moet leren. De toetsen worden in toestweken gegeven, dus je hebt soms 0 reps en anders 3 reps op een dag. Vaak ook nog 2 talen op 1 dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2002, 17:37
sunshine82
sunshine82 is offline
Nou, ik ben het dus ABSOLUUT NIET met je eens hoor! Ik zit nu in m'n laatste jaartje VWO en moet eerlijk bekennen dat ik het op mn sloffen heb kunnen doen. Okee, je moet aardig wat plannen en zeker niet alles tot het laatste moment laten liggen, maar da's toch logisch? Ook het aantal toetsen wat je krijgt ligt vrij laag. En wat natuurlijk het allerhandigst is, je kunt alle praktische dingen zoals handelingsdelen gewoon van elkaar overnemen, dus moet gewoon niet zo moeilijk doen man!! ;-)
Succes ermee!!
x sunny
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:13
autodropje
autodropje is offline
het is niet echt heel zwaar, maar je moet veel nutteloze dingen doen, en veeeeeel uren op school zitten
Oud 19-02-2002, 19:32
Oen
Oen is offline
Plannen werkt gewoon niet, Duits en Frans moeten weg bij N&T en daatvoo in de plaats moet Techniek terug komen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 01:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
De tweede fase is belachelijk zwaar gemaakt. Je wordt overloaded met boeken die je maar voor 25% gebruikt. Je moet 4 hoofdstukken leren voor 1 toets. De schoolexamens zijn helemaal belachelijk veel omdat je gemiddeld 80 pagina's moet leren. De toetsen worden in toestweken gegeven, dus je hebt soms 0 reps en anders 3 reps op een dag. Vaak ook nog 2 talen op 1 dag.
Als je denkt dat dat zwaar is, hoop ik niet dat je van plan was te gaan studeren.....is toch een stukkie zwaarder.
Oud 20-02-2002, 06:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Je moet 4 hoofdstukken leren voor 1 toets.
In je examenjaar mag je er uiteindelijk soms 30 per tentamen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 08:42
heumen
heumen is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Je moet 4 hoofdstukken leren voor 1 toets. De schoolexamens zijn helemaal belachelijk veel omdat je gemiddeld 80 pagina's moet leren.
Zoals Rollo Tomasi al zegt: als je gaat studeren heb je per tentamen vaak veel hoofdstukken en veel meer blz. te bestuderen (een paar honderd pagina's is geen uitzondering) ik heb in mijn eerste jaar een wiskunde boek van 1400 pagina's moeten doorwerken. En dat is dan ook nog in het engels.
Oud 20-02-2002, 14:06
Seneca
Seneca is offline
om mezelf nog maar eens te herhalen:

Waarom vinden gullie de 2e fase zo slecht? Omdat je niet meer eindeloos naar het eentonig gebrabbel van een leraar hoeft te luisteren, maar in plaats daarvan ZELF aan de slag mag en praktijkervarig opdoet? Omdat je dankzij de verplichte talen je vervolgopleiding makkelijker kunt halen (want er zijn ook belangrijke natuurkundigen in Duitsland die boeken schrijvenn over hun onderzoek) en bovendien nog een lekker brede algemene kennis hebt? Omdat je es een keertje echt iets moet DOEN ipv achteruitzakken en wat nutteloze feitjes in je hoofd stampen onder het mom van: Goh, wat ben ik slim? Omdat je zelf een keer een gymles mag bedenken en zo ervaart hoe je iemand iets moet leren terwijl dat ook nog leuk moet zijn? Omdat je van zo'n les meer leert dan van een hersenloos partijtje voetbal (nix tegen voetbal, overigens )? Omdat je leert dat de meeste dingen in het leven door anderen niet zo hoog gewaardeerd worden als door jouzelf? En dat je dus die negen puur voor jezelf haalt, net als in 'real life'? Dat je dus ook voor een zesje kunt gaan zonder problemen als je geen zin hebt er veel voor te doen? Sorry hoor, maar je mag op z'n minst toch PROBEREN er de positieve kanten van in te zien (en die zijn er echt). Niet dat ik ANW leuk vond, by the way... maar tis wel handig bij triviant
Oud 20-02-2002, 15:08
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
seneca schreef:
om mezelf nog maar eens te herhalen:

Waarom vinden gullie de 2e fase zo slecht? Omdat je niet meer eindeloos naar het eentonig gebrabbel van een leraar hoeft te luisteren, maar in plaats daarvan ZELF aan de slag mag en praktijkervarig opdoet? Omdat je dankzij de verplichte talen je vervolgopleiding makkelijker kunt halen (want er zijn ook belangrijke natuurkundigen in Duitsland die boeken schrijvenn over hun onderzoek) en bovendien nog een lekker brede algemene kennis hebt? Omdat je es een keertje echt iets moet DOEN ipv achteruitzakken en wat nutteloze feitjes in je hoofd stampen onder het mom van: Goh, wat ben ik slim? Omdat je zelf een keer een gymles mag bedenken en zo ervaart hoe je iemand iets moet leren terwijl dat ook nog leuk moet zijn? Omdat je van zo'n les meer leert dan van een hersenloos partijtje voetbal (nix tegen voetbal, overigens )? Omdat je leert dat de meeste dingen in het leven door anderen niet zo hoog gewaardeerd worden als door jouzelf? En dat je dus die negen puur voor jezelf haalt, net als in 'real life'? Dat je dus ook voor een zesje kunt gaan zonder problemen als je geen zin hebt er veel voor te doen? Sorry hoor, maar je mag op z'n minst toch PROBEREN er de positieve kanten van in te zien (en die zijn er echt). Niet dat ik ANW leuk vond, by the way... maar tis wel handig bij triviant
tsja, in dat geval ben ik niet klaar voor het echte leven (kan ook wel kloppen )

ik doe nix voor mezelf, enkel voor anderen, maargoed, ik heb dan ook nooit de 2e fase gehad...

ach, dat krijg je op een ZMOK-school....
Reageren

Regels voor berichten