![]() |
[Vraag] Hoe doe ik dit?
http://www.claybennett.com/images/ar...audi_money.jpg
Hoe krijg ik net als op dit plaatje de kleuren er in? (Via de computer dus) De kleuren zijn een beetje aan de schaduw aangepast. |
Eerst tekening maken, inken (tracen :p ). Scannen, in photoshop gooien. Dubbelklik op die laag en bij de blendmodes overlay selecteren, in de lagen daaronder kun je nu kleuren/shaden.
|
Ik wil wel op de computer tekenen want gewoon op papier lukt het me niet. Dus in de lagen kan je ook schaduws aanbrengen?
(Ik is N00b met photoshop :) Ik gebruik alleen de simpele dingetjes daarvan) |
Je hebt gewoon een laag met rood bijvoorbeeld en dan ga je in die laag de schaduw doen. :\
|
Citaat:
Als je wilt inkleuren kun je het beste eerst een selectie maken met Polygonal lasso tool, later kun je altijd nog bijwerken met het gumdingens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien ook wel handig: je kan tegenwoordig in illustrator een 3d raster (lang niet zo ingewikkeld als bij 3dsm) over afbeeldingen heen maken, zodat het programma diepte en schaduw berekend in de gewenste kleuren (illustrator 10)
ook perfect voor dit soort dingen, maar voor mij nog redelijk nieuw, dus gaat nog niet zo snel, maar volgens mij uiteindelijk wel errug handig |
dat tooltje in illustrator is trouwens mesh tool
|
Citaat:
|
Citaat:
Your mom is a tracer! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |