Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Behuizing] overweging kast. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=370914)

Moonspell 08-02-2003 14:03

[Behuizing] overweging kast.

Aangezien ik toe ben aan een nieuwe pc, ben ik aan het uitzoeken wat voor soort behuizing ik zal nemen.

Aangezien er tegenwoordig zoveel soorten / types e.d. zijn
is dit een nogal moeilijke overweging, ook omdat ik toch voor langere tijd de kast wil gebruiken.

De eisen:

- moet een miditower zijn, (atx)
- liefst een voeding erbij, minimaal of > 350W
- ( bijkomstigheid, dat ik een zilveren kast wil. ) Geen aluminium.
- prijsklasse tot € 150
- Liefst een kast waarin ik goede airflow kan regelen, eventueel
met uitbreiding van wat fan's.

Nou is mijn oog op de ATX Miditower Chieftec Scorpio TX-01SL-D
gevallen, al een behoorlijke tijd. Het lijkt me een geschikte kast,
qua design (speelt altijd mee natuurlijk, is niet de doorslag)
ook wel errug mooi. In de kast zit verder een 360W voeding.
( 360W PSU (HPC-360-201)

Aangezien ik in de buurt woon van de funprice heb ik laatst eens gekeken, en lijkt het me een geschikte behuizing.
Helaas heb ik nog geen echte feedback van gebruikers gehoord / gelezen over deze kast.

Het gaat om deze kast:

http://www.funprice.nl/getimage.html?artid=1936

Is het verstandig om deze kast te kopen? En de voeding? Zal deze goed genoeg zijn?

De hardware die erin zal komen:

- soltek bordje
- p4 2,4
- 512 ddr
- dvd spelertje
- acer brander
- Geforce 4 kaartje ( cheap one)
- geluidskaartje + netwerkkaartje
- 2x hdd, wd 40 + maxtor 40

M.V.G,
Graag meningen / opmerkingen.

Moonspell

Orion16 08-02-2003 14:27

jaah leuke kast! Ik heb zelf de zwarte Chieftek Dragon (bigtower, ATX, 500 watt voeding) en ik moet zeggen dat het een perfecte kast is hoor, handig klepje, de leds kan je trouwens ook heel makkelijk vervangen. Toppie, gewoon kopen (y, en 360 watt is voldoende, maar je hebt wel wat meer nodig mocht je van je pc een Las-Vegas lichtparadijs willen maken ofzo :P

Gatara 08-02-2003 15:11

Bij een kast vind ik het wel belangrijk dat je makkelijk bij je hardware kunt komen.

Je hebt soms van die kasten daar zou je bij wijze van spreken hamer en beitel nodig moeten hebben om dat ding los te krijgen ;)

Ik weet niet hoe dat bij deze kast is?

Blizz 09-02-2003 14:35

dat was vroeger toch, maar tegenwoordig niet meer? tegenwoordig hebben 99 van de 100 kasten volgens mij wel zo'n cool 'deurtje' :)

Gatara 09-02-2003 15:21

Citaat:

Blizz schreef:
dat was vroeger toch, maar tegenwoordig niet meer? tegenwoordig hebben 99 van de 100 kasten volgens mij wel zo'n cool 'deurtje' :)
Oo :) dat kan. Mwah,..weet niet :) Heb sinds 1998 geen nieuwe computer gekocht ;) (en die van mij opent wel lekker :P)

Orion16 09-02-2003 16:30

Kast 'klikt' heel handig open, aan 2 kanten kan hij open. Soort deurtje.

de postbode 09-02-2003 17:17

ik zou voor een antec gaan. zijn bijna de zelfde kasten als de boven genoemde chieftechs met al voordeel dat antec voedingen erg goed zijn :)

http://www.antec-inc.com/images/400/PLUS1080AMG.jpg

zo iets dus :) erg fijne kasten een vriend van mij heeft er eentje. erg mooi ding. verder heb ik in mijn kast ook een antec voeding hangen waar ik erg over te spreken ben.

-de postbode-

btw, waarom geen aluminium?? :confused:

Wes 09-02-2003 19:18

Citaat:

de postbode schreef:
btw, waarom geen aluminium?? :confused:
Expensive I believe, de mijne koste iig een aardig aantal duiten.

Moonspell 10-02-2003 21:16

Ik heb hem vandaag alsnog maar gekocht, tot nu toe zwaar indrukwekkend. Heerlijk die ruimte, waar je alles kwijt kan.

Geweldige kast tot nu toe. Ben die ruimte en handige oplossingen van het uitschuiven van hd / cdrom lade niet gewend.

Wat me wel wat tegenvalt is de sluiting van het deurtje.
Verder zit er een koeler aan de zijkant van de behuizing, misschien iets lastiger openmaken, maar ok.

Tot nu toe voor mij wel een mooie kast:)

Quintiano 11-02-2003 13:18

Citaat:

Gatara schreef:
Bij een kast vind ik het wel belangrijk dat je makkelijk bij je hardware kunt komen.

Je hebt soms van die kasten daar zou je bij wijze van spreken hamer en beitel nodig moeten hebben om dat ding los te krijgen ;)

Ik weet niet hoe dat bij deze kast is?

Geloof me; eenmaal een Antec kast (feitenlijk Chieftec, en Chieftec haalt ze ook weer ergens anders vandaan dacht ik) en je wilt niet anders. HDD-racks zijn kinderlijk eenvoudig (met een beugeltje) te (de)installeren, de kast is overal mooi afgerond, en je hoef 't zijpaneel niet eens vast te schroeven in verband met 't heerlijke handvat. D'r zit ruimte in voor 4 8x8 fans en je hebt een heerlijk railsysteem voor je devices. Vast is dan ook echt vast (en dat heb ik wel eens anders gezien!).

Ik heb trouwens zelfde model kast; voor de liefhebbers www.irrelevant.nl/pc

Moonspell 12-02-2003 07:41

Citaat:

Dobermann schreef:
Geloof me; eenmaal een Antec kast (feitenlijk Chieftec, en Chieftec haalt ze ook weer ergens anders vandaan dacht ik) en je wilt niet anders. HDD-racks zijn kinderlijk eenvoudig (met een beugeltje) te (de)installeren, de kast is overal mooi afgerond, en je hoef 't zijpaneel niet eens vast te schroeven in verband met 't heerlijke handvat. D'r zit ruimte in voor 4 8x8 fans en je hebt een heerlijk railsysteem voor je devices. Vast is dan ook echt vast (en dat heb ik wel eens anders gezien!).

Ik heb trouwens zelfde model kast; voor de liefhebbers www.irrelevant.nl/pc

inderdaad. De ruimte en de opties om alles netjes in de kast te plaatsen is heerlijk. en vooral de plekken om fans te plaatsen scheelt behoorlijk, vooral die bij de hd's.

enigste nadeel tot nu toe, ik vind het deurtje een beetje slap..
die moet je los trekken, ik vraag me af of dat niet een keer fout gaat.. maar verder is alles behoorlijk handig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.