![]() |
A beautiful mind
Ik geef gelijk toe dat ik 3 a 4 dagen in de week bij de videotheek sta om een video te huren en heb er dus al redelijk wat gezien. Maar toestraks ben ik overdonderd door een van de mooiste films ooit gemaakt: 'A beautiful mind'. Ik vind het werkelijk een prachtige film, wat vinden jullie ervan?
|
Zeker een heel goeie film. Vooral omdat ik vantevoren echt niet wist waar ie over ging, dus alles kwam redelijk onverwacht. :)
Er goed geacteerd btw. En ik vond het cool dat die man van die vage humor had :) |
Ik vond het niets aan...
|
super film!
|
goeie film maar het einde vond ik wat ik me kan herinneren minder
|
Ik vind het idee echt geweldig en dat is ook geweldig uitgewerkt, in de pers kreeg Russell Crowe heel veel kritiek omdat het "overdreven zou zijn" en het zou een "copie van Rain Man" zijn, maar dit is echt niet waar, ik heb zelf voor school een schizofrenie moeten spelen en heb daar wa research voor gedaan en dan zijn er gewoon bepaalde vormen de werkelijk zo zijn. Want da vin ik ook het pakkende van de film, die ziekte, maar natuurlijk ook de strijd die Crow en Connelly samen aan gaan...
|
Ik vond m echt supergoed!! Heb de hele tijd gekeken! En dat is heel wat voor mij.. aangezien ik snel afgeleid ben!!
Echt zo apart, dat iemand zo in zijn eigen wereldje kan leven... |
De eerste 50 minuten vond ik m nogal saai (voordat hij weet dat hij schizofreen is) en ik had echt zoiets van: "Als dr binnen nou en een kwartier nix boeiends gaat gebeuren, hou ik op met kijken" Maar toen kwam hij daar dus achter en toen vond ik m echt supermooi. Russel Crowe iz een goeie acteur! Goed en origineel verhaal ook.
|
ik heb er flarden van gezien... naar mijn menig is het ook een erg goede film (en dat terwijl ik hem nog niet eens helemaal gezien heb :rolleyes: )
|
A Beautiful Mind
Heb net deze film weer gezien. Ik ben niet snel enthousiast over films, en ik zeg heel zelden dan ik een film echt "mooi" vindt in de ruimste zin van het woord maar dat doe ik in dit geval wel. Geweldig mooie film. Wat zijn de meningen hier?
|
zit heel goed in elkaar ja..
verrassend einde en ontroerend (y) |
Meesterlijk (y)
Vaak vind ik dat films voorspelbaar zijn, en daardoor saai. Maar bij deze had ik daar geen last van :) |
Een van mn lievelingsfilms :) Ik vind hem echt geweldig!
|
Deze film viel mij echt vies tegen.
Al ging ik hem ook niet echt met goede verwachtingen kijken. Deze film is zo onzettend Amerikaans sentimenteel. Met een happy-ending die je echt kilometers film al ziet aankomen maar waar je van hoopt dat het niet zo zal zijn. Russel Crowe speelde zijn authist op zo'n standaard manier dat het bijna grappig werd om naar te kijken. En dan de regie, hoe kan deze regisseur voor deze film een oscar hebben gekregen? Zo flutloos, ongeinspireerd en doorsnee. Blegh. |
ik vond hem echt geweldig :P :D
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet hoeveel echt gebeurd is, maar ik neem aan dat het grootste deel wel waar is, en dan op bepaalde punten wat meer gedramatiseerd ofzo :) |
John Nash leeft volgens mij nogsteeds, en Russel Crowe is naar hem toe gegaan om te kijken hoe hij hem het beste kon spelen. stond ergens een heel stuk over. eigenlijk is de schizofrenie (ik weet niet hoe je dat schrijft) erger dan in de film te zien is, maar ze hadden hun redenen om het niet zo erg in de film te maken, wat ik op zich wel begrijp.
maar ik vond de film echt heel goed |
Ik vond het ook een hele goede film. Ik wist ook echt niet waar de film over ging, maar had gehoord dat ie goed was. Dus ik ging erheen. Crowe heeft de rol goed neergezet. Ik had echt medelijden met zijn personage. Het is gewoon een heel boeiende grijpende film :)
|
Citaat:
En dat het waargebeurt is maakt toch niet dat het ineens NIET sentimenteel is? En dan nog hoop je dat dat einde niet zo zou zijn als het was... Ik bedoel het zo standaard allemaal, dat iemand dat heeft meegemaakt is bijna zielig. Bovendien zullen er zeer veel dingen aangedikt (gedramatiseerd) zijn, dus zo 'echt' zal het ook weer niet zijn. Citaat:
|
Iemand die t met me eens is :p Volgens mij is dit toch wel de beste film die ik ooit gezien heb, en geloof me, ik heb er echt veel gezien. Prachtige film, geweldig acteerwerk, en spetterende ontknoping!
|
Voor geinteresseerden; een korte autobiografie van John F. Nash.
http://www.nobel.se/economics/laurea...h-autobio.html |
Citaat:
|
vond m ook nogal kewl.
|
erg mooie film...heb hem net gezien en ben best onder de indruk :) af en toe had hij z'n saaie momenten, maar de ontknoping is erg goed.
|
ik heb hem nu zelf op dvd en hem dus ff goed bekeken en ik ben er van overtuigt dat mn idool zn rol weer proma neer heeft gezet. mooie film :-)
|
..vond hem een beetje..'get me an oscar!' achtig
|
Ik vond het een goede film. En dit is een behoorlijke ernstige vorm van schizofrenie hoor, met hallucinaties wordt het niet heel veel erger...
Russel Crowe zette de rol echt goed neer :) |
Zeer goede film. Inderdaad even doorkijken voordat je hem snapt. Heel goed in elkaar gezet. Sterk verhaal (y)
|
Citaat:
|
Ik vond hem vrij herkenbaar, maar te massa... echt gemaakt om een groot publiek aan te spreken, en juist dat spreekt mij niet aan... liever een film die wat kleinschaliger gericht is en zo persoonlijker..
|
Citaat:
|
Ik vind hem echt geweldig! *punt!*
|
Ja, ik zag hem in t vliegtuig (helaas, ik ga m nog een keer huren dnek ik wel) en vond m echt prachtig ja en t einde vond ik juist wel goed zelfs... maar was t nou echt gebeurd?? t verhaal?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |