Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 23:54
bracelance
bracelance is offline
Ik geef gelijk toe dat ik 3 a 4 dagen in de week bij de videotheek sta om een video te huren en heb er dus al redelijk wat gezien. Maar toestraks ben ik overdonderd door een van de mooiste films ooit gemaakt: 'A beautiful mind'. Ik vind het werkelijk een prachtige film, wat vinden jullie ervan?
Oud 26-08-2002, 07:59
the exploding boy
the exploding boy is offline
Zeker een heel goeie film. Vooral omdat ik vantevoren echt niet wist waar ie over ging, dus alles kwam redelijk onverwacht.
Er goed geacteerd btw. En ik vond het cool dat die man van die vage humor had
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:49
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
Ik vond het niets aan...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 10:38
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
super film!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 10:41
Swami Salami
Swami Salami is offline
goeie film maar het einde vond ik wat ik me kan herinneren minder
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 11:13
Daangerous
Daangerous is offline
Ik vind het idee echt geweldig en dat is ook geweldig uitgewerkt, in de pers kreeg Russell Crowe heel veel kritiek omdat het "overdreven zou zijn" en het zou een "copie van Rain Man" zijn, maar dit is echt niet waar, ik heb zelf voor school een schizofrenie moeten spelen en heb daar wa research voor gedaan en dan zijn er gewoon bepaalde vormen de werkelijk zo zijn. Want da vin ik ook het pakkende van de film, die ziekte, maar natuurlijk ook de strijd die Crow en Connelly samen aan gaan...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 07:27
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik vond m echt supergoed!! Heb de hele tijd gekeken! En dat is heel wat voor mij.. aangezien ik snel afgeleid ben!!
Echt zo apart, dat iemand zo in zijn eigen wereldje kan leven...
Oud 03-09-2002, 17:50
Fee
Fee is offline
De eerste 50 minuten vond ik m nogal saai (voordat hij weet dat hij schizofreen is) en ik had echt zoiets van: "Als dr binnen nou en een kwartier nix boeiends gaat gebeuren, hou ik op met kijken" Maar toen kwam hij daar dus achter en toen vond ik m echt supermooi. Russel Crowe iz een goeie acteur! Goed en origineel verhaal ook.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 18:29
TheNookie
ik heb er flarden van gezien... naar mijn menig is het ook een erg goede film (en dat terwijl ik hem nog niet eens helemaal gezien heb )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:07
Upior
Upior is offline
Heb net deze film weer gezien. Ik ben niet snel enthousiast over films, en ik zeg heel zelden dan ik een film echt "mooi" vindt in de ruimste zin van het woord maar dat doe ik in dit geval wel. Geweldig mooie film. Wat zijn de meningen hier?
Oud 09-02-2003, 12:59
battlestar
battlestar is offline
zit heel goed in elkaar ja..
verrassend einde en ontroerend
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:13
barkrukkie
barkrukkie is offline
Meesterlijk
Vaak vind ik dat films voorspelbaar zijn, en daardoor saai. Maar bij deze had ik daar geen last van
Oud 09-02-2003, 13:15
Verwijderd
Een van mn lievelingsfilms Ik vind hem echt geweldig!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:32
JoRTh
JoRTh is offline
Deze film viel mij echt vies tegen.
Al ging ik hem ook niet echt met goede verwachtingen kijken.

Deze film is zo onzettend Amerikaans sentimenteel. Met een happy-ending die je echt kilometers film al ziet aankomen maar waar je van hoopt dat het niet zo zal zijn.
Russel Crowe speelde zijn authist op zo'n standaard manier dat het bijna grappig werd om naar te kijken.

En dan de regie, hoe kan deze regisseur voor deze film een oscar hebben gekregen? Zo flutloos, ongeinspireerd en doorsnee.

Blegh.
Oud 09-02-2003, 13:56
Verwijderd
ik vond hem echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Deze film is zo onzettend Amerikaans sentimenteel. Met een happy-ending die je echt kilometers film al ziet aankomen maar waar je van hoopt dat het niet zo zal zijn.
Het is een levensverhaal en als je op de hoogte was geweest daarvan, had je al voor dat ie begonnen was dat geweten

Citaat:
JoRTh schreef:
Russel Crowe speelde zijn authist op zo'n standaard manier dat het bijna grappig werd om naar te kijken.
Nogmaals het is geen zelf-verzonnen verhaal en gebaseerd op John Nash en die weet zelf het beste hoe hij was, dus blijkbaar was dat dan de 'standaard' authist whatever dat mag wezen volgens jou.
Oud 09-02-2003, 14:26
Upior
Upior is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Het is een levensverhaal en als je op de hoogte was geweest daarvan, had je al voor dat ie begonnen was dat geweten

Nogmaals het is geen zelf-verzonnen verhaal en gebaseerd op John Nash en die weet zelf het beste hoe hij was, dus blijkbaar was dat dan de 'standaard' authist whatever dat mag wezen volgens jou.
Ja, heeft die John Nash nou echt bestaan? Hoeveel van de film is echt gebeurt?
Oud 09-02-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
Ja, heeft die John Nash nou echt bestaan? Hoeveel van de film is echt gebeurt?
Hij heeft echt geleefd, en volgens mij leeft hij nog steeds..
Ik weet niet hoeveel echt gebeurd is, maar ik neem aan dat het grootste deel wel waar is, en dan op bepaalde punten wat meer gedramatiseerd ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:50
-Enid-
-Enid- is offline
John Nash leeft volgens mij nogsteeds, en Russel Crowe is naar hem toe gegaan om te kijken hoe hij hem het beste kon spelen. stond ergens een heel stuk over. eigenlijk is de schizofrenie (ik weet niet hoe je dat schrijft) erger dan in de film te zien is, maar ze hadden hun redenen om het niet zo erg in de film te maken, wat ik op zich wel begrijp.
maar ik vond de film echt heel goed
Oud 09-02-2003, 15:13
Shibby
Shibby is offline
Ik vond het ook een hele goede film. Ik wist ook echt niet waar de film over ging, maar had gehoord dat ie goed was. Dus ik ging erheen. Crowe heeft de rol goed neergezet. Ik had echt medelijden met zijn personage. Het is gewoon een heel boeiende grijpende film
Oud 09-02-2003, 18:15
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Dat wist ik vantevoren, en mede daardoor was die 'verrassende wending' die hier door sommigen zo wordt aangehaald ook totaal niet verrassend.

En dat het waargebeurt is maakt toch niet dat het ineens NIET sentimenteel is?
En dan nog hoop je dat dat einde niet zo zou zijn als het was... Ik bedoel het zo standaard allemaal, dat iemand dat heeft meegemaakt is bijna zielig.
Bovendien zullen er zeer veel dingen aangedikt (gedramatiseerd) zijn, dus zo 'echt' zal het ook weer niet zijn.

Citaat:
Dan nog hadden ze dat kunnen aanpassen om te voorkomen dat het de zoveelste RainMan-cloon zou worden...
Oud 09-02-2003, 18:52
miro
miro is offline
Iemand die t met me eens is Volgens mij is dit toch wel de beste film die ik ooit gezien heb, en geloof me, ik heb er echt veel gezien. Prachtige film, geweldig acteerwerk, en spetterende ontknoping!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:13
Upior
Upior is offline
Voor geinteresseerden; een korte autobiografie van John F. Nash.

http://www.nobel.se/economics/laurea...h-autobio.html
Oud 09-02-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef:
Zeker een heel goeie film. Vooral omdat ik vantevoren echt niet wist waar ie over ging, dus alles kwam redelijk onverwacht.
Er goed geacteerd btw. En ik vond het cool dat die man van die vage humor had
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:30
snoopy
snoopy is offline
vond m ook nogal kewl.
Oud 10-02-2003, 18:48
empyrian
empyrian is offline
erg mooie film...heb hem net gezien en ben best onder de indruk af en toe had hij z'n saaie momenten, maar de ontknoping is erg goed.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:43
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
ik heb hem nu zelf op dvd en hem dus ff goed bekeken en ik ben er van overtuigt dat mn idool zn rol weer proma neer heeft gezet. mooie film :-)
Oud 15-02-2003, 17:56
kiek
kiek is offline
..vond hem een beetje..'get me an oscar!' achtig
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:06
Sysy
Sysy is offline
Ik vond het een goede film. En dit is een behoorlijke ernstige vorm van schizofrenie hoor, met hallucinaties wordt het niet heel veel erger...
Russel Crowe zette de rol echt goed neer
Oud 18-02-2003, 21:36
Adrenaline
Adrenaline is offline
Zeer goede film. Inderdaad even doorkijken voordat je hem snapt. Heel goed in elkaar gezet. Sterk verhaal
Oud 20-02-2003, 16:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Dan nog hadden ze dat kunnen aanpassen om te voorkomen dat het de zoveelste RainMan-cloon zou worden...
Wat zit je nou te ouwehoeren?! Autisme en schizofrenie is compleet iets anders...
Oud 20-02-2003, 16:51
Verwijderd
Ik vond hem vrij herkenbaar, maar te massa... echt gemaakt om een groot publiek aan te spreken, en juist dat spreekt mij niet aan... liever een film die wat kleinschaliger gericht is en zo persoonlijker..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef:
Deze film viel mij echt vies tegen.
Al ging ik hem ook niet echt met goede verwachtingen kijken.

En dan de regie, hoe kan deze regisseur voor deze film een oscar hebben gekregen? Zo flutloos, ongeinspireerd en doorsnee.

Blegh.
Ondanks het feit dat Russel Crowe een schizofreen speelde ipv een autist, ben ik het met je eens... Te Amerikaans (en dat bedoelde ik dus met 'massa' min of meer.)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:55
Verwijderd
Ik vind hem echt geweldig! *punt!*
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:51
Retinite
Retinite is offline
Ja, ik zag hem in t vliegtuig (helaas, ik ga m nog een keer huren dnek ik wel) en vond m echt prachtig ja en t einde vond ik juist wel goed zelfs... maar was t nou echt gebeurd?? t verhaal?
Oud 20-02-2003, 19:20
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Retinite schreef:
maar was t nou echt gebeurd?? t verhaal?
Yes indeed...
Oud 20-02-2003, 20:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ondanks het feit dat Russel Crowe een schizofreen speelde ipv een autist, ben ik het met je eens... Te Amerikaans (en dat bedoelde ik dus met 'massa' min of meer.)
Dat ben ik wel met je eens, maar dat vind ik er niet aan afdoen dat de rest mooi neergezet was (aangenomen dat je het hier over het einde hebt).
Reageren

Regels voor berichten