Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   k-k-koud!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=373070)

SuperSanne 10-02-2003 11:11

k-k-koud!!!

Ja... dat is mijn probleem dus... ik heb het eigenlijk altijd koud! 's ochtends en begin van de midag gaan nog wel, maar na een uur of vier voel ik me nt een ijsklontje! wat zou dit kunnen zijn? Ik kleed me warm aan, eet goed, en slaap 9 uur per nacht, dus daaraan kan het niet liggen...

Milk 10-02-2003 12:16

Ik heb het ook altijd eigenlijk wel koud. Mwjah, ik ben gewoon een koukleum en het zit in de familie geloof ik dus ja.. ik heb het gewoon geaccepteerd en ik maak me juist zorgen als ik het warm heb terwijl het niet warm is.

Evito 10-02-2003 12:17

Hoe goed is je conditie? Een goede conditie zorgt voor een betere doorbloeding en minder kou!

SuperSanne 10-02-2003 12:20

Conditie? kun je dat eten? (ik zit altijd stil om energie te besparen... :p )

Misschien is bewegen geen slecht idee, kan geen kwaad om te poberen

ii 10-02-2003 12:48

Bewegen, wat eten, je warm aankleden :confused:

Aries 10-02-2003 12:51

iets warms drinken .. boullion of warme chocomel

SuperSanne 10-02-2003 13:11

heb alles al geprobeerd, behalve bewegen dan. Ook warm aankleden, warme dranken en het "lenen" van m'n moeders vest

SuperSanne 10-02-2003 13:12

Ben er al wel mee naar een arts geweest. Die dacht dat het aan m'n schildklier la, maar die bleek toch in orde te zijn...

Hans Kazan 10-02-2003 13:14

Dikker aankleden :cool:

Evito 10-02-2003 13:15

Citaat:

Cube schreef:
Dikker aankleden :cool:
Dat helpt niet altijd hoor!

SuperSanne 10-02-2003 13:16

wat ik aanheb bij extreme kouaanvallen:

- hemd
- t-shirt
- trui
- wollen vest
- "plaite" (=een soort deken)

als ik nog meer kleren aantrek zal ik iemand moeten inhuren die mij (de menselijke rollade) op m'n zij kan leggen zodat ik overal naartoe kan rollen! :D

harrie the 5th 10-02-2003 16:30

effe helemaal offtopic maar je schrijft eerst k-k-k en de afkorting van je naam is SS... ik denk nie dat het verdere betekenis heeft, maarja... ik stoorde me eraan sorry :d

Psychopath 10-02-2003 16:40

Je hebt het waar schijnelijk koud doordat je een slechte doorbloeding hebt. Dat heeft mijn zus ook.:P

maantje tuurt 11-02-2003 13:31

ik heb het soms ook heel koud, echt vet vervelend.
wat ik doe:
-je hebt een soort wollen ondergoed, dan over je hemd en onderbroekn heen gaat, das echt vet warm
-verwarming een paar grade hoger zetten, daar licht het vaak aan
-even buiten gaan wandelen
-soep eten
-even je handen met warm water wassen

hopelijk helpt dat :)

Hans Kazan 11-02-2003 14:05

Citaat:

harrie the 5th schreef:
effe helemaal offtopic maar je schrijft eerst k-k-k en de afkorting van je naam is SS... ik denk nie dat het verdere betekenis heeft, maarja... ik stoorde me eraan sorry :d
bééétje vergezocht vind je zelf ook niet?

snoopy 11-02-2003 15:50

Citaat:

Cube schreef:
ik snapte 'm eerst niet eens! :D heb echt heel lang nagedacht wat-ie daar nou weer mee zou bedoelen!

snoopy 11-02-2003 15:52

nou, wat hierboven ook al staat: sporten.
helpt echt. Ik snap dat het wat raar staat om ineens op de plaats te gaan rennen en rek-en strekoefeningen te doen...
maar ja. misschien dat je dat thuis iig wel kunt doen...
en het werkt sowieso voor je algemene doorbloeding.

Leonoor 11-02-2003 16:14

Citaat:

snoopy/mamo schreef:
nou, wat hierboven ook al staat: sporten.
helpt echt. Ik snap dat het wat raar staat om ineens op de plaats te gaan rennen en rek-en strekoefeningen te doen...
maar ja. misschien dat je dat thuis iig wel kunt doen...
en het werkt sowieso voor je algemene doorbloeding.

idd en wisseldouchen nemen schijnt ook te helpen

Wat jij aan hebt bij extreme kouaanvallen kan overtroffen worden. ;) Plus dat ik ook lekker voor de (gas)kachel ga zitten of onder het dekbed (eventueel met electrische onderdeken ;)) ga liggen. :D

Sarah 11-02-2003 20:12

vreemd dat je het van een slechte doorbloeding koud zou krijgen, ik heb een vrij slechte doorbloeding en lage bloeddruk maar ik heb het juist altijd warm (maar als anderen mij aanraken vinden ze me wel erg koud aanvoelen)

mjah... sporten helpt misschien wel... en zoals al gezegd werd, even naar buiten gaan, en dan weer naar binnen :) dan is het binnen erg warm:)

harrie the 5th 11-02-2003 21:30

Citaat:

Cube schreef:
vergezocht, maar het viel me op :o

snoopy 12-02-2003 09:06

Citaat:

harrie the 5th schreef:
vergezocht, maar het viel me op :o
zegt misschien meer over jou dan over de topicstarter... ;)

freakieflower 12-02-2003 13:02

Citaat:

SuperSanne schreef:
Ja... dat is mijn probleem dus... ik heb het eigenlijk altijd koud! 's ochtends en begin van de midag gaan nog wel, maar na een uur of vier voel ik me nt een ijsklontje! wat zou dit kunnen zijn? Ik kleed me warm aan, eet goed, en slaap 9 uur per nacht, dus daaraan kan het niet liggen...
i know your problem...gewoon de verarming horger zetten haha

Yamyam 14-02-2003 16:26

Een rondje door het huis rennen, wordt je heel snel warm van. Alleen bij mij is het in huis altijd zo koud dat als ik me dik aankleed ed nog steeds bevroren handjes heb, en ik kan toch moeilijk met handschoenen aan typen en andere dingen doen.
Alles wat ik doe doe ik met mijn handen.

Dashja 14-02-2003 17:15

Termosondergoed en sokken :D
Werkt echt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.