![]() |
Vogels op rare plaatsen
Wij zagen donderdag een grote gele kwikstaart aan de Oudegracht midden in het centrum van Utrecht.
Meer voorbeelden? En dan geen bijzondere waarneming, meer op onverwachte plaatsen; een jan van gent op de Veluwe ofzo... Ben benieuwd. |
Heb ooit (tijdje geleden alweer) weleens een boomklevertje in de achtertuin gezien... dacht altijd dat die alleen in bossen enzo voorkwamen (woon in de stad, en normaal zie je hier alleen mussen, spreeuwen en af en toe een koolmeesje....) :confused:
oftopic: jij hebt een Casper en Hobbes alvatar :D |
Ik zie hier wel es verwilderde Parkieten...maar die schijnen al jaren en jaren hier te zitten... (ze zijn groter dan de 'normale' huisparkieten, en ze zijn alleen maar groen)
echt misplaatst is dat dus niet echt.... |
??? Heb net een vlaamsche Gaai op het schoolplein gezien!!! En er zijn hier helemaal geen parken in de buurt!!! kan dat? Had er in ieder geval nog nooit eerder eentje gezien, maar herkende 'm uit een vogelgids. :confused:
|
Citaat:
|
Een Papegaaiduiker op het strand van Terschelling, maar ja, die was ook gewond.
En vroeger woonden we tegenover een lage flat, en daar broedden ieder jaar Scholeksters, midden in de stad. |
hm.. ik zag van 't herfst een paartje beflijsters in ons weiland. eigenlijk had ik geen koele soorten in mn tuin verwacht.. :D
|
Ja ik zag laatst een vlaamse gaai zitten in onze tuin, die zie je toch ook niet veel meer.. geloof ik. Ik woon dan wel in een dorpje maar toch... was voor het eerst dat ik er eentje zag in de vrije natuur... eerder wel gezien in boekjes en tv.
|
Citaat:
|
volgens mij zijn vlaamse gaaien best algemeen.. ik hoor ze iig erg vaak.
|
Citaat:
|
stel papegaaien in het vondelpark en een parkiet in onze tuin en ook een keer een paar zeebravinkjes in de tuin.
|
tijgervinkje midden in de betuwe! :eek:
ontsnapt uit een voliere ofzo... onze tuin stikt van de vlaamse gaaien. 't zijn best wel irritante vogels, eigenlijk :rolleyes: |
denk ik weer eens een niet veel voorkomende vogel te zien... maken jullie mijn mooie fantasie weer kapot :( Ik heb trouwens ook ooit een papegaai in de tuin gezien! Lekker puh!
*hij was ontsnapt en we hebben 4 dagen ons best gedaan om m te vangen voor de eigenaar, iemand uit onze straat, uiteindelijk hadden we m met een schepnetje te pakken gekregen...ook alleen maar omdat ie achter een tak bleef hangen... maar ik had een goede daad verricht* |
ik zag gisteren een vrouwtje tapuit in noord friesland... kan dat? volgens mij is ie veel te vroeg.. en ik heb ook niet echt goed kunnen zien want ik had tegenlicht.. gvd
|
Tijden de vossenjacht kwamen we een klapekster tegen en een paar houtsnippen.
|
wij hebben een keer een muskanarie gezien in de tuin. dit is een kanarie die naast gele veren ook bruine veren heeft. omdat het een vinkachtige is, net als de mus, noemen ze het een muskanarie.
deze is waarschijnlijk ontsnapt geweest, we konden hem helaas niet vangen. |
Een parkiet in onze tuin...en ook een pad vanuit het niets :D Geen vijver of vochtige plaatsen in de buurt ofzo...die pad is nu verhuist naar de buren, reeds een heel eind, (die hebben een vijver)
|
een keer een deense graspieper middenin de polder, was ook een heel vreemd gezicht hoor!
|
Citaat:
|
wel eens een Garnoense Polderpieper gezien?
ik niet! :D :cool: |
Nee, nooit gezien :D :D :D
|
Afgelopen week een groene bonte specht op school (naar men zegt) en een ijsvogeltje die voorbij raasde toen ik in de trein zat.
|
Citaat:
|
Ben donderdag in Meinerswijk geweest, zuid Arnhem. Veel vogels gespot oa fazant, zwarte zwaan, nijlgans en watersnip enz
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag nog een paar goudvinken gezien.
|
Citaat:
:) |
deze was toevallig een beetje groen met veel bont, die zijn heel zeldzaam
|
'n postduif in onze tuin. beestje was erg zielig en verzwakt en zo dus mijn zus en ik zo goed als we waren''t beestje vangen. Toen hebben we via de ring aan zijn pootje de eigenaar kunnen achterhalen, en die zei doodleuk van ja hou 'm maar een paar daagjes en laat 'm dan maar weer terugvliegen (vet asociale vent, hij ging helemaal zeggen hoe we'm moesten verzorgen, en niet eens dankjewel ofzo)
Toen hebben we 'm in 'n kooitje gezet met eten en drinken, gewacht tot ie weer wat was aangesterkt en 'm in de tuin gezet. Daar bleef ie echter doodleuk zitten. Toen heeft mijn pa hem in de auto mee naar woerden genomen, maar toen zat ie een paar dagen dus weer in onze tuin :) Toen hebben mijn ouders 'm in de achterbak naar maarssen gebracht (ze gingen langs bij kennissen) en toen heb ik 'm nooit meer gezien :) en over padden gesproken: Ik kwam laatst 'n pad op 'n fietspad naast een metrostation tegen. foto 1 foto 2 |
we hadden laatst een specht in onze tuin....in de hazelaar :eek:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |