![]() |
Moet dit ff kwijt
Vandaag ben ik voor het eerst op mijn nieuwe school wezen kijken, ik heb eerst 3 jaar havo gedaan, ben in de derde blijven zitten, nu voor de 2e blijf ik waarschijnlijk weer zitten dus ben ik overgestapt naar vmbo-t, ik ken een meisje uit mijn nieuwe klas verder niemand, op mijn vorige school ken ik iedereen, de nieuwe school is 3 keer zo groot, ik mis mijn vrienden zo erg, morgen ga ik er voor het eerst heen en ik denk dat ik het eerste uur al in tranen uitbarst.... ik moet de hele tijd huilen, bah...
Wat moet ik doen??? |
Hmm ja, dat is errug k*t :( , kan maar één ding zeggen..
Doorzetten! (y) Het wordt vanzelf wel weer leuker, het zal moeilijk zijn, maar als je weer eenmaal wat mensen kent daar, komt het allemaal vanzelf... Heel veel succes in ieder geval :S |
Ik herken mezelf in die 'angst' voor grote dingen. Ik moet er niet aan denken om op een grotere school te komen.
Sterkte man. |
ja maar ik had dit een week geleden nooit verwacht... kan niet stoppen met huile, ik ga nog liever dood
|
'k snap dat het niet makkelijk is ed...maar je komt er wel over heen, ook al lijkt dat nu misschien niet zo. Probeer contact te houden met je vrienden buiten schooltijd. En ik denk dat je op je nieuwe school ook snel genoeg vrienden zult maken, stel je er iig voor open.
Heel veel succes morgen! (Laat je even weten hoe het was?) ('k ben twee keer van (middelbare) school gewisseld, waarvan één keer ergens in het schooljaar, de andere keer was na de grote vakantie. Ik vond het niet erg, wel spannend ed...maar het viel beide keren behoorlijk mee. Die ene keer dat ik ergens in het schooljaar kwam kende ik niemand uit mijn nieuwe klas, alleen een meisje uit de vierde dat altijd spijbelde. ;))) |
Citaat:
|
Klinkt nogal klote. Ik snap dat je er tegenop ziet, maar je moet die hobbel nu eenmaal toch nemen. Ik laat dit topic open zodat mensen je tips kunnen geven.
|
dank je wel, nee ik ben nogal zenuwachtig omdat dit toch een ander soort mensen zijn, veel crimineeltjes etc.. ik vind mezelf daar niet echt bij passen.. ik ben gewoon zo bang..kan vast weer niet slapen... het liefste wat ik wou is bij mijn ouders slapen
|
Jongen, probeer die rampscenario's uit je hoofd te halen. Ze zijn heus niet zo slecht die mensen daar.
Mag ik weten waarom je opeens 2x blijft zitten? |
Citaat:
Ik heb ook tussen 'crimineeltjes' gelopen, en geloof me, het viel best wel mee. De meeste waren best aardige mensen als je ze beter leerde kennen. En het 'criminele' (als je niet het vmbo bedoeld) heeft vaak ook wel een oorzaak. |
nee, daar staat de school nogal bekend om, niet mijn idee..
nou vorig jaar bleef ik zitten, dat had ik al vrij vroeg door, dus ik deed niks.. ik ben nogal depressief en het kan me allemaal weinig schelen, vandaar... |
Citaat:
|
Heb ik ook wel zo hoor. Als ik naar de MAVO moet boeit het me ook niet meer...zit nu erg in de gevarenzone maar er zit stijgene lijn in :) . Hang in there partner. Als je een paar mensen kent zal het allemaal nog wel meevallen hoor!
|
ja en ik heb geen frans meer maar NaSK haha echt simpel...
maar ik zie het allemaal wel.. ben zelf nogal onzeker dus ik wil alles vantevoren al weten |
Citaat:
|
Ik moest dit jaar ook op een nieuwe school beginnen en ik kende helemaal niemand dacht ik. Maar toen bleek er ook een meisje vanmijn oude school op te zitten die ik vroeger niet uit kon staan en nu is ze een van mijn beste vriendinnetjes. Bij ons op school zitten ook allemaal niet zo erg leuke mensen. De meeste zijn al 2 keer wegens gedragsproblemen van een school afgetrapt. Ik ben gewoon braaf 2 keer blijven zitten :). Wat ik wilde zeggen is dat het allemaal helemaal goed komt met je. Zolang je je maar openstelt voor nieuwe mensen. Als jij nu al zoiets hebt van: het zijn allemaal criminelen en ze halen het niet bij de mensen van mijn oude school dan hebben zij ook zoiets van: die moet niks van ons hebben, dan wij niet van hem en zo kom je nooit in contact met de nieuwe mensen (verrotte zin :)) En cliche maar wel belangrijk, blijf jezelf!
succes, Lott |
begin al wat rustiger te worden.. ik ben jullie echt dankbaar voor jullie reacties!
|
Misschien sta ik wel erg sterk in mijn schoenen maar is dit om zo´n ophef om te maken? Ik snap dat het moeilijk zal zijn, maar mensen leren kennen gaat makkelijker dan je denkt.
Binnen een week ken je al een aantal mensen, vertrouw me daar maar mee! |
ik ben en er net geweest, kan niet stoppen met huilen.. ik wil daar nooit meer heen, ik pleeg nog liever zelfmoord
|
waarom was het zo erg dan? vertel!
|
een compleet ander type mensen, allemaal van die vechterige karl kani typjes.. allemaal onaardige mensen grote school, en alles was moeilijker dan wat ik op de havo kreeg..
|
Citaat:
succes ermee! |
ik wil niet meer verder..
|
Citaat:
Sterkte ermee! ps NIETS, maar dan ook echt NIETS is het waard op je leven over te beindigen. :) |
Citaat:
Je kunt buiten school toch nog met je vrienden van je oude school afspreken? Dan raak je hen niet kwijt. Probeer het beste ervan te maken, dan heb je het snelst je diploma (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe waren de afgelopen dagen?
*hoopt dat het beter ging, al is het maar ietsje* |
Citaat:
ontopic: ik hoop dat het nou wat beter gaat op school en zou nu best wel graag willen horen hoe het nu gaat, laat eens iets van je horen! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |