Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 18:05
Koning
Koning is offline
Vandaag ben ik voor het eerst op mijn nieuwe school wezen kijken, ik heb eerst 3 jaar havo gedaan, ben in de derde blijven zitten, nu voor de 2e blijf ik waarschijnlijk weer zitten dus ben ik overgestapt naar vmbo-t, ik ken een meisje uit mijn nieuwe klas verder niemand, op mijn vorige school ken ik iedereen, de nieuwe school is 3 keer zo groot, ik mis mijn vrienden zo erg, morgen ga ik er voor het eerst heen en ik denk dat ik het eerste uur al in tranen uitbarst.... ik moet de hele tijd huilen, bah...

Wat moet ik doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 18:14
Janneke1
Janneke1 is offline
Hmm ja, dat is errug k*t , kan maar één ding zeggen..
Doorzetten!
Het wordt vanzelf wel weer leuker, het zal moeilijk zijn, maar als je weer eenmaal wat mensen kent daar, komt het allemaal vanzelf...

Heel veel succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:23
Lakitu
Lakitu is offline
Ik herken mezelf in die 'angst' voor grote dingen. Ik moet er niet aan denken om op een grotere school te komen.

Sterkte man.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:29
Koning
Koning is offline
ja maar ik had dit een week geleden nooit verwacht... kan niet stoppen met huile, ik ga nog liever dood
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:32
Verwijderd
'k snap dat het niet makkelijk is ed...maar je komt er wel over heen, ook al lijkt dat nu misschien niet zo. Probeer contact te houden met je vrienden buiten schooltijd. En ik denk dat je op je nieuwe school ook snel genoeg vrienden zult maken, stel je er iig voor open.

Heel veel succes morgen! (Laat je even weten hoe het was?)

('k ben twee keer van (middelbare) school gewisseld, waarvan één keer ergens in het schooljaar, de andere keer was na de grote vakantie. Ik vond het niet erg, wel spannend ed...maar het viel beide keren behoorlijk mee. Die ene keer dat ik ergens in het schooljaar kwam kende ik niemand uit mijn nieuwe klas, alleen een meisje uit de vierde dat altijd spijbelde. ))
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
ja maar ik had dit een week geleden nooit verwacht... kan niet stoppen met huile, ik ga nog liever dood
Waarom is het zo erg? Om je vrienden? Om de grote van de school? Omdat je van de havo naar het vmbo gaat? Probeer dat iig voor jezelf duidelijk te krijgen, misschien scheelt dat al. En anders proberen even niet aan te denken, morgen gewoon te gaan en dan zie je wel, misschien valt het wel mee, zou ook kunnen en dan maak je je nu voor niks druk. Tuurlijk, leuk is anders, maar tis nu eenmaal niet anders. Nogmaals heel veel succes.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:01
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Klinkt nogal klote. Ik snap dat je er tegenop ziet, maar je moet die hobbel nu eenmaal toch nemen. Ik laat dit topic open zodat mensen je tips kunnen geven.
Oud 11-02-2003, 19:09
Koning
Koning is offline
dank je wel, nee ik ben nogal zenuwachtig omdat dit toch een ander soort mensen zijn, veel crimineeltjes etc.. ik vind mezelf daar niet echt bij passen.. ik ben gewoon zo bang..kan vast weer niet slapen... het liefste wat ik wou is bij mijn ouders slapen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:21
marlies
marlies is offline
Jongen, probeer die rampscenario's uit je hoofd te halen. Ze zijn heus niet zo slecht die mensen daar.

Mag ik weten waarom je opeens 2x blijft zitten?
Oud 11-02-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
dank je wel, nee ik ben nogal zenuwachtig omdat dit toch een ander soort mensen zijn, veel crimineeltjes etc.. ik vind mezelf daar niet echt bij passen.. ik ben gewoon zo bang..kan vast weer niet slapen... het liefste wat ik wou is bij mijn ouders slapen
Waarom zijn het crimineeltjes? Omdat het vmbo is? Of gewoon om de mensen (en dan niet omdat die mensen op het vmbo zitten)?

Ik heb ook tussen 'crimineeltjes' gelopen, en geloof me, het viel best wel mee. De meeste waren best aardige mensen als je ze beter leerde kennen. En het 'criminele' (als je niet het vmbo bedoeld) heeft vaak ook wel een oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:26
Koning
Koning is offline
nee, daar staat de school nogal bekend om, niet mijn idee..

nou vorig jaar bleef ik zitten, dat had ik al vrij vroeg door, dus ik deed niks.. ik ben nogal depressief en het kan me allemaal weinig schelen, vandaar...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
nee, daar staat de school nogal bekend om, niet mijn idee..
Ik heb ook op zo'n school gezeten. Waanzinnige tijd gehad. Er was behalve voor je leerprestaties ook aandacht voor andere dingen, das ook wel eens fijn, zeker als je zelf niet zo lekker in je vel zit. Maar goed, ik ken jouw school niet ed, weet niet hoe het daar is enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:58
Geomancer
Geomancer is offline
Heb ik ook wel zo hoor. Als ik naar de MAVO moet boeit het me ook niet meer...zit nu erg in de gevarenzone maar er zit stijgene lijn in . Hang in there partner. Als je een paar mensen kent zal het allemaal nog wel meevallen hoor!
Oud 11-02-2003, 20:20
Koning
Koning is offline
ja en ik heb geen frans meer maar NaSK haha echt simpel...

maar ik zie het allemaal wel.. ben zelf nogal onzeker dus ik wil alles vantevoren al weten
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
maar ik zie het allemaal wel.. ben zelf nogal onzeker dus ik wil alles vantevoren al weten
Dat lukt toch niet, het verschilt per school, per persoon, enz. Je kunt van te voren niet alles weten, 't blijft een kwestie van afwachten, ook al is dat misschien moeilijk. Doe gewoon je best morgen en doe je niet anders voor dan je bent, wees jezelf. Succes.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:34
Lott
Lott is offline
Ik moest dit jaar ook op een nieuwe school beginnen en ik kende helemaal niemand dacht ik. Maar toen bleek er ook een meisje vanmijn oude school op te zitten die ik vroeger niet uit kon staan en nu is ze een van mijn beste vriendinnetjes. Bij ons op school zitten ook allemaal niet zo erg leuke mensen. De meeste zijn al 2 keer wegens gedragsproblemen van een school afgetrapt. Ik ben gewoon braaf 2 keer blijven zitten . Wat ik wilde zeggen is dat het allemaal helemaal goed komt met je. Zolang je je maar openstelt voor nieuwe mensen. Als jij nu al zoiets hebt van: het zijn allemaal criminelen en ze halen het niet bij de mensen van mijn oude school dan hebben zij ook zoiets van: die moet niks van ons hebben, dan wij niet van hem en zo kom je nooit in contact met de nieuwe mensen (verrotte zin ) En cliche maar wel belangrijk, blijf jezelf!

succes, Lott
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:52
Koning
Koning is offline
begin al wat rustiger te worden.. ik ben jullie echt dankbaar voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 21:19
Thomas
Thomas is offline
Misschien sta ik wel erg sterk in mijn schoenen maar is dit om zo´n ophef om te maken? Ik snap dat het moeilijk zal zijn, maar mensen leren kennen gaat makkelijker dan je denkt.

Binnen een week ken je al een aantal mensen, vertrouw me daar maar mee!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:41
Koning
Koning is offline
ik ben en er net geweest, kan niet stoppen met huilen.. ik wil daar nooit meer heen, ik pleeg nog liever zelfmoord
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 13:56
AlopiA
AlopiA is offline
waarom was het zo erg dan? vertel!
Oud 12-02-2003, 13:58
Koning
Koning is offline
een compleet ander type mensen, allemaal van die vechterige karl kani typjes.. allemaal onaardige mensen grote school, en alles was moeilijker dan wat ik op de havo kreeg..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:01
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sync schreef:
een compleet ander type mensen, allemaal van die vechterige karl kani typjes.. allemaal onaardige mensen grote school, en alles was moeilijker dan wat ik op de havo kreeg..
die andere type mensen kan ik natuurlijk niks aan doen, misschien lijkt het allemaal maar heel erg, en blijkt alles later toch nog mee te vallen! dat het moeilijker was kan ik me wel voorstellen, waarschijnlijk was jij nog niet zo ver op de havo, mavo doet alles in 4 jaar wat jij in 5 jaar doet! dus straks zal het wel weer bijdraaien en snap je het (hopelijk) weer!
succes ermee!
Oud 12-02-2003, 15:32
Koning
Koning is offline
ik wil niet meer verder..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:39
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Sync schreef:
Joh, zo erg is het helamaal niet. Na een weekje op deze school kan je echt wel weer andere mensen vinden. Je bent echt gaan apart geval in deze. Je leert zeker mensen kennen en dat wordt het allemaal gezelliger..

Sterkte ermee!

ps NIETS, maar dan ook echt NIETS is het waard op je leven over te beindigen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:11
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Sync schreef:
Het lijkt mij ook vreselijk om naar een andere school te gaan, maar ga geen enge dingen doen. Je bent er nu één dagje geweest, het is niet zo gek dat je niet meteen vrienden hebt in je nieuwe klas. Jij moet aan hen wennen en zij aan jou, zoiets kost tijd. Misschien kun je zelf ook proberen wat positiever te zijn, als je laat merken dat je graag in de klas erbij wilt horen is het denk ik een stuk makkelijker om met de kinderen in je klas te praten.
Je kunt buiten school toch nog met je vrienden van je oude school afspreken? Dan raak je hen niet kwijt. Probeer het beste ervan te maken, dan heb je het snelst je diploma
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef:
De eerste dag is altijd lastig ed. Wat de ijsprinses zei: 'Je kunt buiten school toch nog met je vrienden van je oude school afspreken? Dan raak je hen niet kwijt. Probeer het beste ervan te maken, dan heb je het snelst je diploma.' Ik denk dat de stof niet per se moeilijker is, maar dat ze het anders aanpakken en dat je misschien stukjes mist waardoor het nu nog wel moeilijker is. En dat je op dit moment misschien zoveel gericht was op alles om je heen, dat je de stof niet echt volgt ed. Het is even wennen, elke school pakt dingen op zijn eigen manier aan, en jij moet er even aan wennen hoe ze dat doen. Heel veel succes en doe geen gekke dingen, dat is het niet waard (al lijkt het misschien anders). En achter vechterstypjes kunnen hele aardige mensen zitten, wees niet bevooroordeeld omdat het vechterstypen lijken, geef ook hun een kans om zich te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef:
waarom was het zo erg dan? vertel!
toffe avatar
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 07:59
Verwijderd
Hoe waren de afgelopen dagen?

*hoopt dat het beter ging, al is het maar ietsje*
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:54
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
toffe avatar
jij ook aragorn is oke ole oleee

ontopic: ik hoop dat het nou wat beter gaat op school en zou nu best wel graag willen horen hoe het nu gaat, laat eens iets van je horen!
Reageren

Regels voor berichten