Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   word londen aangevallen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=375886)

SuperSanne 12-02-2003 19:18

word londen aangevallen?

Voor iedereen die net het nieuws heeft gezien, denken jullie dat Sadamm Hoessein echt een aanslag gaat plegen op londen? Laten we hopen van niet... :(

Atje85 12-02-2003 19:25

Nee :rolleyes:

Hoe kan Saddam dat nou zelf doen? :confused:

naam onbekend 12-02-2003 19:26

Saddam niet, maar Osama misschien wel...

Gatara 12-02-2003 19:28

Grappig dat ze denken dat het zaterdag zal gaan gebeuren. Hoe weten ze dat zo precies? Of is het gewoon om de Britten bang te maken, zodat ze niet gaan demonstreren as. zaterdag in Londen?

SuperSanne 12-02-2003 19:29

Ja... dat zou ook nog kunnen... was vergeten of het nou osama of sadam was... in ieder geval... ''eén van die twee probeerd moslims aan te zetten tot een heilige oorlog en als opwarmertje een aanslag op londen... iets in die richting, was net op het nieuws (staat vast ook wel op teletekst)

Gatara 12-02-2003 19:31

Al Qaida.

De link tussen Al Qaida en Irak is onwaarschijnlijk. Zie ook de argumentatie van Rafael in andere posts.

Atje85 12-02-2003 19:39

Citaat:

Gatara schreef:
Grappig dat ze denken dat het zaterdag zal gaan gebeuren. Hoe weten ze dat zo precies? Of is het gewoon om de Britten bang te maken, zodat ze niet gaan demonstreren as. zaterdag in Londen?
Inderdaad!

Net zoals Amerika precies weet hoeveel wapens Irak enzo heeft, omdat ze t zelf verkocht hebben :p

Boogie 12-02-2003 19:45

De dreiging van een aanslag schijnt net zo groot te zijn in London als voor 11-9 in New York... Volgens de teletekst.

Skydancer 12-02-2003 19:56

Citaat:

Boogie schreef:
De dreiging van een aanslag schijnt net zo groot te zijn in London als voor 11-9 in New York... Volgens de teletekst.
Zou het? Ik denk dat die britse inlichtingen vast wel iets op het spoor zijn....er zijn de laaste tijd veel invallen gedaan bij mensen die contacten zouden hebben met Al Qaida.

Die Britten doen overal net zo hard aan mee. Grote kans dat ze die ook een keer pakken.

dystopia 12-02-2003 20:05

Citaat:

Boogie schreef:
En wat zijn de argumenten en bewijzen daarvoor dan?

Boogie 12-02-2003 20:06

Citaat:

dystopia schreef:
En wat zijn de argumenten en bewijzen daarvoor dan?
Dat staat er niet bij ;)
http://teletekst.nos.nl/gif/123-01.html

Blitzkrieg Bop 12-02-2003 20:13

Nou ja je kan natuurlijk niets uitsluiten, maar het lijkt me sterk dat het bedoeld is als dreigement om te zorgen dat mensen niet gaan demonstreren.

stukje van Rafael rules!!!

SuperSanne 12-02-2003 21:06

Als die aanslag er inderdaad komt (en laten we hopen van niet), dan word Bush helemáál gek! Die valt daar op aan als een rat op een beschuitje (en dan geef ik 'm nog gelijk ook, ze moeten eens ophouden met ruziën in de NAVO en osama stoppen voor het te laat is!!!)

Onze Zoon 12-02-2003 21:14

wanneer er aanwijzingen zijn voor een aanslag zijn ze liever voorbereid een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ook is voorkomen beter dan genezen in dit geval!!!!

Skydancer 12-02-2003 21:21

Citaat:

Pibbo schreef:
wanneer er aanwijzingen zijn voor een aanslag zijn ze liever voorbereid een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ook is voorkomen beter dan genezen in dit geval!!!!

indd! Ze zeiden op het nieuws dat er aanslagen zouden komen in de grootte van 11 september :( ....laten we hopen dat het niet gebeurt.

Blitzkrieg Bop 12-02-2003 21:27

Die komen er zeker als er oorlog komt!! en niet alleen in Amerika denk ik helaas....

Martian 12-02-2003 22:19

Citaat:

SuperSanne schreef:
Als die aanslag er inderdaad komt (en laten we hopen van niet), dan word Bush helemáál gek! Die valt daar op aan als een rat op een beschuitje (en dan geef ik 'm nog gelijk ook, ze moeten eens ophouden met ruziën in de NAVO en osama stoppen voor het te laat is!!!)
Oorlog voeren in Irak heeft weinig met Osama stoppen te maken :/

de ballonnenman 12-02-2003 22:35

Citaat:

Martian schreef:
deels gelijk, maar goed, ik denk dat Saddam er zéker geen problemen mee heeft als Londen wordt aangevallen...

Martian 12-02-2003 22:38

Citaat:

de ballonnenman schreef:
deels gelijk, maar goed, ik denk dat Saddam er zéker geen problemen mee heeft als Londen wordt aangevallen...
Nee, dat weet ik wel zeker ;)

Gatara 12-02-2003 23:23

Citaat:

SuperSanne schreef:
EN dat doe je zeker door Irak te bombarderen :rolleyes:

Anne 13-02-2003 09:14

Volgens mij zit Saddam echt te genieten van alle commotie rond 'komende' aanslagen in Londen en de VS.
Ik weet het niet hoor, maar wat zijn nu de aanwijzingen én bewijzen voor zo'n mogelijke aanval? Ik zou bijna zeggen 'eerst zien, dan geloven' :D maar dat is natuurlijk wel weer iets té.
Ik snap best dat ze bang zijn, en dat ze beveiliging inzetten, maar die tanks op het vliegveld komen me toch echt al voor als oorlog. In Amsterdam ook trouwens, rondom de gebouwen van de ambassade, of waren dat geen tanks? ... Dat had ik namelijk alleen maar van iemand gehoord.

naam onbekend 13-02-2003 10:24

Citaat:

Anneee schreef:
In Amsterdam ook trouwens, rondom de gebouwen van de ambassade
offtopic: dat was Den Haag ;)

*Burning water* 13-02-2003 10:49

Is het niet logischer dat als er echt een aanslag zou zijn gepland, men wel zou uitkijken dat te laten uitlekken? Zo weten de potentiele aanslagplegers immers dat wij weten wat ze van plan zijn, en daar kunnen ze rekening mee houden.
Ik neem aan dat als men zou willen toeslaan, het in ons voordeel is hen te stoppen, en volgens mij doe je dat niet door er zo veel bekendheid aan te geven.

Anne 13-02-2003 11:17

Citaat:

naam onbekend schreef:
offtopic: dat was Den Haag ;)
Ooo... shííííííít! :o

Ik zat tegelijkertijd ook te replyen in het demo-meeting-topic.

:D

Dr_KlawChi 13-02-2003 12:47

aanslag nr.1???
http://nu.nl/news.jsp?n=108956&c=10

Dr_KlawChi 13-02-2003 12:48

Oh en dit moeten jullie ook gaan lezen :eek:
Bin Laden: "Ik pleeg dit jaar zelfmoordaanslag"
http://www.tiscali.nl/content/article/592796.htm

waaromniet? 13-02-2003 12:52

:rolleyes:

Het zal allemaal wel.

*Burning water* 13-02-2003 12:58

Citaat:

Dr_KlawChi schreef:
aanslag nr.1???

Hm. Dit is nou niet bepaald een aanslag van het formaat van 11 september. Ik heb de neiging om te denken: 'Als dat alles is...'

G-Lo 13-02-2003 14:02

Citaat:

Anneee schreef:
Ooo... shííííííít! :o

Ik zat tegelijkertijd ook te replyen in het demo-meeting-topic.

En daar staat idd wel constant een tank, verscherpte beveiliging voor de Amerikaanse ambassade he...

Gatara 13-02-2003 14:14

Citaat:

Dr_KlawChi schreef:
aanslag nr.1???
http://nu.nl/news.jsp?n=108956&c=10

Deze aanslag kan ook gedaan zijn door Ierse seperatisten.

SuperSanne 13-02-2003 14:16

Ik blijf in ieder geval de hele zaterdag thuis om startrekvideo's te kijken en popcorn te eten. Mocht het allemaal uit de hand lopen heb ik iedergeval alles uit m'n dag gehaald. :p

Gatara 13-02-2003 14:18

Citaat:

Dr_KlawChi schreef:
Oh en dit moeten jullie ook gaan lezen :eek:
Bin Laden: "Ik pleeg dit jaar zelfmoordaanslag"
http://www.tiscali.nl/content/article/592796.htm

"Bin Laden" (zoveel mensen die andere mensen qua stem kunnen nadoen, dus je weet niet of het de echte is):

"In dit laatste jaar stort ik mijzelf en mijn paard met mijn ziel op de vijand. Voorwaar zal ik bij mijn verscheiden een martelaar worden, zegt Bin Laden (...)Ook zegt de spreker te willen sterven in de buik van de adelaar. Khan zegt deskundigen te hebben geraadpleegd, die menen dat met de adelaar de Verenigde Staten worden bedoeld en dat Bin Laden bedoelt te zeggen dat hij door een terreurdaad aan zijn eind wil komen."

Adelaar? Dat kan ook Duitsland zijn.
Maareh.... hoezo van mijn paard storten? :confused:

Onze Zoon 13-02-2003 16:08

Citaat:

Gatara schreef:
"Bin Laden" (zoveel mensen die andere mensen qua stem kunnen nadoen, dus je weet niet of het de echte is):

"In dit laatste jaar stort ik mijzelf en mijn paard met mijn ziel op de vijand. Voorwaar zal ik bij mijn verscheiden een martelaar worden, zegt Bin Laden (...)Ook zegt de spreker te willen sterven in de buik van de adelaar. Khan zegt deskundigen te hebben geraadpleegd, die menen dat met de adelaar de Verenigde Staten worden bedoeld en dat Bin Laden bedoelt te zeggen dat hij door een terreurdaad aan zijn eind wil komen."

Adelaar? Dat kan ook Duitsland zijn.
Maareh.... hoezo van mijn paard storten? :confused:

de profeet mohammed zat ook altijd op een paard.

MissCzechMeOut 13-02-2003 16:27

Citaat:

Martian schreef:
Ja precies, Saddam en Bin zijn wel 2 andere mensen (wel beide evil).

@pie 13-02-2003 17:58

ik zie het wel gebeuren, maar dan alleen door al queda..

ook leuk achtergrondverhaal (las ik vanochtend in de krant geloof ik): bin laden heeft gewoon een schijthekel aan saddam omdat ie in z'n dictatoriale regime niet de islamitische wetgeving heeft geïmporteerd uit afghanistan.. geen verplichte burqa of baard voor de inwoners van irak dus.. conclusie is dus dat ie die toespraak van een paar dagen geleden gewoon heeft uitgezonden omdat ie irak een loer wil draaien.. leuk wereldje, dat verre oosten :P

Martin 13-02-2003 18:11

http://www.cnn.com/2003/WORLD/europe...ity/index.html

Man with grenade held at Gatwick

Het komt er op neer dat ze een man hebben opgepakt met een handgranaat op de vluchthaven. Hmm, de dreiging begint inderdaad groter te worden (imho).

Trouwens, ik neem aan dat de VS de terreurkleurcode niet voor niets heeft verhoogd (of het moet zijn om een aanval tegen Irak te rechtvaardigen).

Blitzkrieg Bop 16-02-2003 21:05

zie je wel.....helemaal niets gebeurd!! Ze proberen ons bang te maken met die aanslagen zodat we de kant van Bush kiezen in zijn oorlog tegen terroristme!

de ballonnenman 16-02-2003 21:10

Citaat:

duyvel schreef:
zie je wel.....helemaal niets gebeurd!! Ze proberen ons bang te maken met die aanslagen zodat we de kant van Bush kiezen in zijn oorlog tegen terroristme!
dit vind ik ook weer zo'n flutvooroordelen.
Er zijn deze week inderdaad dingen gebeurt op 2 vliegvelden in Londen. En verder: beter een voor niks gewaarschuwd, dan achteraf een grote ramp.

Blitzkrieg Bop 16-02-2003 21:21

ach man... sinds 9-11 wordt er bijna elke maand wel gezegd dat ze zeker weten dat er weer een aanslag komt. En wat is daar nou van waar?? Een aanslag op indonesie.... en heel toevallig zag niemand die aankomen, sorry hoor maar ik geloof er niet meer in.

Escapism 16-02-2003 21:26

ag bush en blair hebben alleen maar belang bij geruchten over aanslagen, dat maakt het voor hun makkelijker om plannen te maken tegen irak (hoewel de link irak - bin laden helenmaal nergens op slaat)

de ballonnenman 16-02-2003 21:28

Citaat:

duyvel schreef:
ach man... sinds 9-11 wordt er bijna elke maand wel gezegd dat ze zeker weten dat er weer een aanslag komt. En wat is daar nou van waar?? Een aanslag op indonesie.... en heel toevallig zag niemand die aankomen, sorry hoor maar ik geloof er niet meer in.
Ze wisten nu niet zeker dat er een aanslag kwam. Dat maak jij er van. Ze zeiden alleen dat er een dreiging was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.