Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 19:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
Voor iedereen die net het nieuws heeft gezien, denken jullie dat Sadamm Hoessein echt een aanslag gaat plegen op londen? Laten we hopen van niet...
Oud 12-02-2003, 19:25
Atje85
Atje85 is offline
Nee

Hoe kan Saddam dat nou zelf doen?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Saddam niet, maar Osama misschien wel...
Oud 12-02-2003, 19:28
Gatara
Gatara is offline
Grappig dat ze denken dat het zaterdag zal gaan gebeuren. Hoe weten ze dat zo precies? Of is het gewoon om de Britten bang te maken, zodat ze niet gaan demonstreren as. zaterdag in Londen?
Oud 12-02-2003, 19:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ja... dat zou ook nog kunnen... was vergeten of het nou osama of sadam was... in ieder geval... ''eén van die twee probeerd moslims aan te zetten tot een heilige oorlog en als opwarmertje een aanslag op londen... iets in die richting, was net op het nieuws (staat vast ook wel op teletekst)
Oud 12-02-2003, 19:31
Gatara
Gatara is offline
Al Qaida.

De link tussen Al Qaida en Irak is onwaarschijnlijk. Zie ook de argumentatie van Rafael in andere posts.
Oud 12-02-2003, 19:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Grappig dat ze denken dat het zaterdag zal gaan gebeuren. Hoe weten ze dat zo precies? Of is het gewoon om de Britten bang te maken, zodat ze niet gaan demonstreren as. zaterdag in Londen?
Inderdaad!

Net zoals Amerika precies weet hoeveel wapens Irak enzo heeft, omdat ze t zelf verkocht hebben
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:45
Boogie
Boogie is offline
De dreiging van een aanslag schijnt net zo groot te zijn in London als voor 11-9 in New York... Volgens de teletekst.
Oud 12-02-2003, 19:56
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
Boogie schreef:
De dreiging van een aanslag schijnt net zo groot te zijn in London als voor 11-9 in New York... Volgens de teletekst.
Zou het? Ik denk dat die britse inlichtingen vast wel iets op het spoor zijn....er zijn de laaste tijd veel invallen gedaan bij mensen die contacten zouden hebben met Al Qaida.

Die Britten doen overal net zo hard aan mee. Grote kans dat ze die ook een keer pakken.
Oud 12-02-2003, 20:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Boogie schreef:
En wat zijn de argumenten en bewijzen daarvoor dan?
Oud 12-02-2003, 20:06
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
dystopia schreef:
En wat zijn de argumenten en bewijzen daarvoor dan?
Dat staat er niet bij
http://teletekst.nos.nl/gif/123-01.html
Oud 12-02-2003, 20:13
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Nou ja je kan natuurlijk niets uitsluiten, maar het lijkt me sterk dat het bedoeld is als dreigement om te zorgen dat mensen niet gaan demonstreren.

stukje van Rafael rules!!!
Oud 12-02-2003, 21:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als die aanslag er inderdaad komt (en laten we hopen van niet), dan word Bush helemáál gek! Die valt daar op aan als een rat op een beschuitje (en dan geef ik 'm nog gelijk ook, ze moeten eens ophouden met ruziën in de NAVO en osama stoppen voor het te laat is!!!)
Oud 12-02-2003, 21:14
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
wanneer er aanwijzingen zijn voor een aanslag zijn ze liever voorbereid een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ook is voorkomen beter dan genezen in dit geval!!!!
Oud 12-02-2003, 21:21
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
wanneer er aanwijzingen zijn voor een aanslag zijn ze liever voorbereid een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ook is voorkomen beter dan genezen in dit geval!!!!

indd! Ze zeiden op het nieuws dat er aanslagen zouden komen in de grootte van 11 september ....laten we hopen dat het niet gebeurt.
Oud 12-02-2003, 21:27
Blitzkrieg Bop
Die komen er zeker als er oorlog komt!! en niet alleen in Amerika denk ik helaas....
Oud 12-02-2003, 22:19
Martian
Martian is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Als die aanslag er inderdaad komt (en laten we hopen van niet), dan word Bush helemáál gek! Die valt daar op aan als een rat op een beschuitje (en dan geef ik 'm nog gelijk ook, ze moeten eens ophouden met ruziën in de NAVO en osama stoppen voor het te laat is!!!)
Oorlog voeren in Irak heeft weinig met Osama stoppen te maken :/
Oud 12-02-2003, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef:
deels gelijk, maar goed, ik denk dat Saddam er zéker geen problemen mee heeft als Londen wordt aangevallen...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:38
Martian
Martian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
deels gelijk, maar goed, ik denk dat Saddam er zéker geen problemen mee heeft als Londen wordt aangevallen...
Nee, dat weet ik wel zeker
Oud 12-02-2003, 23:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
EN dat doe je zeker door Irak te bombarderen
Oud 13-02-2003, 09:14
Anne
Anne is offline
Volgens mij zit Saddam echt te genieten van alle commotie rond 'komende' aanslagen in Londen en de VS.
Ik weet het niet hoor, maar wat zijn nu de aanwijzingen én bewijzen voor zo'n mogelijke aanval? Ik zou bijna zeggen 'eerst zien, dan geloven' maar dat is natuurlijk wel weer iets té.
Ik snap best dat ze bang zijn, en dat ze beveiliging inzetten, maar die tanks op het vliegveld komen me toch echt al voor als oorlog. In Amsterdam ook trouwens, rondom de gebouwen van de ambassade, of waren dat geen tanks? ... Dat had ik namelijk alleen maar van iemand gehoord.
Oud 13-02-2003, 10:24
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Anneee schreef:
In Amsterdam ook trouwens, rondom de gebouwen van de ambassade
offtopic: dat was Den Haag
Oud 13-02-2003, 10:49
*Burning water*
*Burning water* is offline
Is het niet logischer dat als er echt een aanslag zou zijn gepland, men wel zou uitkijken dat te laten uitlekken? Zo weten de potentiele aanslagplegers immers dat wij weten wat ze van plan zijn, en daar kunnen ze rekening mee houden.
Ik neem aan dat als men zou willen toeslaan, het in ons voordeel is hen te stoppen, en volgens mij doe je dat niet door er zo veel bekendheid aan te geven.
Oud 13-02-2003, 11:17
Anne
Anne is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
offtopic: dat was Den Haag
Ooo... shííííííít!

Ik zat tegelijkertijd ook te replyen in het demo-meeting-topic.

Oud 13-02-2003, 12:47
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
aanslag nr.1???
http://nu.nl/news.jsp?n=108956&c=10
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2003, 12:48
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Oh en dit moeten jullie ook gaan lezen
Bin Laden: "Ik pleeg dit jaar zelfmoordaanslag"
http://www.tiscali.nl/content/article/592796.htm
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:52
waaromniet?
waaromniet? is offline

Het zal allemaal wel.
Oud 13-02-2003, 12:58
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:
aanslag nr.1???
Hm. Dit is nou niet bepaald een aanslag van het formaat van 11 september. Ik heb de neiging om te denken: 'Als dat alles is...'
Oud 13-02-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ooo... shííííííít!

Ik zat tegelijkertijd ook te replyen in het demo-meeting-topic.

En daar staat idd wel constant een tank, verscherpte beveiliging voor de Amerikaanse ambassade he...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:
aanslag nr.1???
http://nu.nl/news.jsp?n=108956&c=10
Deze aanslag kan ook gedaan zijn door Ierse seperatisten.
Oud 13-02-2003, 14:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik blijf in ieder geval de hele zaterdag thuis om startrekvideo's te kijken en popcorn te eten. Mocht het allemaal uit de hand lopen heb ik iedergeval alles uit m'n dag gehaald.
Oud 13-02-2003, 14:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:
Oh en dit moeten jullie ook gaan lezen
Bin Laden: "Ik pleeg dit jaar zelfmoordaanslag"
http://www.tiscali.nl/content/article/592796.htm
"Bin Laden" (zoveel mensen die andere mensen qua stem kunnen nadoen, dus je weet niet of het de echte is):

"In dit laatste jaar stort ik mijzelf en mijn paard met mijn ziel op de vijand. Voorwaar zal ik bij mijn verscheiden een martelaar worden, zegt Bin Laden (...)Ook zegt de spreker te willen sterven in de buik van de adelaar. Khan zegt deskundigen te hebben geraadpleegd, die menen dat met de adelaar de Verenigde Staten worden bedoeld en dat Bin Laden bedoelt te zeggen dat hij door een terreurdaad aan zijn eind wil komen."

Adelaar? Dat kan ook Duitsland zijn.
Maareh.... hoezo van mijn paard storten?
Oud 13-02-2003, 16:08
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Gatara schreef:
"Bin Laden" (zoveel mensen die andere mensen qua stem kunnen nadoen, dus je weet niet of het de echte is):

"In dit laatste jaar stort ik mijzelf en mijn paard met mijn ziel op de vijand. Voorwaar zal ik bij mijn verscheiden een martelaar worden, zegt Bin Laden (...)Ook zegt de spreker te willen sterven in de buik van de adelaar. Khan zegt deskundigen te hebben geraadpleegd, die menen dat met de adelaar de Verenigde Staten worden bedoeld en dat Bin Laden bedoelt te zeggen dat hij door een terreurdaad aan zijn eind wil komen."

Adelaar? Dat kan ook Duitsland zijn.
Maareh.... hoezo van mijn paard storten?
de profeet mohammed zat ook altijd op een paard.
Oud 13-02-2003, 16:27
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Martian schreef:
Ja precies, Saddam en Bin zijn wel 2 andere mensen (wel beide evil).
Oud 13-02-2003, 17:58
@pie
@pie is offline
ik zie het wel gebeuren, maar dan alleen door al queda..

ook leuk achtergrondverhaal (las ik vanochtend in de krant geloof ik): bin laden heeft gewoon een schijthekel aan saddam omdat ie in z'n dictatoriale regime niet de islamitische wetgeving heeft geïmporteerd uit afghanistan.. geen verplichte burqa of baard voor de inwoners van irak dus.. conclusie is dus dat ie die toespraak van een paar dagen geleden gewoon heeft uitgezonden omdat ie irak een loer wil draaien.. leuk wereldje, dat verre oosten
Oud 13-02-2003, 18:11
Martin
Martin is offline
http://www.cnn.com/2003/WORLD/europe...ity/index.html

Man with grenade held at Gatwick

Het komt er op neer dat ze een man hebben opgepakt met een handgranaat op de vluchthaven. Hmm, de dreiging begint inderdaad groter te worden (imho).

Trouwens, ik neem aan dat de VS de terreurkleurcode niet voor niets heeft verhoogd (of het moet zijn om een aanval tegen Irak te rechtvaardigen).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:05
Blitzkrieg Bop
zie je wel.....helemaal niets gebeurd!! Ze proberen ons bang te maken met die aanslagen zodat we de kant van Bush kiezen in zijn oorlog tegen terroristme!
Oud 16-02-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef:
zie je wel.....helemaal niets gebeurd!! Ze proberen ons bang te maken met die aanslagen zodat we de kant van Bush kiezen in zijn oorlog tegen terroristme!
dit vind ik ook weer zo'n flutvooroordelen.
Er zijn deze week inderdaad dingen gebeurt op 2 vliegvelden in Londen. En verder: beter een voor niks gewaarschuwd, dan achteraf een grote ramp.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:21
Blitzkrieg Bop
ach man... sinds 9-11 wordt er bijna elke maand wel gezegd dat ze zeker weten dat er weer een aanslag komt. En wat is daar nou van waar?? Een aanslag op indonesie.... en heel toevallig zag niemand die aankomen, sorry hoor maar ik geloof er niet meer in.
Oud 16-02-2003, 21:26
Escapism
Escapism is offline
ag bush en blair hebben alleen maar belang bij geruchten over aanslagen, dat maakt het voor hun makkelijker om plannen te maken tegen irak (hoewel de link irak - bin laden helenmaal nergens op slaat)
Oud 16-02-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef:
ach man... sinds 9-11 wordt er bijna elke maand wel gezegd dat ze zeker weten dat er weer een aanslag komt. En wat is daar nou van waar?? Een aanslag op indonesie.... en heel toevallig zag niemand die aankomen, sorry hoor maar ik geloof er niet meer in.
Ze wisten nu niet zeker dat er een aanslag kwam. Dat maak jij er van. Ze zeiden alleen dat er een dreiging was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten