![]() |
De oude Doom.
Wie heeft vroeger nog Doom gespeeld die game was altijd fijn ik speelde hem toen ik zowat 6 was ofzo.
Nog iemand die er goede tijden aan heeft beleefd? Zou de jeugd van vandaag 6-12 jaar bv. nog wat van die games aprecieren?Ze zijn van die moderne games gewend enzo en dat vind ik wel spijtig. :( |
Alles is tegenwoordig te verwend.
Check de graphics van een Diablo(2) eens met dat van een Neverwinter Nights of een Morrowind. En toch speel ik liever een Diablo(2) dan Morrowind. Houdbaarheid van spellen is sterk achteruit gegaan terwijl de graphics vooruit gaan. Slechte zaak. |
ik speel nog zeer regelmatig CM2 97-98
ook nog wel eens DOS-games als Champ Kong, Nibbles, Wolfenstein 1, Tetris en Gia's World daar beleef ik gewoon veel meer plezier aan omdat de spellen veel moeilijker zijn en je kan er gewwonweg veel meer plezier aan beleven |
Citaat:
|
houdbaarheid gaat idd wel achteruit, maar je moet rekenen dat je zelf ook "beter" wordt.
en spellen dus makkelijker gaat vinden. daarom doe ik aan genre-hopping. als ik merk dak 1 genre (rts bv.) aardig onder de knie heb, ga ik een tijdje shooters spelen. enz. enz. afwisseling van spijs.... :p |
daarom prefereer ik een console boven een pc qua games
op pc zijn spellen tegenwoordig in 90% van de gevallen gewoon saai, er wordt alleen maar gekeken naar graphics, hoeveel beter et wel niet kan.. Unreal 1 ziet er nu nog super uit en draait gewoon netjes op een P166 en is ook nog es erg goed speelbaar.. da kan nu toch ook nog wel.. maar neeeee, de omgeving kan net 1 mm. strakker en meteen heb je een P4 3094534 nodig met alles erop en der aan op een console houdt men tenminste nog rekening met speelbaarheid, ook al zijn de graphics dan wat minder, da zal aan mijn reet kunnen roesten |
Citaat:
RTS Shooter Ik denk dat ik genoeg afwissel :P Nee, een game is tegenwoordig in 1-2 dagen uitgespeeld en dan is het dat. En wat is de replay waarde? Je speelt het nog een keer uit om alle secrets ofzo te halen? Of nog een keer omdat er een 2e of 3e einde zou zijn. En that's it. Neem dan een game als Deus Ex. 3 eindes en verschillende manieren om uit te spelen. Dus eerst die 3 eindes halen En dan: 'alles killen wat enemy is' Dan: 'Niks killen tenzij het verplichte kill is' Dan: 'Alleen melee wapens' Dan: 'Alleen maar sniper' Dan: 'Alles met je crossbow' Ik bedoel maar. En iedere keer ben je (ligt eraan welke manier je hebt gekozen) weer 2-3 dagen bezig. En nog steeds speel ik het graag om weer nieuwe combi's van Augmentations uit te proberen. En dan nemen we nu even Unreal2. Uitgespeeld en dan?....... Alien vs Predator2 Alles uitgespeeld en dan? NEe, houdbaarheid gaat echt bij de dure hype spellen enorm achteruit. |
Via kazaa heb ik de volledige versie van woilf3d binnen gehaald, en via een collega op het werk heb ik doom1, doom2 en Final Doom :D Dat wordt weer oldschool über fraggen.
|
Citaat:
Toen Doom uitkwam, was ik net de trotse bezitter geworden van een heuse 80386-DX op 40MHz. Dat was tóen een heel modern spel, omdat iedereen gewend was aan Wolfenstein 3D. Spellen en computers gaan met hun tijd mee. Als ik Unreal Tournament nu vergelijk met Unreal Tournament 2003, dan ziet het eerste er natuurlijk niet uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik er toentertijd geen lol aan heb gehad. |
Citaat:
Had niet aan gedacht.:) |
Zijn weinig nieuwe spellen die me kunnen boeien, heb het gevoel dat er vroeger meer goede spellen werden uitgebracht dan tegenwoordig.
|
Citaat:
Ik vind shooters waarbij de wapens geleidelijker komen zowiezo leuker, want dan gebruik je sommige wapens gewoon vaker omdat die tot de volgende het sterkst is of zo. Bio rifle gebruikte ik de 1e keer toen ik Unrel deed helemlaa niet, maar bij de 2e keer werd het bijna mijn meest gebruikte wapen. |
Maar geen enkele shooter zal wat mij betreft de 1e doom(en dan neem ik 1 en 2 en de xtra lvls als 1 spel) ooit overtreffen dankzij de vele brute gevechten en wapens. Wolfenstein staat daarna standvast op 2.
|
Toen Doom uitkwam, wisten de meeste mensen niet wat ze zagen. Echt leipe, donkere omgevingen, sfeervol aangekleed met schedels en kaarsen, overal gifpoelen en echt brute monsters. Vergeleken bij Doom was Wolfenstein 3D kinderspel.
Toen kwam Duken Nukem 3D, mijns inziens de eerste mijlpaal in het 3D-FPS genre ná Doom (ook tevens de eerste van een lange reeks Build3D engine-spellen). Dat was ook een klasse apart. Tot Quake kwam, natuurlijk opvallend omdat het het eerste écht gerenderde 3D-FPS spel was. Mensen met een Pentium konden ervan genieten, mensen die toch nog maar besloten hadden een 486-66 te kopen baalden als een stekker. Dit was de toekomst van gamen, daar was iedereen het over eens. De volgende mijlpaal IMO kwam pas weer bij Unreal. Dat spel had zulke mooie omgevingen, zulke gave monsters, en vooral zo'n ontzettend goed gebruik van sfeerverlichting en muziek die inspeelde op de actie in het spel, dat alle 3D-spellen daarvoor in één klap saai en overbodig werden. Die prestatie is nu pas weer verbeterd door Unreal 2. |
Citaat:
Ik bedoel, ik zie weinig vernieuwends. Misschien hebben we het echt allemaal wel gehad en moeten we ons voorbereiden op mega graphics en bagger gameplay en 0 houdbaarheid.... Tot die tijd houd ik mijn 100MHz wel draaiende (en daarna helemaal) om de oude spellen te spelen :D |
Citaat:
De ellenlange load times? :p |
Doom kickte ass!
IDKFA = alle wapens IDDQD = god mode IDSPISPOPD = noclip IDDT = in map-mode, volledige map of/en poppetjes op de map zien. Deze codes heb ik me nog herrinnerd. Écht véél gespeeld :cool: . |
Citaat:
Load times? Buy a faster PC :p |
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger toen ik hem speelde kende ik ze allemaal van buiten en vorige keer dacht ik er nog eens aan en ik wist niet meer welke codes het waren. :) |
http://legacy.newdoom.com/gl/faqe.shtml
Via hier kun je 3d ondersteuning hebben. Helaas zit er geen 3dFX op mijn geforce2(3dfx is toch ook best wle oud?) want met die kun je alles als het goed is echt 3d zien. Of ik heb natuurlijk een andere versie ;) . Anywaz, je hebt wel mooie lichteffecten met deze versie :cool: |
Citaat:
I, L, B, R... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.