![]() |
Gestopt met roken d.m.v. boek
Ik ben gisteren gestopt met roken m.b.v. het boek van Allen Carr (www.allencarr.nl). Hij heeft een eigen theorie over roken. Ik zou graag willen weten of hier mensen zijn gestopt met dat boek (of zonder) en wat jouw ervaringen daarmee zijn. Ben ik namelijk heel benieuwd naar! :)
|
M'n moeder is er mee gestopt en rookt al meer dan 5 jaar niet meer. :)
|
Ik WAS 1,5 maand gestopt, het boek lag naast mijn bed, niet in gelezen :o , maar dat ik gestopt was, was om
andere omstandigheden. Mijn paps is al 4 maanden gestopt dankzij het boek! Tsja, ik ga binnenkort (als ik het boek uit heb :)) maar weer eens een poging doen! Want ik wil echt stoppen, moet ook wel met mijn astma.. :o |
Hey wat goed zeg dat jullie zijn gestopt!
Echt veel beter voor je gezondheid zodat je ook weer een paard jaar extra leef :) |
Citaat:
|
ik wil ook stoppen!!!!!!! :mad:
|
Hmm.. de link doet het niet, maar was Allen Carr niet de man die toen weer begonnen was met roken? Mijn geschiedenis leraar vond dat werkelijk zo'n grote demotivatie dat hij weer is begonnen.
|
Ik vind het zobiezo vreemd dat mensen boeken nodig hebben, of andere middellen, om te kunnen stoppen met roken.
Ik heb 6,5 jaar lang zwaar gerookt (30 sigaretten per dag vanaf mijn 12e) en ben op een gegeven moment gewoon gestopt met roken, ik heb slechts op de 2e dag nog 1 peuk gerookt en daarna nooit meer een aangeraakt. Misschien moeten de mensen die willen stoppen eens 60 peuken op 1 dag gaan roken, dat werkt ZEER motiverend, ik kan het weten. De pijn in je longen zul je niet snel vergeten. Ik ben er nu al 1,5 jaar vanaf en ik mis er helemaal niks van... |
Citaat:
|
Ik heb ook paar jaar gerookt..Misschien net niet genoeg om verslaafd eraan te raken..Ik rook nu al een half jaar niet en heb er ook totaal geen last van gehad ofzo..
gewoon van de ene op de andere dag gestopt.. Volgens mij is dat sowieso de beste manier.. |
Citaat:
Ik ben ook maar weer eens gaan pogen te stoppen, en voor mij is het verdomde zwaar!!!!! (n) en 60 peuken op 1 dag vind ik niet uitzonderlijk veel eigenlijk : ik rookte dagelijks 40+ sigaretten, en op avonden dat ik uitging rookte ik af en toe zelfs alleen savonds een pakje shag weg.. Ik weet overigens wel dat de meeste sigaretten die je rookt niet echt om de verslaving te doen zijn, maar meer om iets in je handen te hebben/tijdsverdrijf : het is bij mij ook niet zo dat ik hele dagen als een gestresste kip rondloop, maar zo savonds na het avondeten, of op uitgaansavonden dan heb ik het wel even moeilijk... naja, dat gaat ook wel weer over op den duur :) |
de vriend van m'n zus is ik geloof met dat boek anderhalf jaar geleden gestopt met roken, rookt nog steeds niet
|
Ik heb het gelezen, en ik vind het grote onzin. Het gaat namelijk van de veronderstelling uit dat je rationeel tegenover je rookgedrag staat, maar dat is niet zo.
Het is heel erg Amerikaans, daarom staat het me ook niet aan. Verder werkt het maar bij een kleine groep mensen. Het klimaat is hier gewoon niet rijp voor zo'n boek. Je moet niet vergeten dat Carr Amerikaan is, en dat het hele Amerikaanse ethos tegen roken gewoon veel feller en anders is dan hier in Nederland. |
Hij is Engels... toch? :confused:
|
Mijn moeder heeft het boek aangeschaft..
Ze rookte een tijdje veel minder en minder zware shag Maar is nu weer heel blij begonnen.. 'K heb het ook gelezen, vond het niet echt boeiend. |
mijn zus heeft t gelezen en ze is r nou n heel wat jaartjes vanaf... geen behoefte meer enzo
|
Citaat:
Ik sluit me aan bij Nare man, wij denken over het algemeen genomen heel anders over roken dan de Amerikanen. Er zullen vast en zeker mensen zijn die gestopt zijn door het boek, maar ik denk dat die mensen zelf al graag (onbewust) wilden. Een verslaving is zeer hardnekkig en niet eventjes op te lossen d.m.v een boek. En ja ik heb het wel gelezen.. rook nog steeds. |
Citaat:
Ik ook weer... :o |
wwaar gaat dat boek over dan?
|
Over koetjes en kalfjes :rolleyes: :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |