![]() |
|
![]() |
Ik ben gisteren gestopt met roken m.b.v. het boek van Allen Carr (www.allencarr.nl). Hij heeft een eigen theorie over roken. Ik zou graag willen weten of hier mensen zijn gestopt met dat boek (of zonder) en wat jouw ervaringen daarmee zijn. Ben ik namelijk heel benieuwd naar!
![]()
||
Citaat:
Ik ben ook maar weer eens gaan pogen te stoppen, en voor mij is het verdomde zwaar!!!!! ![]() en 60 peuken op 1 dag vind ik niet uitzonderlijk veel eigenlijk : ik rookte dagelijks 40+ sigaretten, en op avonden dat ik uitging rookte ik af en toe zelfs alleen savonds een pakje shag weg.. Ik weet overigens wel dat de meeste sigaretten die je rookt niet echt om de verslaving te doen zijn, maar meer om iets in je handen te hebben/tijdsverdrijf : het is bij mij ook niet zo dat ik hele dagen als een gestresste kip rondloop, maar zo savonds na het avondeten, of op uitgaansavonden dan heb ik het wel even moeilijk... naja, dat gaat ook wel weer over op den duur ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb het gelezen, en ik vind het grote onzin. Het gaat namelijk van de veronderstelling uit dat je rationeel tegenover je rookgedrag staat, maar dat is niet zo.
Het is heel erg Amerikaans, daarom staat het me ook niet aan. Verder werkt het maar bij een kleine groep mensen. Het klimaat is hier gewoon niet rijp voor zo'n boek. Je moet niet vergeten dat Carr Amerikaan is, en dat het hele Amerikaanse ethos tegen roken gewoon veel feller en anders is dan hier in Nederland. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik sluit me aan bij Nare man, wij denken over het algemeen genomen heel anders over roken dan de Amerikanen. Er zullen vast en zeker mensen zijn die gestopt zijn door het boek, maar ik denk dat die mensen zelf al graag (onbewust) wilden. Een verslaving is zeer hardnekkig en niet eventjes op te lossen d.m.v een boek. En ja ik heb het wel gelezen.. rook nog steeds. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Nicotine in je aderen Inanis | 30 | 05-12-2007 23:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
stoppen met roken:) tikmaarwat | 45 | 18-10-2005 20:39 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |