![]() |
[mixen] muziek
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik mp3 bestanden kan mixen.
Terzijde: Het gaat om het idee, om muziek te mixen, van alle soorten muziek, om daarin Formule 1 sounds te laten horen. Welke programma's kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb een cd met alleen F1 sounds, maar hoe kan ik deze dus mixen, en met welk programma? Aangezien ik een n00b ben in mixen, en nooit gedaan heb, ben ik op zoek naar een vrijwel makkelijk programma. Alvast bedankt, Moonspell |
hm ik zou zeggen probeer Cool Edit Pro 2.0 (moet je kunnen vinden :p )
|
Cool Edit Pro kan wel veel ja. Maar echt heel makkelijk is het nou ook weer niet.
Ik heb aantal jaren in Impulse Tracker gewerkt ;) Maar dat is niet wat je zoekt. :p |
geen andere progs?:(
|
Citaat:
tijdens en live dj sessie F1 geluiden erdoor gooien of gewoon alleen f1 geluiden toevoegen aan muziek en dat opslaan??? in het laatste geval zou ik idd cool edit gebruiken (pro versie is nie vereist hiervoor) of steinberg wavelab of iets dergelijks. voor het eerste kun je een groot scala aan dj-mix progs gebruiken zoals BPM studio, traktor, pc-dj, mixmeister, atomix etc.etc. als je dat allemaal te ingewikkeld vind, dan kun je natuurlijk ook gewoon het ene nummer starten in winamp en de F1 sounds in een tweede winamp en dan opnemen met windows geluidsrecorder (opnemen wat je hoort) edit, ik zie net dat die functie niet in geluidsrecorder zit. dus daar zul je ff een apart progje voor meten nemen (wete zo gauw ff geen naam) |
VTT is erg goed in live mixen :)
|
Mixs die F1 sounds in een zelfgemaakt (getracked) muziekje. Stukken origineler en leerzamer. Dat kan met onder andere FastTrackerIII, Impulse Tracker en Fruity Loops.
Anders kun je de mp3 die je gebruikt om F1 sounds in te mixen in bijv Fruity Loops laden en dan tussendoor de F1 sounds erbij pleuren. Behalve wat precisiewerk niet zo moeilijk, ook niet zoveel aan... |
dystopia, zijn er geen alternatieven van Impulse Tracker e.d. voor Windows? Want IT was vroeger heel erg cool, maar om mezelf er nu toe gaan bewegen om het weer op te pakken zie ik niet zitten. Bovendien is de kwaliteit niet erg hoog. En dingen als MP3 etc. kun je vergeten. Alleen uncompressed WAV.. en dat is dus GEEN 44kHz 16bit. :(
|
Atomixmp3 [http://www.atomixmp3.com/]
The best there is; wel ff makkelijke skin zoeken :) (edit: dit is makkelijke, goeie en mooie skin: http://www.atomixmp3.com/addons/down...a993209b508d8a ) |
Ik weet niet of er programma's zijn die direct vanaf een MP3 gecodeerde file kunnen mixen, ik zelf gebruik altijd Cooledit/Wavelab. Met dit soort programma's zul je je mp3tjes dus eerst moeten decoderen naar WAV. Wavelab is best gebruiksvriendelijk, maar voor elk programma geldt gewoon; oefenen oefenen oefenen :)
|
ik gebruik BPM Studio 4.6. Is totaal niet groot. Kan je gemakkelijk mee mixen. (relatief toch) en als je er geluidjes wil tussengooien hoef je maar op een sample toets te drukken.
kijk eens op www.alcatech.com voor een demoversie de volledig versie weet je ook wel zeker waar te vinden ;) (m'n zinsbouw is weer in orde hoor) |
Citaat:
FastTrackerIII (beta) werkt op XP. MadTracker werkt op XP. Fruity Loops werkt op XP. SoundTracker werkt op *NIX. Werkt allemaal best okay. |
Ah heel fijn
ik heb het gevonden http://www.reduz.com.ar/cheesetracker/ WOOT die ga ik morgen eens proberen op Linux met SB Live! ben benieuwd.. aan te raden is wel de preemtive patch eroverheen te knikkeren :) (cheeseforge en soundforge zitten ook in Debian/Woody) |
nog een toevoeging: afspelen gebruikte ik vroeger in kde1 tijdperk kmidmod voor.
http://ee.tut.fi/~heikki/uade.html xmp kan console een hele reutemeteut aan mods afspelen :cool: zit ook in Deb/Wood #demoscene @ Freenode voor meer info |
top :) thnx voor alle info :)
Neej het is nodig op korte duur ( voor zondag ) en het liefst een complete lijst. De bedoeling is inderdaad, om mp3 tjes te mixen met daarin wat F1 sounds:) Niet al te moeilijk, weinig eisen, als je het maar beetje goed kan horen:) Op dit gebied heb ik weinig ervaring, dus dit is niet echt mijn vak / kant,maar ik zal eens wat gaan proberen:) Echt bedankt voor alle reacties . Moonspell vragen e.d. zullen zo wel komen betreft progs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is een plugin voor winamp waarmee je de output van twee winamps kunt mixen via een soort virtueel mengpaneel. Programma was wel met name bedoeld voor crossfaden, maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb alleen geen flauw idee meer hoe het heette. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |