Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 10:23
Moonspell
Moonspell is offline
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik mp3 bestanden kan mixen.

Terzijde:

Het gaat om het idee, om muziek te mixen, van alle soorten muziek, om daarin Formule 1 sounds te laten horen.

Welke programma's kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik heb een cd met alleen F1 sounds, maar hoe kan ik deze dus mixen, en met welk programma?

Aangezien ik een n00b ben in mixen, en nooit gedaan heb, ben ik op zoek naar een vrijwel makkelijk programma.

Alvast bedankt,

Moonspell
Oud 24-02-2003, 11:07
Vinzz
Vinzz is offline
hm ik zou zeggen probeer Cool Edit Pro 2.0 (moet je kunnen vinden )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Cool Edit Pro kan wel veel ja. Maar echt heel makkelijk is het nou ook weer niet.

Ik heb aantal jaren in Impulse Tracker gewerkt
Maar dat is niet wat je zoekt.
Oud 24-02-2003, 12:15
Moonspell
Moonspell is offline
geen andere progs?
Oud 24-02-2003, 13:27
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Moonspell schreef:
geen andere progs?
hoe wil je precies mixen???
tijdens en live dj sessie F1 geluiden erdoor gooien of gewoon alleen f1 geluiden toevoegen aan muziek en dat opslaan???

in het laatste geval zou ik idd cool edit gebruiken (pro versie is nie vereist hiervoor) of steinberg wavelab of iets dergelijks.

voor het eerste kun je een groot scala aan dj-mix progs gebruiken zoals BPM studio, traktor, pc-dj, mixmeister, atomix etc.etc.

als je dat allemaal te ingewikkeld vind, dan kun je natuurlijk ook gewoon het ene nummer starten in winamp en de F1 sounds in een tweede winamp en dan opnemen met windows geluidsrecorder (opnemen wat je hoort)

edit, ik zie net dat die functie niet in geluidsrecorder zit. dus daar zul je ff een apart progje voor meten nemen (wete zo gauw ff geen naam)

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:18
JJzD
JJzD is offline
VTT is erg goed in live mixen
Oud 24-02-2003, 16:25
dystopia
dystopia is offline
Mixs die F1 sounds in een zelfgemaakt (getracked) muziekje. Stukken origineler en leerzamer. Dat kan met onder andere FastTrackerIII, Impulse Tracker en Fruity Loops.

Anders kun je de mp3 die je gebruikt om F1 sounds in te mixen in bijv Fruity Loops laden en dan tussendoor de F1 sounds erbij pleuren. Behalve wat precisiewerk niet zo moeilijk, ook niet zoveel aan...
Oud 24-02-2003, 16:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
dystopia, zijn er geen alternatieven van Impulse Tracker e.d. voor Windows? Want IT was vroeger heel erg cool, maar om mezelf er nu toe gaan bewegen om het weer op te pakken zie ik niet zitten. Bovendien is de kwaliteit niet erg hoog. En dingen als MP3 etc. kun je vergeten. Alleen uncompressed WAV.. en dat is dus GEEN 44kHz 16bit.
Oud 24-02-2003, 17:23
the_man32
the_man32 is offline
Atomixmp3 [http://www.atomixmp3.com/]
The best there is; wel ff makkelijke skin zoeken

(edit: dit is makkelijke, goeie en mooie skin:
http://www.atomixmp3.com/addons/down...a993209b508d8a
)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:44
Xanandu
Xanandu is offline
Ik weet niet of er programma's zijn die direct vanaf een MP3 gecodeerde file kunnen mixen, ik zelf gebruik altijd Cooledit/Wavelab. Met dit soort programma's zul je je mp3tjes dus eerst moeten decoderen naar WAV. Wavelab is best gebruiksvriendelijk, maar voor elk programma geldt gewoon; oefenen oefenen oefenen
Oud 24-02-2003, 19:18
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
ik gebruik BPM Studio 4.6. Is totaal niet groot. Kan je gemakkelijk mee mixen. (relatief toch) en als je er geluidjes wil tussengooien hoef je maar op een sample toets te drukken.

kijk eens op www.alcatech.com voor een demoversie

de volledig versie weet je ook wel zeker waar te vinden
(m'n zinsbouw is weer in orde hoor)
Oud 24-02-2003, 20:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
dystopia, zijn er geen alternatieven van Impulse Tracker e.d. voor Windows? Want IT was vroeger heel erg cool, maar om mezelf er nu toe gaan bewegen om het weer op te pakken zie ik niet zitten. Bovendien is de kwaliteit niet erg hoog. En dingen als MP3 etc. kun je vergeten. Alleen uncompressed WAV.. en dat is dus GEEN 44kHz 16bit.
Compatible met .IT? Om een IT uit te lezen en dan af te spelen? Geen idee.

FastTrackerIII (beta) werkt op XP. MadTracker werkt op XP. Fruity Loops werkt op XP. SoundTracker werkt op *NIX. Werkt allemaal best okay.
Oud 24-02-2003, 22:33
dystopia
dystopia is offline
Ah heel fijn
ik heb het gevonden
http://www.reduz.com.ar/cheesetracker/

WOOT die ga ik morgen eens proberen op Linux met SB Live! ben benieuwd.. aan te raden is wel de preemtive patch eroverheen te knikkeren

(cheeseforge en soundforge zitten ook in Debian/Woody)

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 08:15
dystopia
dystopia is offline
nog een toevoeging: afspelen gebruikte ik vroeger in kde1 tijdperk kmidmod voor.

http://ee.tut.fi/~heikki/uade.html
xmp kan console een hele reutemeteut aan mods afspelen zit ook in Deb/Wood

#demoscene @ Freenode voor meer info
Oud 25-02-2003, 08:52
Moonspell
Moonspell is offline
top thnx voor alle info

Neej het is nodig op korte duur ( voor zondag ) en het liefst een complete lijst.

De bedoeling is inderdaad, om mp3 tjes te mixen met daarin wat F1 sounds Niet al te moeilijk, weinig eisen, als je het maar beetje goed kan horen

Op dit gebied heb ik weinig ervaring, dus dit is niet echt mijn vak / kant,maar ik zal eens wat gaan proberen

Echt bedankt voor alle reacties .

Moonspell vragen e.d. zullen zo wel komen betreft progs.
Oud 25-02-2003, 12:01
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Xanandu schreef:
Ik weet niet of er programma's zijn die direct vanaf een MP3 gecodeerde file kunnen mixen, ik zelf gebruik altijd Cooledit/Wavelab. Met dit soort programma's zul je je mp3tjes dus eerst moeten decoderen naar WAV. Wavelab is best gebruiksvriendelijk, maar voor elk programma geldt gewoon; oefenen oefenen oefenen
uhh, cooledit (pro 2.0) werkt gewoon met mp3 AFAIK, of et moet zijn dat ie bij et laden van mp3 zelf dat ding decompressed en ergens temp. wegschrijft.
Oud 25-02-2003, 12:27
niemand
niemand is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
...
of et moet zijn dat ie bij et laden van mp3 zelf dat ding decompressed en ergens temp. wegschrijft.
ik dacht dat ie dat idd zo deed
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 13:16
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik dacht dat ie dat idd zo deed
mja, dan heb je dus op zich zelf verders geen extra werk eraan.
Oud 25-02-2003, 18:41
mcsun
mcsun is offline
Er is een plugin voor winamp waarmee je de output van twee winamps kunt mixen via een soort virtueel mengpaneel. Programma was wel met name bedoeld voor crossfaden, maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb alleen geen flauw idee meer hoe het heette.
Oud 26-02-2003, 12:32
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Er is een plugin voor winamp waarmee je de output van twee winamps kunt mixen via een soort virtueel mengpaneel. Programma was wel met name bedoeld voor crossfaden, maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb alleen geen flauw idee meer hoe het heette.
der zijn er meerdere, je hebt mixing panel (extern prog. geen plugin) en iid nog wat crossfade plugins, gewoon op classic.winamp.com ff zoeken.
Reageren

Regels voor berichten