![]() |
Vegetarisme ongezond?
Ik ben sinds uhh iets meer dan anderhalf jaar vegetarier, maar ben al bijna evenlang ongezond vaak ziek. Zou daar een verband tussen kunnen zitten? (en ja ik eet genoeg vervangers, eiwitten, enz)
|
(= Leonoor)
Ik ben al ruim 10 jaar vegetariër en niet vaker ziek dan daarvoor (laatste jaren eerder minder) en nee, ik eet niet genoeg vervangers ed. ;) Misschien helpt het als je van die multivitamine pillen slikt? |
Er zitten wel bepaalde stoffen in vlees die je lichaam nodig heeft, maar voor zover ik weet is dat ook te vervangen door andere stoffen in ander voedsel...
misschien eet je gewoon niet gezond genoeg of is je weerstand afgenomen sinds je geen vlees meer eet en heb je krachtiger voedsel nodig? |
Vlees is voornamelijk spiermassa. Hier zitten erg veel eiwitten in. In plantenvoedsel zitten ook wel eiwitten, maar veel minder. (ga maar na hoeveel gras een koe per dag wel niet moet eten voor een beetje vlees op de botten) In vleesvervangers zitten niet alle stoffen die wel in vlees zit, maar als je gevarieerd eet is het haalbaar. Je moet iig elke dag van elk van de volgende categorien iets binnenkrijgen:
-brood, aardappelen, rijst, macaroni of peulvruchten; -groente en fruit; -melkproducten en vlees, vis, ei of tahoe; -margarine, halvarine of olie en je moet elke dag ong. 1,5 liter water |
K ben al me hele leve lang vegetarisch eigenlijk,alleen toen k een paar jaar oud was at ik heel soms nog wat vlees.Misschien heeft het er wat mee te maken maar ik heb er geen last van, k ben bijna nooit ziek.
|
In vles zitten wel gezonde dingen, maar die zijn volgens mij te vervangen door soja producten. Wel veel vegetariers hebben een vit B12 tekort.
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben niet meer/minder ziek dan vorig jaar toen ik geen vegetarier was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien komt het door die friet van Denies? ;)
|
Citaat:
Zijn vitaminepillen essentieel? Verder eet ik bewust heel gevarieerd, en er zijn weinig mensen die ik ken die meer drinken dan ik (en dan heb ik het niet over alcohol ;)). Toch ben ik erg vaak ziek de afgelopen 2 jaar, nou ben ik dat m'n hele leven al geweest, maar het is toch nog een stuk erger geworden, en dat word nogal frustrerend. |
Ik ben nu ruim 5 jaar vegetarier, en ik neem vaak (eens in de paar dagen) multivitamine in, en ik eet vrijwel elke dag vleesvervangers (met vitamine B12), en ik heb eigenlijk nergens last van.
Echter moet ik wel even vermelden dat ik daarnaast altijd heel gezond eet en regelmatig sport. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15. |