![]() |
groen beeld of groene vlekken bij het afspelen van een DivX of XviD
ik krijg soms bij bepaalde films een raar groen beeld en soms van die groene vlekken die met de vlakken meebewegen enzo.. heel vervelend :( weet iemand waardoor dit komt? en wat ik eraan kan doen?
|
Corrupte file...beste/makkelijkste remedie = opnieuw downen, aangezien et zo soms fout kan gaan...als et dan nog etzelfde is, dan ligt et aan de file van de persoon waarvan je em download...
|
Nee, dit is een codec probleem (edit: denk ik, was bij mij ook zo). Nimo valt hier aan te raden, en niet nextnextnext klikken, maar goed kijken wat je installeert(!!!)
Ik had dit ook bij iemand anders (keb zelf mn codecs allemaal goed nu, nooit meer problemen), en daar heb ik geloof ik via nimo ook goed alles ingesteld. Het werkt echt! edit: het zal hier waarschijnlijk om xvid gaan |
Ja ik had echt exact hetzelfde probleem.
Het ligt niet aan je film, dus verwijder die niet (is zonde van downloaden). Zoals iemand hiervoor al zei: je moet het NIMO-Codec Pack hebben (via google zo gevonden). Probleem is alleen dat je waarschijnlijk of XviD of DivX moet hebben. Als je niet weet welke is het belangrijk om op te zoeken wat je heben moet, aangezien TEVEEL codecs op je PC ook voor problemen kan zorgen (wist ik ook niet, maar toen ik na een tip van iemand alle codecs eraf had gehaald en alleen de goede erop zette, deed ie wel...). Om te weten in welke codec een film gecodeerd is moet je één of ander movie-editor-proggie gebruiken en daarin dan iets van "properties" selecteren (ik gebruik VDub). Maar voor dit laatste is vast wel een handigere methode, alleen weet ik die niet. Aragorn |
Inderdaad, daarom zeg ik ook, pas op met wat je installeert. Mijn oude computer was een teringzooi geworden door die codecs, maar sinds een maand heb ik een nieuwe, goed bekeken op internet welke codec wat doet, en dan pas geïnstalleerd. www.vcdhelp.com is ook nog wel eens handig. Die gebruik ik zelfs nog af en toe.
|
klopt, is een codec probleem.
Bij mij leverde die Nimo codec pack juist problemen op bij installatie van bepaalde codecs bij elkaar. Die Microsoft MPEG codec oid die gaf in combinatie bij de XviD codec problemen bij mij. |
Heb hier hetzelfde gehad.. maar sinds ik alle geïnstalleerde codecs verwijderd heb (Nimo codec pack en losse XviD codec gewist) doet 'ie het weer prima :confused: :confused:
|
Citaat:
|
Met Xvid had ik ook groene beelden na het installeren van Nimo.
Ik had het kunnen fixen: - start > run > mplayer2 - open het filmpje - bestand > eigenschappen > geadvanceerd - bij gebruikte filters staat er 1 tussen voor beeld (ik weet de naam nietmeer). Als je details van de filter opvraagt, zie je linksonder allemaal keuzes (xvid divx..blablabla). Je moet alles wegvinken. Op die manier zorg je ervoor dat deze slechte codec nietmeer gebruikt wordt voor dat soort gecodeerde filmpje. - sluit mplayer af en opent het filmpje opnieuw (hoeft niet via mpayer2) - Nu wordt een andere codec gebruikt voor Xvid en je ziet geen groen meer. |
Citaat:
Ik raad iedereen trouwens ook BSPlayer aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |