Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 23:33
McMotion
McMotion is offline
ik krijg soms bij bepaalde films een raar groen beeld en soms van die groene vlekken die met de vlakken meebewegen enzo.. heel vervelend weet iemand waardoor dit komt? en wat ik eraan kan doen?
Oud 06-03-2003, 00:05
D@mien
D@mien is offline
Corrupte file...beste/makkelijkste remedie = opnieuw downen, aangezien et zo soms fout kan gaan...als et dan nog etzelfde is, dan ligt et aan de file van de persoon waarvan je em download...
Oud 06-03-2003, 00:20
AJMouse
AJMouse is offline
Nee, dit is een codec probleem (edit: denk ik, was bij mij ook zo). Nimo valt hier aan te raden, en niet nextnextnext klikken, maar goed kijken wat je installeert(!!!)

Ik had dit ook bij iemand anders (keb zelf mn codecs allemaal goed nu, nooit meer problemen), en daar heb ik geloof ik via nimo ook goed alles ingesteld. Het werkt echt!

edit: het zal hier waarschijnlijk om xvid gaan
Oud 06-03-2003, 00:31
Aragorn
Aragorn is offline
Ja ik had echt exact hetzelfde probleem.
Het ligt niet aan je film, dus verwijder die niet (is zonde van downloaden).

Zoals iemand hiervoor al zei: je moet het NIMO-Codec Pack hebben (via google zo gevonden).

Probleem is alleen dat je waarschijnlijk of XviD of DivX moet hebben. Als je niet weet welke is het belangrijk om op te zoeken wat je heben moet, aangezien TEVEEL codecs op je PC ook voor problemen kan zorgen (wist ik ook niet, maar toen ik na een tip van iemand alle codecs eraf had gehaald en alleen de goede erop zette, deed ie wel...).

Om te weten in welke codec een film gecodeerd is moet je één of ander movie-editor-proggie gebruiken en daarin dan iets van "properties" selecteren (ik gebruik VDub). Maar voor dit laatste is vast wel een handigere methode, alleen weet ik die niet.

Aragorn
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 05:45
AJMouse
AJMouse is offline
Inderdaad, daarom zeg ik ook, pas op met wat je installeert. Mijn oude computer was een teringzooi geworden door die codecs, maar sinds een maand heb ik een nieuwe, goed bekeken op internet welke codec wat doet, en dan pas geďnstalleerd. www.vcdhelp.com is ook nog wel eens handig. Die gebruik ik zelfs nog af en toe.
Oud 06-03-2003, 07:29
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
klopt, is een codec probleem.

Bij mij leverde die Nimo codec pack juist problemen op bij installatie van bepaalde codecs bij elkaar. Die Microsoft MPEG codec oid die gaf in combinatie bij de XviD codec problemen bij mij.
Oud 06-03-2003, 08:32
Orion
Orion is offline
Heb hier hetzelfde gehad.. maar sinds ik alle geďnstalleerde codecs verwijderd heb (Nimo codec pack en losse XviD codec gewist) doet 'ie het weer prima
Oud 06-03-2003, 08:34
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion schreef:
Heb hier hetzelfde gehad.. maar sinds ik alle geďnstalleerde codecs verwijderd heb (Nimo codec pack en losse XviD codec gewist) doet 'ie het weer prima
't komt waarschijnlijk door 2 codecs die icm elkaar problemen opleveren maar apart van elkaar wel goed werken. op de nimo site staat ook welke codecs je niét moet installeren als je bijvb geen matrox kaart hebt, want als je teveel installeert gaat het dus fout
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 08:45
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Met Xvid had ik ook groene beelden na het installeren van Nimo.

Ik had het kunnen fixen:

- start > run > mplayer2
- open het filmpje
- bestand > eigenschappen > geadvanceerd
- bij gebruikte filters staat er 1 tussen voor beeld (ik weet de naam nietmeer). Als je details van de filter opvraagt, zie je linksonder allemaal keuzes (xvid divx..blablabla). Je moet alles wegvinken. Op die manier zorg je ervoor dat deze slechte codec nietmeer gebruikt wordt voor dat soort gecodeerde filmpje.

- sluit mplayer af en opent het filmpje opnieuw (hoeft niet via mpayer2)
- Nu wordt een andere codec gebruikt voor Xvid en je ziet geen groen meer.

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 08:47.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:01
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Orion schreef:
Haha, dat had ik dus op mn ouwe computer later. Maar je moet inderdaad opassen met wat je erop gooit, 2 codecs gaan niet altijd samen, zoals koen ook al zei.

Ik raad iedereen trouwens ook BSPlayer aan.
Oud 06-03-2003, 13:39
Orion
Orion is offline
Citaat:
AJMouse schreef:
Ik raad iedereen trouwens ook BSPlayer aan.
BSPlayer 'Vo!
Oud 06-03-2003, 16:58
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
Met Xvid had ik ook groene beelden na het installeren van Nimo.

Ik had het kunnen fixen:

- start > run > mplayer2
- open het filmpje
- bestand > eigenschappen > geadvanceerd
- bij gebruikte filters staat er 1 tussen voor beeld (ik weet de naam nietmeer). Als je details van de filter opvraagt, zie je linksonder allemaal keuzes (xvid divx..blablabla). Je moet alles wegvinken. Op die manier zorg je ervoor dat deze slechte codec nietmeer gebruikt wordt voor dat soort gecodeerde filmpje.

- sluit mplayer af en opent het filmpje opnieuw (hoeft niet via mpayer2)
- Nu wordt een andere codec gebruikt voor Xvid en je ziet geen groen meer.
hey thnx! dat werkt!
Reageren

Regels voor berichten