Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Xvid omzetten naar DivX (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=399751)

Maradinus 07-03-2003 15:50

Xvid omzetten naar DivX

met welk programma kan dat of kan het niet ??

bvd maradinus

Enlightenment 07-03-2003 16:38

Mag ik vragen waarom je dat zou willen?

Het kan in ieder geval met Adobe Premiere, maar er zijn vast kleinere (en misschien wel freeware) tools die dat kunnen. Even googlen dus.

Maradinus 07-03-2003 16:55

Citaat:

Enlightenment schreef:
Mag ik vragen waarom je dat zou willen?

dan kom ik in de illegale sector
ive you no what i meen

ik weet het ben slecht in engels :(

bvd maradinus

ice-dive 07-03-2003 17:00

Citaat:

Maradinus schreef:
dan kom ik in de illegale sector
ive you no what i meen

ik weet het ben slecht in engels :(

bvd maradinus

I've you know what I mean ;)

LB06 07-03-2003 20:04

Citaat:

ice-dive schreef:
Ik niet :confused: :confused:
Een illegale xvid film is net zo illegaal als een illegale divx film

LB06 07-03-2003 20:05

Heeft volgens mij niet veel nut, behalve als je distributeur bent en je cliënten problemen hebben met de codec :p

twim 07-03-2003 20:56

Citaat:

ice-dive schreef:
If you know what I mean ;)

Maradinus 07-03-2003 21:37

Citaat:

LB06 schreef:
Heeft volgens mij niet veel nut, behalve als je distributeur bent en je cliënten problemen hebben met de codec :p
Ik had m op cd gezet samen met de setup van xvid maar bij een vriend wil hij nier afspelen :(

dus daarom vraag dat je m ook om kunt zetten naar divx

bvd maradinus

nare man 08-03-2003 01:17

Waarom wil hij nou niet afspelen bij die vriend? Download gewoon even een stabiele XViD codec met GUI en probeer die aan de praat te krijgen, ik denk dat dat minder moeite is dan die hele film omzetten naar DiVX met alle problemen van dien.

naamloos 09-03-2003 19:20

download nimo codec pack, probeer em af te spelen... (zal waarschijnlijk niet lukken...) uninstall nimo codec pack weer gewoon helemaal (op de juiste manier via configuratiescherm --> software) en dan doet ie het wel...

tklinkt vreemd... maar zo heeft ie het al gewerkt bij mij en drie vrienden :)

Vaag mannetje 10-03-2003 08:26

Citaat:

naamloos schreef:
download nimo codec pack, probeer em af te spelen... (zal waarschijnlijk niet lukken...) uninstall nimo codec pack weer gewoon helemaal (op de juiste manier via configuratiescherm --> software) en dan doet ie het wel...

tklinkt vreemd... maar zo heeft ie het al gewerkt bij mij en drie vrienden :)

mua
ik had het zo gedaan:

http://forum.scholieren.com/showthre...56#post4243456

TAFKAB 10-03-2003 09:43

Ik zie niet in waarom je dat zou willen converteren afgezien t feit dat je nu een andere codec moet downloaden?
Als je het gaat converteren dat word het kwaliteit er niet beter op. En als je wilt gaan editen kun je het met divx SHAKEN!!

McMotion 10-03-2003 10:46

Citaat:

TAFKAB schreef:
Als je het gaat converteren dat word het kwaliteit er niet beter op.
DivX en XviD zijn voor zover ik weet allemaal gebaseerd op MPEG-4 dus dat zou niet uit moeten maken

TAFKAB 10-03-2003 11:23

Citaat:

McMotion schreef:
DivX en XviD zijn voor zover ik weet allemaal gebaseerd op MPEG-4 dus dat zou niet uit moeten maken
true true...
En wie zei dat nou dat je als je er een XVID van maakt kan legaliseren wat je hebt?..BS! :D

dystopia 10-03-2003 11:37

Afaik: XViD is een opensource codec. DiVX niet. Dus wat dat betreft is het beter op XViD te supporten en te gebruiken.

Triloxigen 10-03-2003 12:24

Citaat:

TAFKAB schreef:
true true...
En wie zei dat nou dat je als je er een XVID van maakt kan legaliseren wat je hebt?..BS! :D

Maradinus?

tommy_h 10-03-2003 13:25

Ikzelf gebruik virtual dub, heb ik nodig om DivX 3.11 om te zetten naar DivX5.03 of Xvid, anders speelt mn Revoy 3200DX ze niet.

Virtual Dub Website

apekop123 10-03-2003 15:47

Divx Total Pack (1.2)

Ik heb divx total pack en ik kan alles kijken (divx 3 t/m 5 en xvid) Hij geeft nooit errors (en divx total pack speelt ook meteen m'n subtitels af in windows media player)

Download Link

pinwing 10-03-2003 20:40

Bij XviD zit het programma AviC (FourCC changer), waarmee je de FourCC van een avi bestand kan veranderen van xvid naar divx/dx50.
En omdat ze beide gebaseerd zijn op mpeg4 kun je met divx xvid bestanden afspelen (op enkele uitzonderingen na).
Je kan zelfs bij het encoderen van xvid instellen dat het bestand een fourcc van divx bevat, zodat divx wordt gebruikt voor het afspelen in plaats van xvid.
Dit is waarschijnlijk sneller en makkelijker dan het opnieuw encoderen en om zetten naar divx.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.